Shuttle tussen Maastricht en Luik voor Thalysreizigers.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

lool,

Aha, in feite is dat dus helemaal niet lang. Had het ongeveer 20 minuten/kwartier verwacht zo..
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Shuttle tussen Maastricht en Luik voor Thalysreizigers.

Bericht door rvdborgt »

bw494674 schreef:Op dit ogenblik duurt de reis van Maastricht tot Parijs standaard 3h56. Daarin zit 1h overstaptijd in Luik.

Mits lichte aanpassingen aan de dienstregelingen (L trein iets vroeger uit Maastricht laten vertrekken, zonder de aansluiting met de IC uit Amsterdam te laten verloren gaan ; iets sneller op lijn 40 ? ; Thalys iets later laten vertrekken, minder reservetijd op L2) moet het toch mogelijk zijn om in Luik een goede aansluiting te hebben ? Of zie ik het te simplistisch ?
Ik vrees dat je dat wat te simplistisch ziet. Volgend jaar wordt de aansluiting in Maastricht sowieso al iets krapper (er is sprake van 3 tot 4 minuten) dus zal de stoptrein naar Luik eerder nog iets later gaan rijden.
Veel tijd is er momenteel ook niet over tussen Maastricht en Luik. De enige mogelijkheid is dat de extra buffertijd Luik - Brussel (voor de werkzaamheden) weer verdwijnt.
In ieder geval is de aansluiting op de gewone IC naar Brussel - Ostende veel belangrijker dan dan die op de Thalys.

Groetjes,

Rian
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Jonathan schreef:
Steven schreef:bwa naast die stoptrein mag er toch best een ic tussen luik en maastricht zijn?
Waarom dan niet de IC F?
Stapt over in Luik, hé :!: Daarbij, als er al een tekort aan HLE 13'en is, waarom dan nog een lijn met de HLE 13?
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Jonathan schreef:Stapt over in Luik, hé :!: Daarbij, als er al een tekort aan HLE 13'en is, waarom dan nog een lijn met de HLE 13?
Nogmaals: die IC-A-bis tussen Brussel en Luik komt er sowieso in december, dat is naar verluidt een uitgemaakte zaak. Blijft alleen nog wanneer hij gaat doorrijden naar Maastricht...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen :roll:
Jonathan

Re: Shuttle tussen Maastricht en Luik voor Thalysreizigers.

Bericht door Jonathan »

rvdborgt schreef:
bw494674 schreef:Op dit ogenblik duurt de reis van Maastricht tot Parijs standaard 3h56. Daarin zit 1h overstaptijd in Luik.

Mits lichte aanpassingen aan de dienstregelingen (L trein iets vroeger uit Maastricht laten vertrekken, zonder de aansluiting met de IC uit Amsterdam te laten verloren gaan ; iets sneller op lijn 40 ? ; Thalys iets later laten vertrekken, minder reservetijd op L2) moet het toch mogelijk zijn om in Luik een goede aansluiting te hebben ? Of zie ik het te simplistisch ?
Ik vrees dat je dat wat te simplistisch ziet. Volgend jaar wordt de aansluiting in Maastricht sowieso al iets krapper (er is sprake van 3 tot 4 minuten) dus zal de stoptrein naar Luik eerder nog iets later gaan rijden.
Veel tijd is er momenteel ook niet over tussen Maastricht en Luik. De enige mogelijkheid is dat de extra buffertijd Luik - Brussel (voor de werkzaamheden) weer verdwijnt.
In ieder geval is de aansluiting op de gewone IC naar Brussel - Ostende veel belangrijker dan dan die op de Thalys.

Groetjes,

Rian
der zit toch bijna geen volk op de Thalys Brussel-Oostende, dus de Thalys is eigenlijk ONBELANGRIJK tussen Brussel en Oostende.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Shrek schreef:vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen :roll:
Waarom hebben ze ze daar eigenlijk nodig :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
Shrek schreef:vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen :roll:
Waarom hebben ze ze daar eigenlijk nodig :?:
waar? goederen of passagiers? stel uw vraag is duidelijk
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Jonathan schreef:
Shrek schreef:vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen :roll:
Waarom hebben ze ze daar eigenlijk nodig :?:
waar? goederen of passagiers? stel uw vraag is duidelijk
Bij goederen. Waar moeten ze nu met goederen 200 km per uur gaan rijden :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er rijden geen goederen aan 200 in belgie , maar ze hebben wel het meerspanningsysteem nodig om tot in frankrijk te kunnen rijden alsook de beveiligingssystemen der seinen zoals de KVB daarom gebruiken ze 13-en
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:er rijden geen goederen aan 200 in belgie , maar ze hebben wel het meerspanningsysteem nodig om tot in frankrijk te kunnen rijden alsook de beveiligingssystemen der seinen zoals de KVB daarom gebruiken ze 13-en
Voor enkel op het Franse net te kunnen kun je volgens mij ook gebruik maken van een HLE 12. Maar als ge ze dan weghaalt, door wat gaat ge ze dan laten op passagiers zet, wat gaat er dan die op die lijnen rijden die met die beveiligheidssystemen der seinen, zoals de KVB zitten?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

van de reeks zijn maar met 12 stuks en die rijden al in een pool met de 36.000 sncf op de grensovergang met kortrijk, die nog is gaan inzetten op de as naar st louis zou er enkel voor zorgen da er een tekort zou zijn aan deze locs, trouwens de 12 is ook ni zo sterk als de 13 en bijgevolg zouden ze de uren moeten aanpassen voor die treinen op tijd te kunnen laten dien
de athus meuse niet onderschatten op gebied van lijn profiel
Bert

Bericht door Bert »

Je kunt geen 12'en voor deze diensten gebruiken, want alle 12'en worden al gebruikt om de treinen naar Fréthun te rijden.
Ik dacht zelfs dat de 12 niet toegelaten is het deel van Frankrijk waar de 13 actief is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

klopt, frankrijk geeft voor elk type loc telkens maar gedeeltelijke toelating, daar waar andere landen toelating geven voor hun heel net is dat in frankrijk anders, per gebied en per type dus
de 13 mag dus niet gebruikt worden om naar fréthun te rijden en de 12 niet in oost frankrijk
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Fransen, hé :!: Maar als ze zoals Shrek zegt dat ze na verloop van tijd alle HLE 13 naar reizigers halen gaat ze toch die HLE 13'en moeten vervangen bij B-Cargo :?: Met wat ga je anders die trein Brussel-Maastricht doen als je er geen HLE 13 voor hebt :?:
Plaats reactie