Vernieuwing station Brugge
Re: Vernieuwing station Brugge
Waarschijnlijk naar Zeebrugge of richting Kortrijk (daar rijden die klassiekjes vaak).
Het gebouw zal inderdaad wel tegen 2010 af zijn denk ik, want ondertussen zit men al aan de 3de verdieping.
Al heb ik vernomen dat er wordt ingetrokken in 2011 en dat men dan ook begint met de wijziging van de K. Albert I laan en de werken aan de nieuwe Beurshalle op de Oesterparking.
Project 'Groen Brugge' moet ook in 2011 opgeleverd zijn, en alles is daar verdwenen.
Daar wordt niet meer gewerkt.
Het gebouw zal inderdaad wel tegen 2010 af zijn denk ik, want ondertussen zit men al aan de 3de verdieping.
Al heb ik vernomen dat er wordt ingetrokken in 2011 en dat men dan ook begint met de wijziging van de K. Albert I laan en de werken aan de nieuwe Beurshalle op de Oesterparking.
Project 'Groen Brugge' moet ook in 2011 opgeleverd zijn, en alles is daar verdwenen.
Daar wordt niet meer gewerkt.
Dat klassiek stelletje in de film "In Bruges" reed richting Zeebrugge. Je kan goed de omgeving van Lissewege herkennen wanneer de trein in volle baan stopt en Collin "Ray" Farrell door de politie opgepakt wordt.
Ik heb er ook op gelet dat je bij het optrekken van dat klassiek motorstel het geluid van een AM96 hoorde, al kan dat ook toeval zijn doordat er net naast een AM96 optrok, want je hoorde nog goed dat klassiek motorstel rammelen.
@ Wover: Wanneer heb je hem wel gezien, die film? :-p Officieel is die nog niet gereleased. De zoveelste avant-première (gelijk ik hem gezien heb) of langs een meer duistere weg...?
Ik heb er ook op gelet dat je bij het optrekken van dat klassiek motorstel het geluid van een AM96 hoorde, al kan dat ook toeval zijn doordat er net naast een AM96 optrok, want je hoorde nog goed dat klassiek motorstel rammelen.
@ Wover: Wanneer heb je hem wel gezien, die film? :-p Officieel is die nog niet gereleased. De zoveelste avant-première (gelijk ik hem gezien heb) of langs een meer duistere weg...?

Ah is hij ook nog niet uit in de cinema? Hehe, mja... geen commentaar
.

Sinds een week ongeveer zijn die roltrappen ook in dienst. Tegelijk is een groot deel van de gang vrijgekomen, de gang wordt nu over de volledige breedte gebruikt vanaf het begin tot aan de trap naar perron 5-6 (of mss verder?). Ik geloof niet dat men al begonnen is met de plaatsing van de volgende roltrappen.Vank schreef:De roltrappen op spoor 3 en 4 zijn inderdaad geplaatst.
De roltrappen naar spoor 9 en 10 zijn ze nu aan het bouwen of zijn ondertussen al afgewerkt.
Met dat de onderdoorgang op sommige plaatsen al volledig opengesteld is, valt het voor de eerste keer op hoe breed die nieuwe onderdoorgang is, zeker in vergelijking met de oude!
Met dat de onderdoorgang op sommige plaatsen al volledig opengesteld is, valt het voor de eerste keer op hoe breed die nieuwe onderdoorgang is, zeker in vergelijking met de oude!
Dat is waar, die ziet er heel breed uit.Trainspotterke schreef:De roltrappen naar spoor 9 en 10 zijn ze nu aan het bouwen of zijn ondertussen al afgewerkt.
Dat van die andere roltrappen wist ik niet, aangezien ik altijd de in-/uitgang Centrum neem, ben ik al een eindje niet meer aan spoor 9-10 gepasseerd.
Iemand enig idee hoe het plafond eruit zal zien eigenlijk? Lijkt misschien een domme vraag, maar de vloer en de muren in de gang zijn vrij donker, en ik vroeg me af of er voor het plafond dan een lichter kleur zou gebruikt worden of niet. Als dat niet het geval is, hoop ik dat men nagedacht heeft over de soort verlichting in de gang om het niet te donker te maken.
De nieuwe roltrappen in FR zijn geslaagd. Ligt het aan mij, of zijn ze minder steil dan gewoonlijk?
Meestal wordt de verlichting in de gangen wel goed bekeken. Donker=criminaliteit. En daar zullen de politie en Securail wel voor uitkijken.
In Mechelen hebben ze recent de doorgang nog geschilderd om hem lichter te maken. En het is zeker geslaagd.
BDJ
Meestal wordt de verlichting in de gangen wel goed bekeken. Donker=criminaliteit. En daar zullen de politie en Securail wel voor uitkijken.
In Mechelen hebben ze recent de doorgang nog geschilderd om hem lichter te maken. En het is zeker geslaagd.
BDJ
De verhoogde plafonds (dus naar de perrons) worden ingericht met ronde spotjes.
De lagere plafonds krijgen TL-Lampen die aan weerszijden op zo'n 30 cm van de winkeltjes zullen hangen, deze zullen een straat vormen.
De exacte kleur van het plafond weet ik ook niet maar het zou dus ook grijs zijn.
Door de winkeltjes en reclameborden langs de wand zal er ook extra licht zijn.
+ de tunnel wordt doorgetrokken tot in de nieuwbouw waardoor er nog wat zonlicht zal binnenvallen tot bij spoor 9 en 10.
