Spoorproblemen lijn 50 en 53
Re: Spoorproblemen lijn 50 en 53
De detectoren voor warme asbussen , liggen (of lagen) in Denderleeuw.

Ik begrijp de lange wachttijd van de 2126 ook niet echt goed, deze trein staat net voor een sein met daarachter wissels die toegang geven tot tegenspoor.
't Is misschien hooguit 15 minuten van Schellebelle tot Merelbeke, kon men de treinen dan niet afwisselend over het vrije spoor sturen?
't Is misschien hooguit 15 minuten van Schellebelle tot Merelbeke, kon men de treinen dan niet afwisselend over het vrije spoor sturen?
Dat is ook gebeurd, maar bedenk wel dat dit een zeer drukke lijn is en dat de meeste treinen stoppen in Wetteren. Er zijn ook twee stoptreinen per uur die er langer over doen.
men heeft de loc eerst gekoppeld aan de hersporingstrein en dan heeft men naar voor gereden en men heeft dan een 20 tal minuten later naar Merelbeke afgezakt met veel schokken en lawaaidentheo schreef:Niemand foto van opgekrikte as met rolschaats eronder ??? Of heeft men het remwerk gesloopt of gedemonteerd ??enrico8509 schreef:zo denk ik er ook over, want als de trein werd weggesleept heeft dit veel gebonk met zich meegebracht!Steven schreef:een vaste rem hebben is geen zever, een bestuurder gaat uit van eventueel mogelijk ander gevaar ook, zijnde ontsporing, op deze plaats zou dit als gevolg hebben het volledig sluiten van de lijn tot 100% duidelijk is dat er geen gevaar is. Veiligheid gaat voor op stiptheid en al de rest tenzij jij hierover een ander oordeel hebt dat er eerst andere prioriteiten zijn. de procedure volledig juist laten verlopen bij een vaste rem neemt nu eenmaal enorm veel tijd.
men had de remmen vast gezet en tractie gegeven tegen de HLE 23
de hersporingstrein reed weg tegen een snelheid van 20 Km/u
Dat was ik,trainfreak schreef:Hoe laat hebt ge die foto's van de astride gemaakt?13'erke schreef:En dan krijg je volgende situatie in Schellebelle:
gestrande astride:
Ik ben daar ook geweest (moet ongeveer 15u45 geweest zijn) en der liep daar iemand rond...
nadien ben ik een klapke gaan doen met de bestuurder van die 36020.
Die bedenking maakte ik mij ook. Zijn er geen wissels die het mogelijk maken het verkeer om beurt te laten passeren ? Zo lang kunnen die secties toch niet zijn dat je bijna 2 uur moet wachten om een sein te passeren? Dezelfde miserie onlang in Mechelen-Nekkerspoel: een trein staat stil wegens een incident aan boord en meteen een file en dit of er nu 2, 4 of 6 sporen zijn, alles zit strop.Tim schreef:Ik begrijp de lange wachttijd van de 2126 ook niet echt goed, deze trein staat net voor een sein met daarachter wissels die toegang geven tot tegenspoor.
Als dit echt niet anders kan, moet men durven besluiten dat het treinverkeer een mank, star en zeer onflexibel vervoersmodel is dat met de huidige verkeersintensiteit geen plaats meer heeft in onze maatschappij. Men zou dan beter alle lijnen opbreken en er wegen van maken met meerdere rijstroken. Als er dan een rijstrook versperd is, raak je er ten minste nog via een andere strook voorbij....
Altijd een plezier om je genuanceerde en vol vakkennis staande antwoorden te lezenJeroen schreef: Men zou dan beter alle lijnen opbreken en er wegen van maken met meerdere rijstroken. Als er dan een rijstrook versperd is, raak je er ten minste nog via een andere strook voorbij....

