Bertrix

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
afca-jer

Bertrix

Bericht door afca-jer »

Hallo allemaal,

Ik ben Jerry de Jong, woon in Nederland en ga aankomende zaterdag op vakantie naar Bertrix. Ik weet dat daar een station is en er een stelplaats is/was? Verder heb ik nog een paar vragen:

- Is er veel goederenvervoer in Bertrix?
- Ik kon op de NMBS site niet iets vinden van Actuele Vertrektijden, bestaat dat wel.
- In Nederland hebben we ook een spoorforum, wat jullie ongetwijfeld weten, http://www.somda.nl. Daar kan je ook de doorkomststaat van een bepaald station opvragen, kan ik dat ook vinden op een Belgische site?

Als er mensen nog foto's hebben van het station daar, wil ik die graag zien als dat mogelijk is.

Alvast hartstikke bedankt,
Jerry de Jong

PS: Als deze post niet thuishoort kan het dan evt naar een goed deel van het forum verplaatst worden?

Edit: Ik zie net het topic vragenhoekje.. moet ik hem daarnaartoe kopieren?
Wover

Re: Bertrix

Bericht door Wover »

http://hari.b-holding.be/hafas/bin/stboard.exe/nn?

Voor de doorkomsttijden (gele affiches in België).

In Bertrix komt denk ik ook wel heel wat goederenverkeer langs, maar dat zullen allemaal locomotieven van reeks 13 zijn...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Wover schreef:http://hari.b-holding.be/hafas/bin/stboard.exe/nn?

Voor de doorkomsttijden (gele affiches in België).

In Bertrix komt denk ik ook wel heel wat goederenverkeer langs, maar dat zullen allemaal locomotieven van reeks 13 zijn...
idd het zijn allemaal locs van de reeks 13 en/of reeks 3000, de traxen kunnen daar ook rijden maar daar rijden ze niet
verder passeren er ook MW 41

maar
http://www.treinfoto.net
dit is de treinfotosite van Bart, als je op reportages klikt zal je ergens in die lijst zien staan 'de athus meuze lijn'
daar klik je op en ... das die lijn

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
afca-jer

Bericht door afca-jer »

Bedankt, ik kan er heel veel mee :D Ik zag ook dat het spoorboekje op internet staat :) Wat ik trouwens erg fijn vind is dat je foto's kan maken vanuit de natuur en beter bij het spoor kan komen, want bij mij in de buurt stikt het van de hekken!
Shrek

Bericht door Shrek »

er zijn in betrix inderdaad enkele prachtige fotolocaties, en de treinen zijn daar ook niet mis. Lange slepen kolen, containers,... zelfs de buizentrein passeert er :D en allemaal met stoere 13nen voor 8)
Eric B

Bericht door Eric B »

Enkele fotos van het stationsgebouw en van het oude depot van Bertrix.

Afbeelding
Het stationsgebouw.

Afbeelding
De aftakking van de lijnen 165 en 166, links gaat het richting Dinant via de lijn 166 en rechts naar Libramont.

Afbeelding
Zicht richting Dinant en Libramont vanaf het perron.

Het depot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Een woord: Prachtig! :shock:
Ben je daar via bekenden ingekomen? Lijkt me sterk dat dat vrij toegankelijk is...
13'erke

Bericht door 13'erke »

sncf-sncb schreef:Een woord: Prachtig! :shock:
Ben je daar via bekenden ingekomen? Lijkt me sterk dat dat vrij toegankelijk is...
Ik zou het niet proberen, er staat duidelijk aangegeven dat het prive domein is, en af en toe lopen er nog arbeiders rond (sloopwerkzaamheden).
Indien je toch wilt gaan, je kan het depot vinden door de "rue de gare" af te stappen in de richting van Orgeo, en dan onder het brugje door te steken. (Vanaf het station is het depot niet te zien).
Foto's kan je hier vinden (beetje reklame maken):
http://www.freewebs.com/13erke--reporta ... 080208.htm

Uren van de goederentreinen kan je bekomen door de stationschef vriendelijk aan te spreken, aangezien de Athus-Meuse as volledig bedient wordt van Aubange tot Dinant door de seinpost van Bertrix kan je gemakkelijk te weten komen wat er afkomt met welke lading en zelf de loknummers. Ik heb een volledige rondleiding gekregen in de EBP-post, daar ben ik die mensen nog steeds heel dankbaar voor, de stationschef kwam me zelf verwittigen wanneer er een nieuwe goederentrein afkwam tot op de minuut juist!
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Is die depot nog verbonden met het net?
Jammer dat die 4304 daar buitengevlogen is, zo zal die nog sneller aftakelen.
Mooie foto's!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
13'erke

Bericht door 13'erke »

Joris schreef:Hallo,
Neen, geen aansluiting meer.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

En zeggen dat er in die depot zelfs nog 41's onderhouden geweest zijn! :o
13'erke

Bericht door 13'erke »

13'erke schreef:
Joris schreef:Hallo,
Neen, geen aansluiting meer.
En dit neem ik sinds 28 juni weer terug, blijkbaar heb ik me vergist :oops: . Er is nog steeds een aansluiting naar de depot (met sporen), maar de onderhoudswerkplaats heeft evenwel geen sporen meer.
Tom024

Bericht door Tom024 »

De aansluiting naar de loods ligt er zeker nog, heb ik gisteren zelf nog gezien, de MW41 staat echter elders opgesteld.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De 41's van Bertrix werden bij de sluiting van de depot overgeplaatst naar Stockem!
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef:De 41's van Bertrix werden bij de sluiting van de depot overgeplaatst naar Stockem!
Bertrix heeft nooit 41'ers toegewezen gekregen. De eigenaarswerkplaats was al van bij de levering Stockem!
Er hebben natuurlijk wel verschillende MW de stelplaats van Bertrix een bezoekje gebracht, daar bestaan meer dan genoeg foto's van.

Als ik mij niet vergis, dan was de stelplaats van Bertrix de laatste jaren voor de sluiting in 2002 van geen enkel krachtvoertuig de eigenaarswerkplaats.
Plaats reactie