Touren door de BeNeLux met Sander
Re: Touren door de BeNeLux met Sander
een goed frietkot ????!!!
laat me raden, 'bossue'
da zijn de slechtste frieten vant land
greetz 2302
laat me raden, 'bossue'
da zijn de slechtste frieten vant land
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
In de trein met de laptop op schoot MSTS zitten spelen??Sander14 schreef:Op de L2 wel hoor, de ICa naar Eupen heb ik voorbij zien schieten, jij was te druk met je MSTS spelen, dat het je niet eens op is gevallen

Bruno wel hoor, in een I11 zitten stopcontacten.Fles schreef:In de trein met de laptop op schoot MSTS zitten spelen??Sander14 schreef:Op de L2 wel hoor, de ICa naar Eupen heb ik voorbij zien schieten, jij was te druk met je MSTS spelen, dat het je niet eens op is gevallenDie is leip
Ja, maar doe dat dan toch thuis, toch niet als je op treintrip bent! 

Ik speel ook soms MSTS op de trein, maar dat is als ik (voor de 100ste keer) Brussel - Oostende of vice versa doe. Dan is buitenkijken niet echt een optie meer
Op treinuitstap daarentegen valt het inderdaad wel onder "freaks".
BDJ

Op treinuitstap daarentegen valt het inderdaad wel onder "freaks".

BDJ
Ja, inderdaad!
Op een treintrip is het net de bedoeling van de omgeving te genieten en niet van een computerscherm waar je al zo goed als iedere avond op zit te turen! 

-
voor alle duidelijkheid de locs 2701 tot 2719 zijn niet uitgerust met MUX en kunnen nog voor M4/M5 rijtuigen hangen.
de locs 2720 tot 2760 hebben MUX waarvan normaal gezien de 2720 tot 2739 geen GF koppeling krijgen, enkelde 2740 tot 2760 hebben GF koppeling.
de locs 2720 tot 2760 hebben MUX waarvan normaal gezien de 2720 tot 2739 geen GF koppeling krijgen, enkelde 2740 tot 2760 hebben GF koppeling.
maar ook die laatste schijf van 27-ers zal voorzien worden van mux waardoor binnen afzienbare tijd alle locs reeks 27 mux zullen hebben.
Zullen de 27's dan nog in duw kunnen rijden met de M4/M5-rijtuigen?
dit zal dan enkel mogelijk zijn met een type 21
M5 stuurstanden krijgen die ook MUX of niet?
M5 stuurstanden krijgen die ook MUX of niet?
M5'en krijgen (voor zover het er nu naar uitziet) geen MUX. 27 worden dus paradepaardjes voor de M6.
Gaan ze dan niet veel te veel 27's hebben? Of zijn er echt zoveel diensten met M6?
BDJ
Gaan ze dan niet veel te veel 27's hebben? Of zijn er echt zoveel diensten met M6?
BDJ
Als je even rondkijkt, dan zie je al een massa M6's rollen..Bartjedj schreef:M5'en krijgen (voor zover het er nu naar uitziet) geen MUX. 27 worden dus paradepaardjes voor de M6.
BDJ
Benelux Tourrail dag 4. Een reisje langst mooie lijntjes. Vertrek uit Breda stond geplant om 7.51 met de IC naar Venlo. In Eindhoven ben ik uit de V-IRM gestapt op…..de andere V-IRM, die naar Maastricht. Ik had alleen geen zin om tot Maastricht in een V-IRM te zitten en dus in Roermond overgestapt op 2 V’tjes als stoptrein naar Maastricht. Toen we in Sittard aan kwamen heb ik vanuit de trein een foto gemaakt:
De Railion 1613 ‘Roermond’ aan het postperron in Sittard.
Aangekomen in Maastricht wat foto’s gemaakt:
De 1779 staat te niksen in Maastricht
De IC uit Brussel Zuid/Midi komt aan in Maastricht
In die intercity ben ik gaan zitten. Na een half uurtje was ik in Luik, alwaar in ben overgestapt op de IC naar Namur. In Namur weer overgestapt op de IC, deze ging naar Dinant. In Dinant overgestapt op de volgende trein, dit keer een dieseltje:
MW 4162 staat klaar als R-trein naar Libramont.
In Bertrix ben ik weer overgestapt op een andere diesel:
MW 4123 als R-trein naar Arlon. Passerend door een mooi, bosrijk en heuvelachtig landschap, vliegt de tijd om. Zo ziet een MW er van binnen uit:
De stoelen van een MW
En de cabine van een MW
En toen kwam ik aan in Rodange. Daar mocht ik plaats nemen in een hele comfortabele trein:
CFL (22)12 komt aan in Rodange.
Dit zijn zeer comfortabele treinen met zeer fijne stoelen. In een half uur bracht deze trein mij naar Luxemburg Stad. In Luxemburg stad heb ik even wat foto’s gemaakt:
CFL 2010 in Luxemburg Stad
CFL 2017 komt aan in Luxemburg Stad
De 1104 van CFL Cargo heeft net een Duits IC rijtuig 1e klas aan de trein naar Dortmund gerangeerd
Deze loc, de DB 181 223-9 ging de IC rijden
Nog een Z2’tje, de 2021 als RB naar Volmerange-Les-Mines
Toen ben ik naar de McDonalds geweest en daarna was het wachten op mijn INT ‘Vauban’, die keurig op tijd uit Luxemburg. Plaats genomen in een heerlijk koel SBB-rijtuig. Aangekomen in Brussel Zuid een foto gemaakt van de trein:
De NMBS 2002 met de INT ‘Vauban’ in Brussel Zuid/Midi
Ook nog een twee andere foto’s gemaakt:
NMBS 8211 staat te wachten op een nieuw klusje
NMBS 1191 met de beneluxtrein
In de beneluxtrein gaan zitten. In Brussel Noord moesten we wachten. Er werd in de trein omgeroepen dat we zouden wachten op de reizigers van de Thalys. We zouden met 10 minuten vertraging uit Brussel Noord vertrekken. Tijdens het wachten nog een foto gemaakt:
NMBS CityRail stel 973 vertrekt uit Brussel Noord
De reizigers van de Thalys hebben we niet gezien en zo hadden we onnodig gewacht. Gelukkig wist de machinist hoe hij moest rijden en toen we in Antwerpen waren, hadden we de vertraging er al uit gereden. Onderweg nog een foto gemaakt, vanuit de trein:
SNCF Astride 436015 net na Mechelen
En toen kwam ik weer aan in Roosendaal. Na een filmpje te hebben gemaakt moest ik wachten op mijn intercity. Toen viel mijn oog op het volgende:
Lage Zwaluwe als eindbestemming op een V-IRM koersdisplay. Je kan dus elk willekeurig station op het koersdisplay zetten.
Daarna kwam mijn intercity. Gelukkig was het ICRm en zo kwam ik om 22.08 weer aan in Breda.
Deze week nog 1 keer touren en dan is mijn Benelux Tourrail, helaas, al weer op.
Groetjes en © Sander van Gool

