Tramnetwerk Charleroi
Re: Tramnetwerk Charleroi
Niet echt slim he, zo vergroot de kans alleen maar dat er meer bewaking komt... Goed tegen vandalen maar niet tegen mensen die dat gewoon willen bekijken en vervolgens nergens meer geraken.
Re: Tramnetwerk Charleroi
Ze kunnen ook gewoon dat hele gebeuren eens in gebruik gaan nemen gewoon. Om tenminste IETS te doen tegen de verkwisting van burgergeld. Want wie betaalt die bewaking uiteindelijk ook weer? Juist.
Maar ja, verzin zoiets maar eens, als Waal
Maar ja, verzin zoiets maar eens, als Waal

Re: Tramnetwerk Charleroi
Het is grotendeels de schuld van De Croo dat het niet volledig in dienst is genomen. Nuja, dat is de uitleg van die TEC werknemer he. In feite was de metro een compensatie voor de haven van Zeebrugge...
Re: Tramnetwerk Charleroi
Gohja, tegen dat die mannen dat theelichtje eventueel zouden gezien hebben, hadden wij al lang ons schop afgekuist.Dietrich schreef:Niet echt slim he, zo vergroot de kans alleen maar dat er meer bewaking komt... Goed tegen vandalen maar niet tegen mensen die dat gewoon willen bekijken en vervolgens nergens meer geraken.

Re: Tramnetwerk Charleroi
Charleroi had die metro gewoonweg niet nodig... of toch niet zoals in het begin gepland. Ik zie niet wat de Croo ermee te maken heeft. En die bewaking kost zeker niet zoveel als dat volledig in gebruik nemen naast wat er nu al rijdt van trams, bussen, enz.
Re: Tramnetwerk Charleroi
Akkoord, het mocht er gewoonweg niet gekomen zijn, maar nu ligt het er toch maar, hé. Dan kun je het beter maar gebruiken, en het is daar dat Decroo er wel een stokje voor gestoken heeft. Misschien was het wel te duur om de lijn te exploiteren, maar de aanleg ervan zal ook geen 13 euro gekost hebben. Dan kun je er maar beter gebruik van maken.
Re: Tramnetwerk Charleroi
Ik volg die redenering toch niet, het kwaad is geschied toen men begonnen is met de aanbestedingen en aanleg. Door nutteloze zaken in gebruik te nemen verhoog je enkel de kost die de burger betaalt.
De belg klaagt nu al genoeg dat hij teveel belastingen betaalt. Die onderhoudswerken en bewaking voor zover die er is is een peulschil tegen het volledig in gebruik nemen.
De belg klaagt nu al genoeg dat hij teveel belastingen betaalt. Die onderhoudswerken en bewaking voor zover die er is is een peulschil tegen het volledig in gebruik nemen.
Re: Tramnetwerk Charleroi
De lijn naar Centenaire en verder 1) is volledig afgewerkt en 2) loopt door goedbewoond gebied.
Deze lijn in dienst nemen zou nog best te verantwoorden zijn.
BDJ
Deze lijn in dienst nemen zou nog best te verantwoorden zijn.
BDJ
Re: Tramnetwerk Charleroi
Dietrich schreef:Charleroi had die metro gewoonweg niet nodig... of toch niet zoals in het begin gepland. Ik zie niet wat de Croo ermee te maken heeft. En die bewaking kost zeker niet zoveel als dat volledig in gebruik nemen naast wat er nu al rijdt van trams, bussen, enz.
omdat ten tijde van de croo niet alleen bij de nmbs een kaalslag is gebeurd maar bij het openbaar vervoer in het algemeen, enorm veel diensten zijn toen verdwenen, waar nu blijkt dat het toen beter iets anders was gegaan. wetende welke verkeerschaos we nu hebben op bepaalde plaatsen. sommige lijntjes zijn misschien met recht en rede verdwenen maar er is zeker en vast vanalles verdwenen dat heden ten dage nog best nuttig was geweest. stel u voor dat heden ten dage het buurspoorwegennet nog actief was geweest in belgie?? men heeft enorm veel zitten verbussen, die zelfde bussen zitten nu dagelijks uren in de file in verschillende kleine en grotere steden.
Re: Tramnetwerk Charleroi
Hallo,
Voor de fans van de Waalse ironie & humor van JC Defossé: Eén van zijn eerste JTI's indertijd ging over de metro léger van Charleroi: http://www.dailymotion.com/Sambabugatti ... jti-1_news
Wie doorzoekt naar meer video's van de gebruiker, zal merken dat er nog meer interessante 'GTI's' zijn.
Grtz,
P-J.
Voor de fans van de Waalse ironie & humor van JC Defossé: Eén van zijn eerste JTI's indertijd ging over de metro léger van Charleroi: http://www.dailymotion.com/Sambabugatti ... jti-1_news
Wie doorzoekt naar meer video's van de gebruiker, zal merken dat er nog meer interessante 'GTI's' zijn.
Grtz,
P-J.
Re: Tramnetwerk Charleroi
Ik zeg niet dat De Croo niets verkeerd heeft gedaan en dat al die verdwenen lijnen niet nuttig kunnen zijn vandaag.
De metro van Charleroi is iets totaal anders, dat waren nieuwe bouwwerken en De Croo heeft daar niet veel mee te maken, eerder stad Charleroi en Waals gewest.

