ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
zojuist is op de site van de nmbs gesnuffeld en ik kwam daar tal van nieuwigheden tegen.
we beginnen bij de regio Antwerpen
IC-P antwerpen centraal-gent st pieters en uitzonderlijk naar blankenberge
IC 3008
antwerpen centraal (vertrek) 08u48
gent st pieters (vertrek) 09u43
blankenberge (aankomst) 10u24
IC 3009
antwerpen centraal (vertrek) 09u48
gent st pieters (vertrek) 10u43
blankenberge (aankomst) 11u24
IC 3010
antwerpen centraal (vertrek) 10u48
gent st pieters (vertrek) 11u43
blankenberge (aankomst) 12u24
ICT 6706 antwerpen-centraal naar blankenberge
antwerpen centraal (vertrek) 08u31
gent st pieters (vertrek) 09u36
blankenberge (aankomst) 10u15
ICT 6729 Hasselt-Brussel-Gent-Blankenberge
(AANDACHT AUB DEZE TREIN RIJD NIET VIA LEUVEN
Hasselt (vertrek) 06u55
Brussel-Noord (vertrek) 07u52
Brussel-Zuid (vertrek) 08u01
Gent-St-Pieters (vertrek) 08u35
Blankenberge (aankomst) 09u13
IR 3529 Brussel-Nat.-Luchthaven- Blankenberge
(aandacht deze trein stopt overal tussen brussel zuid en gent rijd via L50)
(aandacht deze trein rijd ook in het weekend maar met overal een minutje later vertrek op airport is dan 8u05)
Brussel-Nat.-Luchthaven (vertrek)08u04
Brussel-Noord (vertrek) 08u17
Brussel-Zuid (vertrek) 08u26
Gent-St-Pieters (vertrek) 09u30
Blankenberge (aankomst) 10u05
IR 3531 Brussel-Nat.-Luchthaven- Blankenberge
(aandacht deze trein stopt overal tussen brussel zuid en gent rijd via L50)
(aandacht deze trein rijd ook in het weekend maar met overal een minutje later vertrek op airport is dan 10u05)
Brussel-Nat.-Luchthaven (vertrek)10u04
Brussel-Noord (vertrek) 10u17
Brussel-Zuid (vertrek) 10u26
Gent-St-Pieters (vertrek) 11u30
Blankenberge (aankomst) 12u00
ICT 6731 Brussel-Noord-Gent-Blankenberge
Brussel-Noord (vertrek) 09u50
Brussel-Zuid (vertrek) 10u00
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u34
Blankenberge (aankomst) 11u13
ICT 6704 Jemeppe-sur-Sambre-Charleroi Sud-Mons-kortrijk-Blankenberge
Jemeppe-sur-Sambre (vertrek) 07u33
Charleroi Sud (vertrek) 08u02
Mons (vertrek) 08u35
Kortrijk (vertrek) 09u38
Blankenberge (aankomst)10u27
ICT 6712 Neerpelt-Herentals-Mechelen-Dendermonde-Gent-Blankenberge
Neerpelt (vertrek) 07u49
Herentals (vertrek) 08:32
Mechelen (vertrek) 09u18
Dendermonde (vertrek) 09u38
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u06
Blankenberge (aankomst) 10u44
ICT 6712 Neerpelt-Herentals-Mechelen-Gent-Blankenberge
Neerpelt (vertrek) 08u26
Herentals (vertrek) 09u08
Mechelen (vertrek) 09u40
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u24
Blankenberge (aankomst) 11u02
ICT 6716 Turnhout-Mechelen-Gent st pieters-Blankenberge
Turnhout (vertrek) 09u22
Mechelenen (vertrek) 10u19
Gent sint pieters (vertrek) 11u06
Blankenberge (aankomst) 11u43
Alle L treinen Kortrijk-Brugge rijden verder door naar Blankenberge
Er rijden heel de dag door ICT treinen Brugge-Knokke
ICT 6904 Charleroi-Kortrijk-De panne
Charleroi (vertrek) 08u03
Mons (vertrek) 08u37
Kortrijk (vertrek) 09u43
De panne (aankomst) 10u35
ICT 6905 antwerpen-centraal-De Panne
antwerpen centraal (vertrek) 08u55
gent st pieters (vertrek) 09u45
de panne (aankomst) 10u46
ICT 6928 Gent-De panne
Dit deel zal hoogst waarschijnlijk uit de IC-J 2128 van Aarlen komen en onkoppelen in Gent St Pieters)