De voorkant waar 'Groen Brugge' ligt al lang stil. Iemand enig idee waarom?
De lagere plafonds krijgen TL-Lampen die aan weerszijden op zo'n 30 cm van de winkeltjes zullen hangen, deze zullen een straat vormen.
De exacte kleur van het plafond weet ik ook niet maar het zou dus ook grijs zijn.
Door de winkeltjes en reclameborden langs de wand zal er ook extra licht zijn.
+ de tunnel wordt doorgetrokken tot in de nieuwbouw waardoor er nog wat zonlicht zal binnenvallen tot bij spoor 9 en 10.
De voorkant waar 'Groen Brugge' ligt al lang stil. Iemand enig idee waarom?
En oh ja, de shops worden eind dit jaar ingericht en openen in het voorjaar van 2009 hun deuren.
Ze zijn nog altijd op zoek naar enkele zaken. Maar heb het nr. niet van de contactpersoon.
Ik denk dat de verlichting pas voor eind augustus zal zijn, als het seizoen wat gepasseerd zal zijn.
Maar waarschijnlijk is dat in een goeie 3 weken allemaal in orde, plafond inbegrepen.
Ze zijn nog altijd op zoek naar enkele zaken. Maar heb het nr. niet van de contactpersoon.
Ik denk dat de verlichting pas voor eind augustus zal zijn, als het seizoen wat gepasseerd zal zijn.
Maar waarschijnlijk is dat in een goeie 3 weken allemaal in orde, plafond inbegrepen.
De gegevens voor die concessies hangen uit in veel Belgische stations, en zijn te vinden op de site.
BDJ
BDJ
Boven de (rol)trappen is er in de perronoverkapping een stuk uit glas, zodat het nodig zonlicht langs die weg ook de onderdoorgang zal kunnen bereiken, dus zo donker zal het uiteindelijk niet zijn. Ook via de glazen liftkokers zal er wel aardig wat daglicht binnenstromen. Momenteel oogt de gang gewoon donker vanwege de momenteel maar magere TL-verlichting.
De roltrappen ogen inderdaad zeer mooi en stijgen ook niet zo snel zoals in Gent-Sint-Pieters bijvoorbeeld.
Is er soms al iets bekend wanneer de loketten kant Sint-Michiels in gebruik gaan genomen worden? En de ondergrondse parking en (definitieve) fietsenstalling en al?
De roltrappen ogen inderdaad zeer mooi en stijgen ook niet zo snel zoals in Gent-Sint-Pieters bijvoorbeeld.
Is er soms al iets bekend wanneer de loketten kant Sint-Michiels in gebruik gaan genomen worden? En de ondergrondse parking en (definitieve) fietsenstalling en al?
Die fietselstalling is er toch, en die ondergrondse parking zal er maar zijn midden 2009 (denk ik).
De roltrap stijgt inderdaad niet snel, toen ik hem voor het eerst zag rollen, dacht ik al. Amai das traag. En als het druk is heb je een probleem als je je volgende trein moet halen.
De roltrap stijgt inderdaad niet snel, toen ik hem voor het eerst zag rollen, dacht ik al. Amai das traag. En als het druk is heb je een probleem als je je volgende trein moet halen.
Die ondergrondse fietsenstalling is uiteindelijk nog maar in ruwbouwfase en zo lek als een zeef, hoor! Tussen de fietsen in staan er tonnen die het druppende water opvangen.
Vandaag zijn is er weer een roltrap aangekomen met Nederlandse vrachtwagens. Ook de roltrappen naar spoor 1 en 2 zijn ze nu begonnen in elkaar te steken.
Vandaag zijn is er weer een roltrap aangekomen met Nederlandse vrachtwagens. Ook de roltrappen naar spoor 1 en 2 zijn ze nu begonnen in elkaar te steken.
Die roltrappen worden aan een mooi tempo geinstalleerd, ze mogen alleen wat sneller naar boven en naar beneden (hoeft niet veel te zijn).
En die ruwbouw is nog niet klaar, dus dat lekken zal nog wel enkele maanden doorgaan.
Maar de fietsenstalling is toch klaar? Of niet?
Zie er al naar uit als het project 'Groen Brugge' terug van start gaat.
En hopelijk komt dat voetbalstadion er, en bouwt men over 2 jaar een modern station te Loppem.
En dan maar hopen dat De Lijn hun aanbod opvoerd en extra lijnen inzet ter hoogte van Wijnendale, Aartrijke en Ruddervoorde naar Brugge.
Want dat zijn dorpjes die zo goed als geen verbindingen hebben.
En die ruwbouw is nog niet klaar, dus dat lekken zal nog wel enkele maanden doorgaan.
Maar de fietsenstalling is toch klaar? Of niet?
Zie er al naar uit als het project 'Groen Brugge' terug van start gaat.
En hopelijk komt dat voetbalstadion er, en bouwt men over 2 jaar een modern station te Loppem.
En dan maar hopen dat De Lijn hun aanbod opvoerd en extra lijnen inzet ter hoogte van Wijnendale, Aartrijke en Ruddervoorde naar Brugge.
Want dat zijn dorpjes die zo goed als geen verbindingen hebben.
Gaan ze eigenlijk nog iets vernieuwen in de rest van het station? Daarbij denk ik aan de lokettenzaal (vooral de loketten zelf), de gang tussen de lokettenzaal en de perrongang, de zware deuren aan de zijuitgang,...