Maar de mensen die het moeten omroepen werken dan weer bij Infrabel, dat zijn collega's van TC weten die het dan wel ?? ??Steven schreef:TC is het beheersorgaan voor de treinen, zij moeten er dus in real time voor zorgen dat alles blijft rijden zoals voorzien of toch zo goed als. Het geven van info is dus niet de hoofdtaak van TC. ZE beheren alle treinen dat wil dus zeggen alle firma's en alle type treinen. Nu zal de nmbs dus blijkbaar een soort dienst willen die enkel de voor haar nuttige info gaat verwerken en deze doorgeven aan de tb's en tbg's hierdoor ontlast je TC een beetje denk ik. hopelijk richten ze dan nog 1 centraal telefoonnummer en het is ok voor mij.
NMBS wil haar service fors verbeteren
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
In het buitenland is de evolutie zo dat in de grote dispatchings enkele burelen ter beschikking staan van de "hoofdoperatoren" in die regio.Adler schreef: Ik lees ook in de persmap: "Kloppend hart van nieuw communicatiecentrum voor spoortransport".
Zij beschikken over alle mogelijke communicatiemiddelen met de seinhuizen, de treinen en het treinpersoneel.
Waarom moet de NMBS nu nog eens een eigen 24/24 dienst oprichten voor hun eigen beheer en communicatie ?
Wil men de kloof tussen Infrabel en NMBS nog groter maken dan ze nu al is ?
Die zorgen voor de informatie flow voor hun "firma" ( en zorgen er tegelijk voor dat zij "eerlijk" behandeld worden ?)
Dus paar stoelen bijzetten bij TC: NMBS ,B-Cargo, DLC, SNCFF, ECR ....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
het gaat hem over info naar tbg en tb toe, de omroepers staan al in contact met tc normaal, die hebben voor iets een hele groep schermen voor zich met overzichten van de station(s) waarvoor ze aankondigingen doen. de omroepers hebben dan ook nog is rechtstreeks contact met andere collega's op het seinhuis zodat ze daar altijd al over meer info beschikken dan de mensen van het rijdend personeel.dentheo schreef:Maar de mensen die het moeten omroepen werken dan weer bij Infrabel, dat zijn collega's van TC weten die het dan wel ?? ??Steven schreef:TC is het beheersorgaan voor de treinen, zij moeten er dus in real time voor zorgen dat alles blijft rijden zoals voorzien of toch zo goed als. Het geven van info is dus niet de hoofdtaak van TC. ZE beheren alle treinen dat wil dus zeggen alle firma's en alle type treinen. Nu zal de nmbs dus blijkbaar een soort dienst willen die enkel de voor haar nuttige info gaat verwerken en deze doorgeven aan de tb's en tbg's hierdoor ontlast je TC een beetje denk ik. hopelijk richten ze dan nog 1 centraal telefoonnummer en het is ok voor mij.
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Dat dacht ik welSteven schreef:
het gaat hem over info naar tbg en tb toe, de omroepers staan al in contact met tc normaal, die hebben voor iets een hele groep schermen voor zich met overzichten van de station(s) waarvoor ze aankondigingen doen. de omroepers hebben dan ook nog is rechtstreeks contact met andere collega's op het seinhuis zodat ze daar altijd al over meer info beschikken dan de mensen van het rijdend personeel.

Staan de meeste van die mededelingen al op harde schijf ?
Of zitten er jongens tussen die een beetje "verlegen" zijn ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
net als de tbg hebben ze daar (naar vermoeden toch) een aantal standaard aankondigingen in een boekje staan (desnoods in twee talen, brussel 4), nu is het probleem dat bepaalde zaken uniek zijn, probeer maar is uit te leggen dat een spoorlijk versperd is door koeien (dieren) in vier talen zonder fouten tegen de uitspraak te maken. mensen die echt meertalig zijn gaan meestal dergelijke job niet doen omdat die meestal meer kunnen verdienen op andere plaatsen.
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Ik ben ooit in het buitenland op dispatchen geweest, daar zat achteraan een dame maar die zei bijna niets, die stuurde alles met de hard disk, die ingesproken was door een "professionele" stem met 98% van de berichten. Zij moest alleen bij uitzondering (dus zelfs niet bij vertragingen) iets zelf omroepen....Steven schreef:net als de tbg hebben ze daar (naar vermoeden toch) een aantal standaard aankondigingen in een boekje staan (desnoods in twee talen, brussel 4), nu is het probleem dat bepaalde zaken uniek zijn, probeer maar is uit te leggen dat een spoorlijk versperd is door koeien (dieren) in vier talen zonder fouten tegen de uitspraak te maken. mensen die echt meertalig zijn gaan meestal dergelijke job niet doen omdat die meestal meer kunnen verdienen op andere plaatsen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Juist naast de grote ruimte van Traffic Control is er een afdeling die zich uitsluitend bezig houdt met alles wat cargo betreft.dentheo schreef: Dus paar stoelen bijzetten bij TC: NMBS ,B-Cargo, DLC, SNCFF, ECR ....
En wat betreft reizigers is er in Belgie nog steeds maar 1 operator en dat zal waarschijnlijk nog jaren zo blijven.
Dus ik zie echt niet wat het probleem is.
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Ik ook niet, dus voor personenvervoer slechts twee stoelen nodig één Frans één Nederlands... en misschien nog drie voor internationaal, nederlands,frans,duits ??Adler schreef:Juist naast de grote ruimte van Traffic Control is er een afdeling die zich uitsluitend bezig houdt met alles wat cargo betreft.dentheo schreef: Dus paar stoelen bijzetten bij TC: NMBS ,B-Cargo, DLC, SNCFF, ECR ....
