Het grote Belgische cabine fotografie topic

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Steve »

melle schreef:
Robin wil je in het vervolg geen plaatjes meer meequoten, als je wat trager internet hebt is dat ambetant :wink:
Ik snap dat dat het lezen moeilijker maakt, maar met de snelheid van je verbinding zou dit niets te maken mogen hebben... dezelfde afbeelding wordt immers maar één keer gedownload! Dat werkt zo bij alle afbeeldingen. In een topic met veel (dezelfde) smileys moet je er maar eens op letten met een erg trage verbinding: ze zullen allemaal ineens verschijnen.
Eric B

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Eric B »

Stuurstand van de Reeksen 21, 25, AM Break, Klassiekje, CFL 3000, AM 96, 20, 16 en 15.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Accelerat »

Dat zijn mooie foto's met zo een breedhoeklens! :D
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door msts.be »

Ik vind de andere topic niet meer terug, dus maar hier dan: hoe komt het dat bij sommige gemoderniseerde klassiekjes de cabine ook gemoderniseerd is (zie foto hierboven van gemoderniseerde 657), en andere gemoderniseerde klassiekjes nog met de oude cabine rondrijden ? (zie hier voor de foto van de 755)

Is dit net zoals bij de ramen toen (sommige gemoderniseerde stellen hebben een tijdje terug met de oude ramen gereden omdat de stock nieuwe ramen uitgeput was) dat men geen onderdelen had voor de cabine, en deze bij een latere revisie wel aangepast is ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Steven »

als de stuurpost nog niet is vernieuwd dan is het stel nog in rode versie hoor, zoniet klopt het niet, bij de modernisering van de klassiekje stellen is de stuurpostaltijd volledig mee vernieuwd dit omdat in heel het stel de bedrading vernieuwd is en hiervoor een nieuwe verdeelkast gemaakt word op een totaal andere plaats dan de huidige. bij de oude klassiekjes staat deze in de stuurpost aan de linker kant, in de vernieuwde stuurposten staat deze tegen de rugwand van de stuurpost. De stellen worden ook van omroepinstallatie en nieuwe wc voorzien waarvoor er extra elektrische kringen nodig zijn. deze kringen zijn eveneens op deze vernieuwde zekeringenkast terug te vinden.

de 600 en 700 reeks stellen die nog niet vernieuwd zijn op vandaag krijgen normaal de CR afwerking. voor de stuurposten maakt dit geen verschil uit, enkel de displays in de afdelingen en de bediening er van in de afdeling van de treinbegeleider zijn inwendig de verschillen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door msts.be »

Tja Steven, ik moet u dan toch ongelijk geven: scroll maar eens naar de 755 hier en je zal zien dat die gemoderniseerd is. Dus oude cabine maar toch gemoderniseerd..
Dietrich

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Dietrich »

Er is toch één en ander aangepast aan die stuurpost, kijk bvb eens naar die voltmeters onder het raam en vergelijk met deze van een niet-gemoderniseerd. Andere delen zijn blijkbaar wel nog oud.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door msts.be »

Ik ben er achtergekomen dat de foto's wel degelijk verwisseld zijn en de stuurpost niet van de 755 is, maar wel van een AM62 of AM65..

Foutje van de webmaster van Belrail en we kunnen hiermee ook besluiten dat alle gemoderniseerde klassiekjes dus ook de gemoderniseerde stuurpost hebben..
tonicorsari

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door tonicorsari »

Eric B schreef:Stuurstand van de Reeksen 21, 25, AM Break, Klassiekje, CFL 3000, AM 96, 20, 16 en 15.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Waarom is de hoofdsteun bij de AM96 verwijdert ? Gr.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Steven »

daar heeft zover ik weet nooit een hoofdsteun opgestaan.
Pieter..

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Pieter.. »

http://www.treinspottingclubbelgium.be/NMBS/

dit is een goede site waar veel over de treinen van NMBS staat + Cabines :wink:
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door tomdg »

in sommige cabines zie ik een pries (a.k.a stopcontact :D ) "110V" waarom 110V? Waarvoor gebruikt men dat dan zoal (sommige laptop voedingen?)
Bartjedj

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Bartjedj »

2 mogelijkheden:

Ofwel zit de 110 er inderdaad nog op, en dan dient het voor de werkplaatsen. Die gebruiken het stopcontact om bepaalde zaken uit te meten.

Ofwel, steeds meer en meer, is de 110 die er eerst opzat, omgebouwd naar 220V. Dan wordt hij dus door TB's en TBG's gebruikt voor GSM, MP,...

BDJ
Dietrich

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Dietrich »

Veel adapters werken ook gewoon op 110V hoor.
Stevie Wonder

Re: Het grote Belgische cabine fotografie topic

Bericht door Stevie Wonder »

Wij gebruiken die 110 volt om eventueel onze GSM op te laden. Maar helaas zijn ze heel vaak defect. Ook worden ze gebruikt om electronisch materieel te voeden bij metingen zowel op de baan als in ateliers.
Plaats reactie