Gent St Pieters (vertrek) 09u16
De Panne (aankomst) 10u14
IC-J 2128 Aarlen-Brussel-Oostende
Aarlen (vertrek) 05u46
Namen (vertrek) 07u21
Brussel-Noord (vertrek) 08u20
Brussel-Zuid (vertrek) 08u29
Gent-St-Pieters (vertrek) 09u13
Oostende (aankomst) 09u51
IC-J 2129 Luxemburg-Aarlen-Brussel-Oostende
luxemburg (vertrek) 06u24
Aarlen (vertrek) 06u46
Namen (vertrek) 08u21
Brussel-Noord (vertrek) 09u20
Brussel-Zuid (vertrek) 09u29
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u13
Oostende (aankomst) 10u51
IC-J 2130 Luxemburg-Aarlen-Brussel-Oostende
luxemburg (vertrek) 07u24
Aarlen (vertrek) 07u46
Namen (vertrek) 09u21
Brussel-Noord (vertrek) 10u20
Brussel-Zuid (vertrek) 10u29
Gent-St-Pieters (vertrek) 11u12
Oostende (aankomst) 11u50
ICT 6802 chatelet-Oostende
Chatelet (vertrek) 07u34
Charleroi (vertrek) 07u43
mons (vertrek) 08u18
kortrijk (vertrek) 09u28
oostende (aankomst) 10u24
ICT 6804 Kortrijk-Oostende
Kortrijk (vertrek) 09u40
Brugge (vertrek) 10u16
Oostende (aankomst)10u29
ICT 6801 Hasselt-Mechelen-Dendermonde-gent-Oostende
Hasselt (vertrek) 07u37
Mechelen (vertrek) 08u32
Dendermonde (vertrek) 08u56
Gent-St-Pieters (vertrek) 09u22
Oostende (aankomst) 10u00
ICT 6803 Hasselt-Leuven-Brussel-Gent-Oostende
(rijd enkel van maandag tot vrijdag)
Hasselt (vertrek) 08u04
Leuven (vertrek) 08u18
Brussel-Noord (vertrek) 09u39
Brussel-Zuid (vertrek) 09u49
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u22
Oostende (aankomst) 11u00
ICT 6803 Genk-Hasselt-Leuven-Brussel-Gent-Oostende
(rijd enkel van zaterdag tot zondag)
Hasselt (vertrek) 08u20
Leuven (vertrek) 09u15
Brussel-Noord (vertrek) 09u39
Brussel-Zuid (vertrek) 09u48
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u21
Oostende (aankomst) 10u58
voila hier zijn de heenritten van de ICT treinen naar de kust
de terugritten zal ik inde loop van de week ook nog eens doen als ik tijd heb
wie er ook weet welk materiaal met welke trein rijd mag dit hier ook altijd laten weten
we beginnen bij de regio Antwerpen
IC-P antwerpen centraal-gent st pieters en uitzonderlijk naar blankenberge
IC 3008
antwerpen centraal (vertrek) 08u48
gent st pieters (vertrek) 09u43
blankenberge (aankomst) 10u24
IC 3009
antwerpen centraal (vertrek) 09u48
gent st pieters (vertrek) 10u43
blankenberge (aankomst) 11u24
IC 3010
antwerpen centraal (vertrek) 10u48
gent st pieters (vertrek) 11u43
blankenberge (aankomst) 12u24
ICT 6706 antwerpen-centraal naar blankenberge
antwerpen centraal (vertrek) 08u31
gent st pieters (vertrek) 09u36
blankenberge (aankomst) 10u15
ICT 6729 Hasselt-Brussel-Gent-Blankenberge
(AANDACHT AUB DEZE TREIN RIJD NIET VIA LEUVEN
Hasselt (vertrek) 06u55
Brussel-Noord (vertrek) 07u52
Brussel-Zuid (vertrek) 08u01
Gent-St-Pieters (vertrek) 08u35
Blankenberge (aankomst) 09u13
IR 3529 Brussel-Nat.-Luchthaven- Blankenberge
(aandacht deze trein stopt overal tussen brussel zuid en gent rijd via L50)
(aandacht deze trein rijd ook in het weekend maar met overal een minutje later vertrek op airport is dan 8u05)
Brussel-Nat.-Luchthaven (vertrek)08u04
Brussel-Noord (vertrek) 08u17
Brussel-Zuid (vertrek) 08u26
Gent-St-Pieters (vertrek) 09u30
Blankenberge (aankomst) 10u05
IR 3531 Brussel-Nat.-Luchthaven- Blankenberge
(aandacht deze trein stopt overal tussen brussel zuid en gent rijd via L50)
(aandacht deze trein rijd ook in het weekend maar met overal een minutje later vertrek op airport is dan 10u05)
Brussel-Nat.-Luchthaven (vertrek)10u04
Brussel-Noord (vertrek) 10u17
Brussel-Zuid (vertrek) 10u26
Gent-St-Pieters (vertrek) 11u30
Blankenberge (aankomst) 12u00
ICT 6731 Brussel-Noord-Gent-Blankenberge
Brussel-Noord (vertrek) 09u50
Brussel-Zuid (vertrek) 10u00
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u34
Blankenberge (aankomst) 11u13
ICT 6704 Jemeppe-sur-Sambre-Charleroi Sud-Mons-kortrijk-Blankenberge
Jemeppe-sur-Sambre (vertrek) 07u33
Charleroi Sud (vertrek) 08u02
Mons (vertrek) 08u35
Kortrijk (vertrek) 09u38
Blankenberge (aankomst)10u27
ICT 6712 Neerpelt-Herentals-Mechelen-Dendermonde-Gent-Blankenberge
Neerpelt (vertrek) 07u49
Herentals (vertrek) 08:32
Mechelen (vertrek) 09u18
Dendermonde (vertrek) 09u38
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u06
Blankenberge (aankomst) 10u44
ICT 6712 Neerpelt-Herentals-Mechelen-Gent-Blankenberge
Neerpelt (vertrek) 08u26
Herentals (vertrek) 09u08
Mechelen (vertrek) 09u40
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u24
Blankenberge (aankomst) 11u02
ICT 6716 Turnhout-Mechelen-Gent st pieters-Blankenberge
Turnhout (vertrek) 09u22
Mechelenen (vertrek) 10u19
Gent sint pieters (vertrek) 11u06
Blankenberge (aankomst) 11u43
Alle L treinen Kortrijk-Brugge rijden verder door naar Blankenberge
Er rijden heel de dag door ICT treinen Brugge-Knokke
ICT 6904 Charleroi-Kortrijk-De panne
Charleroi (vertrek) 08u03
Mons (vertrek) 08u37
Kortrijk (vertrek) 09u43
De panne (aankomst) 10u35
ICT 6905 antwerpen-centraal-De Panne
antwerpen centraal (vertrek) 08u55
gent st pieters (vertrek) 09u45
de panne (aankomst) 10u46
ICT 6928 Gent-De panne
Dit deel zal hoogst waarschijnlijk uit de IC-J 2128 van Aarlen komen en onkoppelen in Gent St Pieters)
Gent St Pieters (vertrek) 09u16
De Panne (aankomst) 10u14
IC-J 2128 Aarlen-Brussel-Oostende
Aarlen (vertrek) 05u46
Namen (vertrek) 07u21
Brussel-Noord (vertrek) 08u20
Brussel-Zuid (vertrek) 08u29
Gent-St-Pieters (vertrek) 09u13
Oostende (aankomst) 09u51
IC-J 2129 Luxemburg-Aarlen-Brussel-Oostende
luxemburg (vertrek) 06u24
Aarlen (vertrek) 06u46
Namen (vertrek) 08u21
Brussel-Noord (vertrek) 09u20
Brussel-Zuid (vertrek) 09u29
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u13
Oostende (aankomst) 10u51
IC-J 2130 Luxemburg-Aarlen-Brussel-Oostende
luxemburg (vertrek) 07u24
Aarlen (vertrek) 07u46
Namen (vertrek) 09u21
Brussel-Noord (vertrek) 10u20
Brussel-Zuid (vertrek) 10u29
Gent-St-Pieters (vertrek) 11u12
Oostende (aankomst) 11u50
ICT 6802 chatelet-Oostende
Chatelet (vertrek) 07u34
Charleroi (vertrek) 07u43
mons (vertrek) 08u18
kortrijk (vertrek) 09u28
oostende (aankomst) 10u24
ICT 6804 Kortrijk-Oostende
Kortrijk (vertrek) 09u40
Brugge (vertrek) 10u16
Oostende (aankomst)10u29
ICT 6801 Hasselt-Mechelen-Dendermonde-gent-Oostende
Hasselt (vertrek) 07u37
Mechelen (vertrek) 08u32
Dendermonde (vertrek) 08u56
Gent-St-Pieters (vertrek) 09u22
Oostende (aankomst) 10u00
ICT 6803 Hasselt-Leuven-Brussel-Gent-Oostende
(rijd enkel van maandag tot vrijdag)
Hasselt (vertrek) 08u04
Leuven (vertrek) 08u18
