Cargo Ostfrankrijk <> Nederland: nieuw vanaf 15.06.2008!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Speedy

Re: Cargo Ostfrankrijk <> Nederland: nieuw vanaf 15.06.2008!

Bericht door Speedy »

dentheo schreef:
Speedy schreef:
13'erke schreef:ik veronderstel dat deze van Bettembourg tot Ronet via de athus-Meuse gesleept wordt door een T13-3000? Of krijgen we eindelijk iets anders te zien op de Athus Meuse?
Aangezien Bettembourg-Ronet door 'Sibelit' gedaan zal worden en zij enkel HLE 13/30 hebben...

Vanaf Ronet naar Born (en terug) kan het ook de 6602 zijn. (is door ERS verhuurd aan Fret Benelux)
En rijdt die diesel dan LEEG van Antwerpen naar Ronet om slagje naar Born te maken en daarna idem terug ??
Hopelijk niet echt leeg want dan staat hij stil...

LZ voor treinnr = losrijdende diesellok voor trein ...
ZL na treinnr = losrijdende diesellok van trein....(na de trein gedaan te hebben)
EL LE = Elektrische tractie
LV en VL = stoom
ME EM = Motorstel
...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Gaat deze vanuit Visé verder naar Rotterdam?
Hurlet

Bericht door Hurlet »

Afbeelding Z 48647 SNCF Fret Born > Ronet Formation - Beez - 20.06.2008 - © Christian Auquière http://www.wallorail.be Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Hurlet schreef:Afbeelding Z 48647 SNCF Fret Born > Ronet Formation - Beez - 20.06.2008 - © Christian Auquière http://www.wallorail.be
Lijken wel kolen uit Born ?
Hebben de Nederlanders hun mijnen weer geopend of slaan ze uit lichters om in Born ??
Laatst gewijzigd door dentheo op 21 jun 2008, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Beter niet quoten uit een vorig bericht, en zeker geen foto's daaruit.
Niet handig voor iemand met lastig internet (zoals ik, router-problemen). :wink:

Thanx!
BDJ
OMC

Bericht door OMC »

doggys2 schreef:Ook van mij bedankt voor de info, zulke informatie is voor een leek als ik van goudwaarde. Nu nog een goed spotplaatsje vinden, waarschijnlijk Antwerpen-Oost.
Of gaat hij over lijn 27A tot Y Drabstraat en dan lijn 27 naar Kontich ( dit is een gok, je ziet ik ben een dummie op dat gebied )

Is dit voor een beperkte periode of voor langere tijd?
Ik denk dat hij over L 27A gaat rijden tot Y Liersesteenweg en daar op L 27 overgaat. Voor mij is het simpel om een spotplaats te kiezen! :p
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

IK heb gisteren gespot op 27A en heb hem niet gezien.

@ OMC Waar kan je dan het beste staan? Is het zeker dat hij zo gaat of blijft het gokken en welke heeft dan de meeste kans.

Ik zou zeggen op het perronuiteinde in Berchem maar welk spoor dan?

Het blijft koffiedik kijken.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
OMC

Bericht door OMC »

Als je verkiest om in Berchem te staan neem je best perron 5 en ga je een eindje verder op het perron richting Antwerpen-Centraal staan. Op die manier heb je nog wat van de sleep mee op foto ;)

Ikzelf ga naar Deurne, keuze genoeg op de berm of heel misschien Antwerpen-Oost of Mortsel-Liersesteenweg. Hangt ervan af hoe laat ik gedaan heb met werken.

Zekerheid heb je nooit, die uren zijn richturen maar ik heb het deze week zelf nog ondervonden met de BR 225'igers (reden dik 3 uur te laat waardoor ik ze toevallig toch kon spotten) en gisternacht zelfs met de Ford trein in Deurne (5523 reed voorbij om 1u12, normaal 0u45), dus het blijft altijd gokken en gissen.
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

OMC schreef:Als je verkiest om in Berchem te staan neem je best perron 5 en ga je een eindje verder op het perron richting Antwerpen-Centraal staan. Op die manier heb je nog wat van de sleep mee op foto ;)

Ikzelf ga naar Deurne, keuze genoeg op de berm of heel misschien Antwerpen-Oost of Mortsel-Liersesteenweg. Hangt ervan af hoe laat ik gedaan heb met werken.

Zekerheid heb je nooit, die uren zijn richturen maar ik heb het deze week zelf nog ondervonden met de BR 225'igers (reden dik 3 uur te laat waardoor ik ze toevallig toch kon spotten) en gisternacht zelfs met de Ford trein in Deurne (5523 reed voorbij om 1u12, normaal 0u45), dus het blijft altijd gokken en gissen.
Bedankt, ik zie wel wat ik doe waarschijnlijk af en toe een gokje wagen.

www.photofinish.be
OMC

Bericht door OMC »

@ doggys2: heb je hem al kunnen spotten?
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

OMC schreef:@ doggys2: heb je hem al kunnen spotten?
Neen maar ik heb hem nog maar weinig tijd gehad, hopelijk de volgende week beter.

www.photofinish.be
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Maar rijdt die franzoos nu nog van Antwerpen naar Ronet, of bijft ERS die dienst nu doen?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Joris schreef:Hallo,
Maar rijdt die franzoos nu nog van Antwerpen naar Ronet, of bijft ERS die dienst nu doen?
Groeten,
Joris De Mol
Ik had begrepen dat SNCFF die enige ERS "B" diesel gehuurd hadden...met of zonder machinist ???
Theo
Groeten vanop de Heide
msts.be

Bericht door msts.be »

Sinds maart rijdt deze trein van Captrain (daarvoor SFB, daarvoor ERS) niet langer via de Athus-Meuse of via Duitsland, maar wel terug via de L42 ! :shock: Na 7 jaar afwezigheid krijgt deze lijn terug een goederentrein. Tractie tussen Born en Visé is een Captrain Klaas. Tussen Visé en Luxemburg is het dan de beurt aan een DT CFL 3000, maar het is mij niet duidelijk of die nu beperkt zijn tot Bettembourg of voortrijden tot Hagondange. Daarna komt er een Fret-loc aan de trein tot Sibelin.

http://www.rail.lu/events/TM-Born-Sibelin.html
Plaats reactie