Dietrich schreef:Ik volg die redenering toch niet, het kwaad is geschied toen men begonnen is met de aanbestedingen en aanleg. Door nutteloze zaken in gebruik te nemen verhoog je enkel de kost die de burger betaalt.
De belg klaagt nu al genoeg dat hij teveel belastingen betaalt. Die onderhoudswerken en bewaking voor zover die er is is een peulschil tegen het volledig in gebruik nemen.
Dat zou ik niet zomaar zeggen, zeker niet als je er nog niet geweest bent!
Toen we de tak naar Soleilmont afliepen, viel het enorm op door wat voor een dunbevolkt gebied we aan het wandelen waren. Er liggen enorm veel braakliggende terreinen en de huizen die er staan zijn meestal alleenstaande huizen. Waar het eindpunt Soleilmont voorzien is staat niet meer dan een kerktoren met wat huizen er rond! En het is net deze tak dat voorzien is om toch in dienst te nemen!
In groot contrast stond dan de tak naar Châtelet. Een groot winkelcentrum (Cora) te Châtelet, drukbevolkte woonwijken met rijwoningen (hebben zelf nog door deze wijken gewandeld toen we nog niet op de bedding konden), apartementsblokken ter hoogte van de halte Pensée, een sportcomplex en nog eens dichtbevolkte woonwijken ter hooge van Chet. En deze tak is dan niet voorzien in de planning om afgewerkt (voor zover deze tak al niet afgewerkt is) te worden.
Dat men de opening van de tak naar Soleilmont zou annuleren, zou ik dit alleen maar toejuichen, moest dit ten voordele zijn van de opening van de Châtelet-tak.