Brussel-Noord (vertrek) 09u39
Brussel-Zuid (vertrek) 09u49
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u22
Oostende (aankomst) 11u00
ICT 6803 Genk-Hasselt-Leuven-Brussel-Gent-Oostende
(rijd enkel van zaterdag tot zondag)
Hasselt (vertrek) 08u20
Leuven (vertrek) 09u15
Brussel-Noord (vertrek) 09u39
Brussel-Zuid (vertrek) 09u48
Gent-St-Pieters (vertrek) 10u21
Oostende (aankomst) 10u58
voila hier zijn de heenritten van de ICT treinen naar de kust
de terugritten zal ik inde loop van de week ook nog eens doen als ik tijd heb
wie er ook weet welk materiaal met welke trein rijd mag dit hier ook altijd laten weten
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Is er eigenlijk nergens een brochure beschikbaar? De voorgaande jaren was die er altijd. Nu vind ik de helft niet eens terug in de wijzigingen die "per regio" vermeld staan op de NMBS-site. De ICT-trein Antwerpen - De Panne staat bijvoorbeeld noch bij regio Gent, noch bij regio Antwerpen. En als je op de gele/witte affiches afgaat, lijkt het alsof de ICT Aarlen/Luxemburg - Oostende/De Panne slechts een pendeltreintje Gent - De Panne is...
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
maar eh, op sommige treinen staan toch niet alle stopplaatsen hoor
...

Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
In het nieuwe spoorboekje is een hoofdstuk gewijd aan de P-ICT treinen in de zomer
.

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
nieuwe spoorboekje
hoe kun je dat krijgen?
met een bon?
of moet je betalen

hoe kun je dat krijgen?
met een bon?
of moet je betalen


Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
idd, de ICT trein naar jemappes sur sambre stopt OOK IN BRUGGE !!!!!melle schreef:maar eh, op sommige treinen staan toch niet alle stopplaatsen hoor...
en LICHTERVELDE !!!
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Amaai, de beroemde spoorwegbocht van Leuven mag ook nog eens worden gebruikt voor de ICT treinen.
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Je bent er ten minste nog een paar vergeten: op lijn 166 van Dinant naar Houyet, en op lijn 43 een ICT van Herstal v. 8.53 - Luik G. v. 9.07 - Jemelle a. 10.18.
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
en op lijn 139 de P ICT's voor bierges-walibi... Ik had gisteren met een groep van 9 gepland om met de trein naar ginder te gaan. Heenreis: 2 gerenoveerde klassiekjes die rond 9u50 in Bierges waren (park opent om 10u), overvol maar doenbaar.
Maar de terugreis... Walibi sluit om 18u, en om 18u23 staat er een ICT gepland rechtstreeks naar leuven. Komt daar rond 18u30 1 (!) klassiekje aanbollen terwijl er een mensenzee stond te drummen op perron 2... Het duurde een kwartier voordat de deuren dicht konden, intussen was ook de eerste klasse gekaapt, en meer als 2/3 van de massa moest de boemel maar afwachten...
Materieelgebrek? Of niet de moeite om meer in te zetten voor deze ICT? Dat er belangrijkere verbindingen zijn begrijp ik, maar een half uur na sluitingstijd van een groot pretpark mag de NMBS toch een inspanning doen vind ik... Zeker als wij zagen dat richting Ottignies in het half uur tussen 18u en 18u30 zeker 3 treinen (telkens 2 klassiekjes, 1 keer zelfs 3, voor de P richting Charleroi Sud) beschikbaar waren...
