Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
de traxxen op de verbinding met amsterdam krijgen een rood wit jasje aangemeten voor hun ritten.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Steven,
hebben die traxxen MUX ?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze samen rijden met signaal over UIC kabel...
Ik heb niet opgelet of de Brecht shuttle in multiplex reed, had het moeten vragen...beide pantos stonden tegen de draad maar ja.
Twee loks voor drie rijtuigen dat geeft Porche capaciteiten....zou 100km/h in 15 seconden lukken ?
hebben die traxxen MUX ?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze samen rijden met signaal over UIC kabel...
Ik heb niet opgelet of de Brecht shuttle in multiplex reed, had het moeten vragen...beide pantos stonden tegen de draad maar ja.
Twee loks voor drie rijtuigen dat geeft Porche capaciteiten....zou 100km/h in 15 seconden lukken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
de traxxen kunnen normaal in treinschakeling rijden, aangezien ik echter officieel nog geen opleiding heb gekregen van die bakken (en dat is ook niet voorzien tot op heden) kan ik echter daar niet met 100% zekerheid op antwoorden
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Hangt er vanaf wat voor software eropstaat en hoeveel gewicht men meeheeft. Eén losse Taurus (1116) kan idd in 15 seconden van 0 naar 100. Men heeft ook de tijden van een 1216 opgemeten:dentheo schreef:Twee loks voor drie rijtuigen dat geeft Porche capaciteiten....zou 100km/h in 15 seconden lukken ?
0-100: 15 sec
0-140: 21 sec
0-160: 25 sec
0-200: 34 sec
0-220: 41 sec
Probeer dát maar eens met een losse 13 !

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Interessant, dat kan nu met electronica, vroeger zouden de roterende walsen en JH-en waarschijnlijk het tempo geremd hebben ?msts.be schreef:Hangt er vanaf wat voor software eropstaat en hoeveel gewicht men meeheeft. Eén losse Taurus (1116) kan idd in 15 seconden van 0 naar 100. Men heeft ook de tijden van een 1216 opgemeten:dentheo schreef:Twee loks voor drie rijtuigen dat geeft Porche capaciteiten....zou 100km/h in 15 seconden lukken ?
0-100: 15 sec
0-140: 21 sec
0-160: 25 sec
0-200: 34 sec
0-220: 41 sec
Probeer dát maar eens met een losse 13 !
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
vandaag hing er een traxx aan de benelux trein in roosendaal, deze werd ontkoppeld en reed naar voor en nadien terug.
foto's zijn wat klein uitgevallen maar instellinge stonden verkeerd van gsm
foto's zijn wat klein uitgevallen maar instellinge stonden verkeerd van gsm

- Bijlagen
-
- traxx02.JPG (24.38 KiB) 6168 keer bekeken
-
- traxx01.JPG (25.6 KiB) 6169 keer bekeken



Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
En we zijn eindelijk aan het einde van de lijdensweg: vandaag hebben sommige mensen de TRAXX in Antwerpen-Centraal gezien voor een Benelux in normale dienst. In totaal waren er 3 locs aanwezig, 1 kant Brussel en 2 kant Amsterdam (waarschijnlijk overbrenging naar Brussel-Zuid om genoeg locs te hebben).
Nu gaan we nog zien hoe lang het gaat duren eer ze over de HSL gaan..
Nu gaan we nog zien hoe lang het gaat duren eer ze over de HSL gaan..
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Volgens een bericht op OVL wordt de Traxx-inzet vanaf 7 september uitgebreid
van alleen 9232/9233 (normaal gezien vanaf 1 augustus)
tot 9201, 9220, 9221, 9232, 9233, 9252, 9253, 9264 en 9265.
van alleen 9232/9233 (normaal gezien vanaf 1 augustus)
tot 9201, 9220, 9221, 9232, 9233, 9252, 9253, 9264 en 9265.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Dan denk ik dat men snel meer dan 3 traxxen voor Belgie zal moeten "toelaten" anders is er weer geen reserve.FLV-FGSP schreef:Volgens een bericht op OVL wordt de Traxx-inzet vanaf 7 september uitgebreid
van alleen 9232/9233 (normaal gezien vanaf 1 augustus)
tot 9201, 9220, 9221, 9232, 9233, 9252, 9253, 9264 en 9265.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
de traxx die de benelux sleept zijn ni gehuurd door de nmbs en hebben dus niets te maken met de machines die je op antwerpen noord ziet onder de reeks 28.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Dat weet ik maar van de Nederlandse traxxen zijn er voorlopig maar DRIE met belgische papieren de nrs 119-120-121Steven schreef:de traxx die de benelux sleept zijn ni gehuurd door de nmbs en hebben dus niets te maken met de machines die je op antwerpen noord ziet onder de reeks 28.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
ah ok wist niet dat het toevallig ook al drie locs waren
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Weet iemand wat er mis is met de rest dat die nog niet toegelaten zijn?dentheo schreef:Dat weet ik maar van de Nederlandse traxxen zijn er voorlopig maar DRIE met belgische papieren de nrs 119-120-121
Groetjes,
Rian
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Uit goede bron:rvdborgt schreef:Weet iemand wat er mis is met de rest dat die nog niet toegelaten zijn?dentheo schreef:Dat weet ik maar van de Nederlandse traxxen zijn er voorlopig maar DRIE met belgische papieren de nrs 119-120-121
Groetjes,
Rian
TheoSoftware versie is te nieuw en nog niet in orde bevonden
Alleen de E186 met oude software versie mag NL/B rijden (groene traxxen)
De rode blijven gereserveerd voor HSL prio treinen Asd - Rtd
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide