Ze hebben vorige week 3 dagen aan het testen geweest met de Traxx tussen Berchem en de Nederlandse grens. Naar ik gehoord heb op Antwerpen Noord zou die vermoedelijk rond september beginnen rijden op de Lijn 4 maar enkel nog tussen Antwerpen Centraal (of Berchem) en station Noorderdokken.
De reden dat hiervoor de Traxx wordt gebruikt heeft te maken met de omschakeling van 3000 V naar 25kV omdat deze trein een stuk over de HSL moet rijden en de Traxx voorlopig de enige loc is die deze omschakeling kan maken en die ook de nodige software aan boord heeft i.v.m. ETCS, TBL, enz..
Akkoord, maar als ze toch die Traxx'en moeten bewerken om er ETCS in te steken, hadden ze dat evengoed kunnen doen met de 13'en.
Maarja, we zijn nu zover dat ze testen doen. We komen van ver
Bartjedj schreef:Akkoord, maar als ze toch die Traxx'en moeten bewerken om er ETCS in te steken, hadden ze dat evengoed kunnen doen met de 13'en.
Maarja, we zijn nu zover dat ze testen doen. We komen van ver
BDJ
die ETCS steekt er standaard in, ook die de traxx voor B cargo gaan etcs hebben maar bijgevolg niet gebruiken aangezien ze in belgie geen routes hebben met etcs voor cargotreinen.
Homer Simpson schreef:Ze hebben vorige week 3 dagen aan het testen geweest met de Traxx tussen Berchem en de Nederlandse grens. Naar ik gehoord heb op Antwerpen Noord zou die vermoedelijk rond september beginnen rijden op de Lijn 4 maar enkel nog tussen Antwerpen Centraal (of Berchem) en station Noorderdokken.
Vandaag rond 17:30, tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum, kon ik vanuit mijn trein nog een glimp opvangen van een IC B / internationale trein met erachter een blauw/groen/turquoise traxx. Wat er vooraan aan zat heb ik niet meer kunnen zijn. Was dit een testrit of was dit een gewone dienst? (het is niet echt het uur voor de int. trein naar Amsterdam, maar met de benelux weet je nooit)
Mijn IC B (17:55 R'dam) reed trouwens zonder stuurstand (enkel 1189 vooraan).
Er zijn (in NL weliswaar) al BNL'en gesignaleerd met 1 loc aan elke kant. Dit omdat er te weinig Bdx'en zijn, en men op die manier toch tijd kan sparen.
acba schreef:Vandaag rond 17:30, tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum, kon ik vanuit mijn trein nog een glimp opvangen van een IC B / internationale trein met erachter een blauw/groen/turquoise traxx. Wat er vooraan aan zat heb ik niet meer kunnen zijn. Was dit een testrit of was dit een gewone dienst? (het is niet echt het uur voor de int. trein naar Amsterdam, maar met de benelux weet je nooit)
Dat zijn testritten t.b.v. ERTMS op het noordelijke deel van de HSL-Zuid (A'dam-R'dam v.v.).