Aangekomen in Maastricht wat foto’s gemaakt:

In die intercity ben ik gaan zitten. Na een half uurtje was ik in Luik, alwaar in ben overgestapt op de IC naar Namur. In Namur weer overgestapt op de IC, deze ging naar Dinant. In Dinant overgestapt op de volgende trein, dit keer een dieseltje:

In Bertrix ben ik weer overgestapt op een andere diesel:

En toen kwam ik aan in Rodange. Daar mocht ik plaats nemen in een hele comfortabele trein:

Dit zijn zeer comfortabele treinen met zeer fijne stoelen. In een half uur bracht deze trein mij naar Luxemburg Stad. In Luxemburg stad heb ik even wat foto’s gemaakt:

Toen ben ik naar de McDonalds geweest en daarna was het wachten op mijn INT ‘Vauban’, die keurig op tijd uit Luxemburg. Plaats genomen in een heerlijk koel SBB-rijtuig. Aangekomen in Brussel Zuid een foto gemaakt van de trein:

Ook nog een twee andere foto’s gemaakt:

In de beneluxtrein gaan zitten. In Brussel Noord moesten we wachten. Er werd in de trein omgeroepen dat we zouden wachten op de reizigers van de Thalys. We zouden met 10 minuten vertraging uit Brussel Noord vertrekken. Tijdens het wachten nog een foto gemaakt:

De reizigers van de Thalys hebben we niet gezien en zo hadden we onnodig gewacht. Gelukkig wist de machinist hoe hij moest rijden en toen we in Antwerpen waren, hadden we de vertraging er al uit gereden. Onderweg nog een foto gemaakt, vanuit de trein:

En toen kwam ik weer aan in Roosendaal. Na een filmpje te hebben gemaakt moest ik wachten op mijn intercity. Toen viel mijn oog op het volgende:

Daarna kwam mijn intercity. Gelukkig was het ICRm en zo kwam ik om 22.08 weer aan in Breda.
Deze week nog 1 keer touren en dan is mijn Benelux Tourrail, helaas, al weer op.
Groetjes en © Sander van Gool