Ja, Gysev, het is een beetje een karikatuur dat ik er van maak maar geef toe... men doet toch enorm zijn best om zeer klantonvriendelijk en inefficiënt over te komen de laatste tijd. En aan vakkennis en co heb ik als reiziger niets als ik daar zit in het midden van de velden...gysev schreef:Altijd een plezier om je genuanceerde en vol vakkennis staande antwoorden te lezenJeroen schreef: Men zou dan beter alle lijnen opbreken en er wegen van maken met meerdere rijstroken. Als er dan een rijstrook versperd is, raak je er ten minste nog via een andere strook voorbij....![]()
![]()
Moest je enig idee hebben waarover je spreekt, zou je weten dat dit onmogelijk was. Door de ingewikkelde wisselsetting in Zone Mechelen is het daar niet mogelijk om van spoor te wisselen. Kennis van zaken...Jeroen schreef:Die bedenking maakte ik mij ook. Zijn er geen wissels die het mogelijk maken het verkeer om beurt te laten passeren ? Zo lang kunnen die secties toch niet zijn dat je bijna 2 uur moet wachten om een sein te passeren? Dezelfde miserie onlang in Mechelen-Nekkerspoel: een trein staat stil wegens een incident aan boord en meteen een file en dit of er nu 2, 4 of 6 sporen zijn, alles zit strop.
BDJ
Onmogelijk? Water in wijn veranderen is onmogelijk maar zoiets toch niet? Of bedoel je dat het gewoon geen geld mag kosten? Dit alles is m.i. een verkeerde redenering. Net zoals een privébedrijf moet innoveren om steeds betere klantenservice te bieden, zou men deze houding bij Infrabel/NMBS ook eens mogen aannemen in plaats van fatalistische uitvluchten à la "er liggen te weinig wissels" te orakelen. Leg er dan bij. Als je miljarden aan een werkloze HSL kan besteden of fly-overs kan bouwen, kan je deze problemen ook oplossen. Het is natuurlijk minder "sexy" en het zal minder aandacht in de media krijgen dan vernoemde prestigeprojecten. Daar knelt het schoentje. Technische praat of uitvluchten inzake wissels en seinen en wat weet ik nog allemaal zijn praat voor de vaak én voor de weinig kritische reiziger...Bartjedj schreef:Moest je enig idee hebben waarover je spreekt, zou je weten dat dit onmogelijk was. Door de ingewikkelde wisselsetting in Zone Mechelen is het daar niet mogelijk om van spoor te wisselen. Kennis van zaken...Jeroen schreef:Die bedenking maakte ik mij ook. Zijn er geen wissels die het mogelijk maken het verkeer om beurt te laten passeren ? Zo lang kunnen die secties toch niet zijn dat je bijna 2 uur moet wachten om een sein te passeren? Dezelfde miserie onlang in Mechelen-Nekkerspoel: een trein staat stil wegens een incident aan boord en meteen een file en dit of er nu 2, 4 of 6 sporen zijn, alles zit strop.
BDJ
Gelieve niet gewoon uit je mouw te schudden als de eerste beste politieker. Je vorige post(s) zijn duidelijk gericht op het afbreken van de Spoorwegen, veel meer dan met hobby en liefhebberij.
BDJ
BDJ
ik denk nochthans ook dat men uit besparingen zo weinig wissels in nekkerspoel heeft liggen, technisch gezien kunnen er daar een pak bijkomen volgens mij 

technisch gezien is er tussen mechelen en nekkerspoel weinig mogelijk om wissels te plaatsen die voor bovenstaand probleem een oplossing kunnen bieden. er zijn nu eenmaal hoogteverschillen tussen de 25 en 27. het spoor ligt daar dan ook nog is met een een beetje verkanting wat het plaatsen van wissels nog lastiger maakt.
De loc van de bewuste trein was zwaar beschadigd, t.t.z. de wielen (vlakken en vooral geloste wielbanden).
Het is duidelijk dat in deze omstandigheden extra veilig moet gewerkt worden, en dat vergt natuurlijk enige tijd (oproep en ter plaatse komen van de hersporingstrein, enz....).
Het is duidelijk dat in deze omstandigheden extra veilig moet gewerkt worden, en dat vergt natuurlijk enige tijd (oproep en ter plaatse komen van de hersporingstrein, enz....).
Kom kom, ik rijd bijna dagelijks met de trein en ben zelf een tijd werkzaam geweest in de spoorsector. Als dat echter allemaal wil zeggen dat je geen kritische vragen mag stellen bij bepaalde wantoestanden inzake communicatie en organisatie, word ik liever niet beschouwd als treinliefhebber. Blijkbaar moet je dan alles slikken zonder al te kritisch te mogen nadenken. Kan Infrabel/NMBS zich nu eens niet de moeite kunnen troosten om uit te leggen waarom men bij dit incident zo lang moest wachten of ben ik nu weer aan het "afbreken"?Bartjedj schreef:Gelieve niet gewoon uit je mouw te schudden als de eerste beste politieker. Je vorige post(s) zijn duidelijk gericht op het afbreken van de Spoorwegen, veel meer dan met hobby en liefhebberij.
BDJ