Maar de terugreis... Walibi sluit om 18u, en om 18u23 staat er een ICT gepland rechtstreeks naar leuven. Komt daar rond 18u30 1 (!) klassiekje aanbollen terwijl er een mensenzee stond te drummen op perron 2... Het duurde een kwartier voordat de deuren dicht konden, intussen was ook de eerste klasse gekaapt, en meer als 2/3 van de massa moest de boemel maar afwachten...
Materieelgebrek? Of niet de moeite om meer in te zetten voor deze ICT? Dat er belangrijkere verbindingen zijn begrijp ik, maar een half uur na sluitingstijd van een groot pretpark mag de NMBS toch een inspanning doen vind ik... Zeker als wij zagen dat richting Ottignies in het half uur tussen 18u en 18u30 zeker 3 treinen (telkens 2 klassiekjes, 1 keer zelfs 3, voor de P richting Charleroi Sud) beschikbaar waren...
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
amai, inderdaat, op zo'n tijdstip mogen ze toch wel ne 21 met 8 M6'n inleggen of ne 21 met 12 i 10'n of 8 M4nmirax schreef:en op lijn 139 de P ICT's voor bierges-walibi... Ik had gisteren met een groep van 9 gepland om met de trein naar ginder te gaan. Heenreis: 2 gerenoveerde klassiekjes die rond 9u50 in Bierges waren (park opent om 10u), overvol maar doenbaar.
Maar de terugreis... Walibi sluit om 18u, en om 18u23 staat er een ICT gepland rechtstreeks naar leuven. Komt daar rond 18u30 1 (!) klassiekje aanbollen terwijl er een mensenzee stond te drummen op perron 2... Het duurde een kwartier voordat de deuren dicht konden, intussen was ook de eerste klasse gekaapt, en meer als 2/3 van de massa moest de boemel maar afwachten...
Materieelgebrek? Of niet de moeite om meer in te zetten voor deze ICT? Dat er belangrijkere verbindingen zijn begrijp ik, maar een half uur na sluitingstijd van een groot pretpark mag de NMBS toch een inspanning doen vind ik... Zeker als wij zagen dat richting Ottignies in het half uur tussen 18u en 18u30 zeker 3 treinen (telkens 2 klassiekjes, 1 keer zelfs 3, voor de P richting Charleroi Sud) beschikbaar waren...
ochja, NMBS en logica hé, langs mijn lijn ook, 2 stellen zitten overvol (klasiek), uur later zijn het 3 stellen, en der zit geen kat op, iedere reizger heeft een stel voor zich alleen, gewoon belachelijk
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Dat heeft niet noodzakelijk te maken met NMBS-logica. Het kan zijn dat die trein met 3 stellen op zijn vorige rit een drukke(re) trein heeft verzekerd en/of dat die stellen in het aankomststation nodig zijn om een drukkere trein te verzekeren. En rond 18u. lijkt het me niet simpel om ergens een heleboel rijtuigen te voorschijn te toveren, toch niet door de week.HLE 2302 schreef: amai, inderdaat, op zo'n tijdstip mogen ze toch wel ne 21 met 8 M6'n inleggen of ne 21 met 12 i 10'n of 8 M4n
ochja, NMBS en logica hé, langs mijn lijn ook, 2 stellen zitten overvol (klasiek), uur later zijn het 3 stellen, en der zit geen kat op, iedere reizger heeft een stel voor zich alleen, gewoon belachelijk
greetz 2302
L'union fait la force.
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
die ICT treinen in bierghes zijn allemaal P treinen die dus idd eerst andere ritten gedaan hebben, als ik u een advies mag geven voor volgende keer via ottignies terugkeren gaat in alle gevallen sneller en eenvoudiger dan over leuven, tenzij ge van leuven zelf zijt zou ik het ni meer lansg die kant doen. in ottignies heb je per half uur een IC er zin ICT's die rechtstreeks doorgaan naar brussel (die laten ze meestal met ms 800 rijden) en stoppen niet meer tussen ottignies en brussel
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Hallo,
Heeft er nog niemand aan gedacht om de resto wagens in de zetten in ICT treinen?
En dan de airco uitschakelen... Er zal dan wel verkocht worden!
Groeten,
Joris De Mol
Heeft er nog niemand aan gedacht om de resto wagens in de zetten in ICT treinen?
En dan de airco uitschakelen... Er zal dan wel verkocht worden!
Groeten,
Joris De Mol