En wat betreft reizigers is er in Belgie nog steeds maar 1 operator en dat zal waarschijnlijk nog jaren zo blijven.
Dus ik zie echt niet wat het probleem is.
Dan kunnen er na een beslissing van TC direct een aantal nmensen de boodschap beginnen verspreiden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Waarom er niet voor zorgen dat alle ticketautomaten dit kunnen? Dit is per slot van rekening enkel maar een kwestie van software.Jeroen schreef: * In Brussel-Zuid, Luik en Antwerpen komen er zeer binnenkort automatische ticketverdelers voor internationaal vervoer, om de concurrentie met het vliegtuig voor de middellange afstanden aan te kunnen gaan.
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Mooi dat dit topic bovenaan staat: als de service eens heel goed is, mag dat ook gezegd.
Gisteravond verviel in Landen de IC trein naar Luik van 19.22 wegens defecte locomotief. TC had bedacht om de L-trein uit Waremme door te laten rijden tot Landen en daar te laten keren. Erg goed opgelost, er stapten niet veel mensen op in Landen, maar zij dit dat deden, hoefden zo geen uur langer te wachten...
Gisteravond verviel in Landen de IC trein naar Luik van 19.22 wegens defecte locomotief. TC had bedacht om de L-trein uit Waremme door te laten rijden tot Landen en daar te laten keren. Erg goed opgelost, er stapten niet veel mensen op in Landen, maar zij dit dat deden, hoefden zo geen uur langer te wachten...
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Het gaat om afhaalautomaten van telefonisch bestelde tickets (of online bestelde tickets). deze automaten zijn specifiek ontworpen om tickets af te halen niet om er te verkopen. Deze modellen heb ik ondertussen ook in Londen zien staan aan de E* terminal.K V B schreef:Waarom er niet voor zorgen dat alle ticketautomaten dit kunnen? Dit is per slot van rekening enkel maar een kwestie van software.Jeroen schreef: * In Brussel-Zuid, Luik en Antwerpen komen er zeer binnenkort automatische ticketverdelers voor internationaal vervoer, om de concurrentie met het vliegtuig voor de middellange afstanden aan te kunnen gaan.
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Hoi
De ene weet niet wat de andere doet
Tafereel gisteren Centraalstation Antwerpen perron 23
De IC uit Amsterdam naar Brussel vertrek 15:03 wordt aangekondigd met een vertraging van 1u11 min.
Wanneer deze trein aankomt verschijnt op de aankondigings/perronborden "NIET INSTAPPEN". Een bataljon Politieagenten komt de trein "ontruimen". De omroeper deelt de reizigers mede dat zij zich voor Brussel dienen te begeven naar de IC van 16:17 Spoor 21 .
Wanneer de trein volledig ontruimd is, enkele reizigers zijn verweeds op perron 23 achtergebleven verschijnt plots op de aankondigings/perronborden, en dit tot algehele verbazing van de aanwezig O/stationchef en enkele andere NMBS personeelsleden " BRUSSEL ZUID IC 15:03"!
Met enkele reizigers aan boord heeft de trein uiteindelijk zijn weg verder gezet.(rond 16:15)
Wie maakt wie hier belachelijk?
F
De ene weet niet wat de andere doet
Tafereel gisteren Centraalstation Antwerpen perron 23
De IC uit Amsterdam naar Brussel vertrek 15:03 wordt aangekondigd met een vertraging van 1u11 min.
Wanneer deze trein aankomt verschijnt op de aankondigings/perronborden "NIET INSTAPPEN". Een bataljon Politieagenten komt de trein "ontruimen". De omroeper deelt de reizigers mede dat zij zich voor Brussel dienen te begeven naar de IC van 16:17 Spoor 21 .
Wanneer de trein volledig ontruimd is, enkele reizigers zijn verweeds op perron 23 achtergebleven verschijnt plots op de aankondigings/perronborden, en dit tot algehele verbazing van de aanwezig O/stationchef en enkele andere NMBS personeelsleden " BRUSSEL ZUID IC 15:03"!
Met enkele reizigers aan boord heeft de trein uiteindelijk zijn weg verder gezet.(rond 16:15)
Wie maakt wie hier belachelijk?
F
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
In England staan ook veel combinatie automaten, waarop je kan betalen en afhalen met paswoord/code en meestal Creditcard als Key....Steven schreef:
Het gaat om afhaalautomaten van telefonisch bestelde tickets (of online bestelde tickets). deze automaten zijn specifiek ontworpen om tickets af te halen niet om er te verkopen. Deze modellen heb ik ondertussen ook in Londen zien staan aan de E* terminal.
Blijkbaar zijn aparte wel nuttig om het vooruit te laten gaan....
Probleem was vroeger in UK dat bestellen uit België moeilijk was, dit omdat ze de postcode niet kenden.... , na een mailtje ging het wel...


Toen ik een keer mijn ticket op wou halen in Inverness (zonder automaat) ging het net zoals in Essen...nummertje zeggen, creditcard tonen en bingo...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil haar service fors verbeteren
Wou men hem laten keren om vertraging te recupereren ? En daarna verandert van mening ? Alhoewel op een uur is die nooit terug.ferry schreef: Wanneer de trein volledig ontruimd is, enkele reizigers zijn verweeds op perron 23 achtergebleven verschijnt plots op de aankondigings/perronborden, en dit tot algehele verbazing van de aanwezig O/stationchef en enkele andere NMBS personeelsleden " BRUSSEL ZUID IC 15:03"!
Met enkele reizigers aan boord heeft de trein uiteindelijk zijn weg verder gezet.(rond 16:15)
Wie maakt wie hier belachelijk?
Moet daar echt politie aan te pas komen ? Heb het in het buitenland al meegemaakt zonder politie, wel op tijd omroepen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide