msts

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
jymmbco

msts

Bericht door jymmbco »

hallo, eens een vraagje voor jullie !

al een tijdje ben ik gepassioneerd door treinen en alles wat er mee te maken heeft. Aangezien mijn diploma te laag is (6e b - kantoor / wel een studiegetuigschrift van 7b kantoor) zal het me toch nooit lukken om bv treinbestuurder te worden.

Daarom had ik gedacht om msts te gaan kopen -> zou dat nog ergens te koop zijn, of zou het niet beter zijn om te wachten op de nieuwste versie die in 2009 zou uitkomen. (indien bruikbaar op pentium4 en xp)

-Bestaan er ook simulatie's (in het nederlands) die gratis zijn.

ik heb momenteel wel soksim3d (duits) op de computer staat, maar heb daar een paar problemen bij

afwachtend op een paar antwoordjes groet ik jullie.
Adler

Re: msts

Bericht door Adler »

MSTS is zeker nog te koop en wordt nu verkocht door Ubisoft.

Als je wat zoekt kan je het al voor 6 euro kopen.

http://www.comcol.nl/detail/56831.htm
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Persoonlijk zou ik je aanbevelen om MSTS aan te schaffen (zeker gezien de lage prijs) en kan je rustig afwachten wat de nieuwe MSTS gaat worden als er niet een nieuw uitstel of zelfs afstel van komt.
Ik heb hem al meer dan vijf jaar en heb er nog veel plezier aan, er bestaan ongelooflijk veel freeware routes en treinmaterieel.
Ik heb ook de nieuwe Railsimulator van KUJU maar die staat nog bol van de kinderziektes.

Uiteraard is MSTS wel Engelstalig maar Nederlandse of Belgische routes zijn natuurlijk in het Nederlands, maar die anderstalige routes vallen best mee als je af en toe een woordje vertaald via internet.
Ik heb routes in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Hongaars, Zweeds, Italiaans, Russisch en ga zo maar door en ik spreek die talen ook niet buiten het eenvoudig Frans,Engels of Duits.
En veel van die freeware routes zijn even goed of zelfs beter dan vele payware routes

Persoonlijk zou ik zeggen Kopen nu!!

Wil je nog meer specifieke vragen stellen stuur gerust een PB voor mijn emailadres en ik antwoord zo snel mogelijk.

Succes,

doggys2
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

jymmbco schreef:hallo, eens een vraagje voor jullie !

al een tijdje ben ik gepassioneerd door treinen en alles wat er mee te maken heeft. Aangezien mijn diploma te laag is (6e b - kantoor / wel een studiegetuigschrift van 7b kantoor) zal het me toch nooit lukken om bv treinbestuurder te worden.

Daarom had ik gedacht om msts te gaan kopen -> zou dat nog ergens te koop zijn, of zou het niet beter zijn om te wachten op de nieuwste versie die in 2009 zou uitkomen. (indien bruikbaar op pentium4 en xp)

ik heb momenteel wel soksim3d (duits) op de computer staat, maar heb daar een paar problemen bij

ik zou zeggen, msts kopen

maar
je kant toch op z'n minst treinbestuurder rangeringen worden, en na 5 jaar zonder ongeval treinbestuurder worden, of 2 jaar avondschool volgen, dan kan je rechtstreeks treinbestuurder worden hé, de kans zit er bij mij ook in dat ik men 6 jaar tso niet zal halen, tb zal ik worden, maar tzou kunnen dat ik nog jaren avondschool moet doen en via allerlei omwegen, maar de mogelijkheid is er zeker ! als je iets echt wilt kan het geen probleem zijn

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jymmbco

Bericht door jymmbco »

HLE 2302 schreef:

maar
je kant toch op z'n minst treinbestuurder rangeringen worden, en na 5 jaar zonder ongeval treinbestuurder worden, of 2 jaar avondschool volgen, dan kan je rechtstreeks treinbestuurder worden hé, de kans zit er bij mij ook in dat ik men 6 jaar tso niet zal halen, tb zal ik worden, maar tzou kunnen dat ik nog jaren avondschool moet doen en via allerlei omwegen, maar de mogelijkheid is er zeker ! als je iets echt wilt kan het geen probleem zijn

greetz 2302
ja, maar ik werk nu voor een andere openbare dienst en ben van geboortejaar 1967 .....
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

jymmbco schreef:
HLE 2302 schreef:

maar

greetz 2302
ja, maar ik werk nu voor een andere openbare dienst en ben van geboortejaar 1967 .....
dat is toch niet erg ?
als je iets graag wilt doen, kan je dat
en avondschool volgen kan je normaal altijd

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

MSTS is zeker aan te raden hoor! Die KUJU Rail Simulator vind ik zelf maar een beetje een speelgoedsimulatie. :roll:
Van gratis simulatieprogramma's bestaat ook nog BVE4, maar dat heeft wel een aardige handleiding om er goed mee om te kunnen gaan...
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

sncf-sncb schreef:MSTS is zeker aan te raden hoor! Die KUJU Rail Simulator vind ik zelf maar een beetje een speelgoedsimulatie. :roll:
Van gratis simulatieprogramma's bestaat ook nog BVE4, maar dat heeft wel een aardige handleiding om er goed mee om te kunnen gaan...
Dat klopt ..... maar bij MSTS is er meer vartatie in routes en treinen heb ik de indruk en tegenwoordig is MSTS ook bijna gratis.

www.photofinish.be
jymmbco

Bericht door jymmbco »

voila, heb het daarjuist besteld, zal als ik hem geïnstalleerd heb eens op zoek gaan naar belgische en andere routes.

spoorse groeten
marc
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Belgische routes en materieel vindt je ondermeer op www.mstrainstop.be en Nederlands op www.railsim.nl en voor grote Duitse routes op www.the-train.de.
Meer info kan je nog krijgen aans je met MSTS vertrokken bent.

We horen je nog wel.

www.photofinish.be
Wover

Bericht door Wover »

Italiaanse routes & materieel op http://www.trenomania.it/index.asp
OMC

Bericht door OMC »

doggys2 schreef:
sncf-sncb schreef:MSTS is zeker aan te raden hoor! Die KUJU Rail Simulator vind ik zelf maar een beetje een speelgoedsimulatie. :roll:
Dat klopt ..... maar bij MSTS is er meer vartatie in routes en treinen heb ik de indruk en tegenwoordig is MSTS ook bijna gratis.
Welke Belgische routes staan er standaard op? Ik denk er namelijk ook over na om MSTS te kopen!
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Standaard is er bij MSTS geen Belgische route bijgeleverd maar op www.mstrainstop.be kan je de route België3 ( Antwerpen-Brussel) gratis downloaden en dat is zeker een aanrader.
Er zijn trouwens nog andere maar die komen later dan wel aan bod.

Trouwens routes uit Nigeria of India hebben ook hun charme.

doggys2

www.photofinish.be
Fles

Bericht door Fles »

Adler schreef:MSTS is zeker nog te koop en wordt nu verkocht door Ubisoft.

Als je wat zoekt kan je het al voor 6 euro kopen.

http://www.comcol.nl/detail/56831.htm
Hmm, ook eindelijk maar eens aangeschaft dan :) Voor dat geld kan je het niet laten liggen natuurlijk :)
jymmbco

Bericht door jymmbco »

ik had er ook nog aan gedacht om bve te gaan gebruiken, maar is waarschijnlijk? niet meer te downloaden.
Plaats reactie