De metro van Charleroi is iets totaal anders, dat waren nieuwe bouwwerken en De Croo heeft daar niet veel mee te maken, eerder stad Charleroi en Waals gewest.
Re: Tramnetwerk Charleroi
in die tijd was het land nog niet opgedeeld zoals nu ivm openbaar vervoer, hij was toen dus de bevoegde minister. aangezien ook het regionaal vervoer toen nog niet gesplitst was had hij er wel degelijk inspraak in
trouwens het is en blijft een VLD-er (of moet ik spreken in PVV-er als je het met de term uit die tijd wil). weinig pro openbaar vervoer aan die partij te vinden

Re: Tramnetwerk Charleroi
Het verdwijnen van de "buurtspoorwegen" was al lang voor de Croo gaande, dat kan je niet op hem steken. En je moet het ook een beetje in de context van die tijd zien. In vele gevallen verwelkomden de reizigers de verbussing. De bus was immers modern, de tram ouderwets.Steven schreef: omdat ten tijde van de croo niet alleen bij de nmbs een kaalslag is gebeurd maar bij het openbaar vervoer in het algemeen, enorm veel diensten zijn toen verdwenen, waar nu blijkt dat het toen beter iets anders was gegaan. wetende welke verkeerschaos we nu hebben op bepaalde plaatsen. sommige lijntjes zijn misschien met recht en rede verdwenen maar er is zeker en vast vanalles verdwenen dat heden ten dage nog best nuttig was geweest. stel u voor dat heden ten dage het buurspoorwegennet nog actief was geweest in belgie?? men heeft enorm veel zitten verbussen, die zelfde bussen zitten nu dagelijks uren in de file in verschillende kleine en grotere steden.
Re: Tramnetwerk Charleroi
De vermindering van het aantal tramlijnen uitgebaat door de SNCV of NMVB gebeurde tussen 1950 (4236 km) en grosso modo 1980 (205km).Steven schreef:in die tijd was het land nog niet opgedeeld zoals nu ivm openbaar vervoer, hij was toen dus de bevoegde minister. aangezien ook het regionaal vervoer toen nog niet gesplitst was had hij er wel degelijk inspraak introuwens het is en blijft een VLD-er (of moet ik spreken in PVV-er als je het met de term uit die tijd wil). weinig pro openbaar vervoer aan die partij te vinden
Herman De Croo was minister van verkeerswezen tussen 1981 en 1988.
Dus het een heeft niks te maken met het ander los van uw politieke overtuiging.
Tussen 1950 en 1980 was de ministerpost altijd in handen van de BSP(toenmalige socialisten) of christen democraten (CVP)
Re: Tramnetwerk Charleroi
Tis heel simpel te verklaren;Dietrich schreef:Charleroi had die metro gewoonweg niet nodig... of toch niet zoals in het begin gepland. Ik zie niet wat de Croo ermee te maken heeft. En die bewaking kost zeker niet zoveel als dat volledig in gebruik nemen naast wat er nu al rijdt van trams, bussen, enz.
De walen wouden een (pre)metro: vragen geld aan vlamingen ->
Bouwen erop los ->
geen geld meer in vlaanderen dus geen geld meer in de wallonie-> metro net niet af
ze krijgen geen geld meer van vlaanderen -> wordt vergeten
oven een mogelijk scenario:

walen willen terug metro (heben nu al geen geld meer

vragen geld aan vlamingen ->
vlaming betaalt ->
deel van centen beland ergens anders (in de zakken van iemand)->
metro weer net niet af door te weinig geld->
ondertussen weer corruptieschandaal

....
tzal zo op den duur altijd wel iets zijn...