als TB is dat heel simpel, de wet van de natuur is sterker als die van de spoorweg, als het dringend is dan stop je gewoon en ga je plassen. Indien je als tb met een reizigerstrein onderweg bent heb je normaal voldoende wc's mee, indien nieuw modern materieel zelfs met gesloten systeem. Op de goederendiensten ligt het dus wat moeilijker en stop je best ter hoogte van een struik of zo
Steven schreef:als TB is dat heel simpel, de wet van de natuur is sterker als die van de spoorweg, als het dringend is dan stop je gewoon en ga je plassen. Indien je als tb met een reizigerstrein onderweg bent heb je normaal voldoende wc's mee, indien nieuw modern materieel zelfs met gesloten systeem. Op de goederendiensten ligt het dus wat moeilijker en stop je best ter hoogte van een struik of zo
En wat als je met een reizigerstrein onderweg bent in een loc? Dan kun je toch moeilijk in the middle nowhere gaan stoppen?
En bij een (zware) goederendienst, is het echt de moeite om zo'n gigantisch gewicht volledig tot stilstand te komen en weer aan te zetten, voor een dom plasje? Is de lege fles dan niet beter?
Nu we het erover hebben: waarom wordt er eigenlijk geen klein toilet ingebouwd in de huidige generatie moderne locs? Zoiets hoeft toch niet heel ingewikkeld en ruimteverslindend te zijn?
sorry maar ik gebruik geen flesje in geen enkele omstandigheid, en nee is stoppen voor een plasje is geen domme stop. ook als je met een gesleepte reizigerstrein onderweg bent kan dat geen probleem zijn, je voelt dat meestal wel opkomen he, als je in belgie al eens langer dan een kwartier moet rijden heb je al dikke pech (voor de IC treinen is dit enkel van toepassing tussen brussel en gent = IC A en tussen brussel en luik = IC O). maar als ik bij een stilstand de nood hoog voel worden ga ik en maak er een verlengde stilstand van, wat niet meer als normaal is.
Hieruit kunnen we besluiten dat je tijdens lijnstudie ook eens goed uitkijkt, waar de ideale boom of struik staat. En voor goederendienst vrees ik dat als je echt niet moet gaan je overal gaat moeten stoppen, liefst voor elk sein, terwijl als het echt dringend wordt alle seinen op groen gaan staan van vertrek tot aankomst
Gouden tip: je trein is je beste vriend, kijk er altijd naar
Ga altijd achterwaarts naar beneden. Zo blijf je je lichaam onder controle houden door je zwaartepunt tegen de loc te houden.
Verder; kalm blijven en niet beginnen haasten. Als je in the middle of nowhere van je trein valt en je breekt je been wordt een eventueel probleem dat al bestaat alleen groter.