For God's sake Idee van uit mijn andere post: alle locs in een mega-trein tegelijk naar Kassel/Utrecht slepen, allemaal dezelfde software erop en technisch gelijk. Bombardier gooit hun ETCS-systeem eruit tot het werkt en men plaatst er een tijdelijk van Alstom in (ironisch dat elkaars grootste concurrenten hun locs doen rijden met componenten van een ander: BR189 van Siemens met Alstom ETCS in En het goede nieuws is: ze maken geen ruzie en het werkt nog eens ook ). Probleem opgelost: locs rijden. Nu nog proberen door die muur van Belgische sabotage te geraken
Er was ook nog iets ivm het niet kunnen oproepen van de bestuurder vanuit de rijtuigen.(moest een wijziging gedaan worden om die kabel met de sono in de loc te krijgen)
Daarstraks reed er in Mechelen om 10.02u op spoor 10 een losse Traxx voorbij richting Brussel . Geen idee of die met een Benelux stam teruggekomen is of dat het om homologatieritten gaat (aangezien elke loc apart goedgekeurd moet worden).
de losse traxx was als eerste naar fbmz gekomen rond de middag was de twee traxx er ook samen met een sleep benelux rijtuigen, hier hebben de locs van plaats veranderd. de losse traxx is rond 14.40 vertrokken in fbmz richting antwerpen met de rijtuigen, de andere loc is (zover ik weet) in fbmz achter gebleven, zoniet is hij los vertrokken naar antwerpen.
Volgens ik vernomen had was de traxx enkel gehomologeerd voor goederen in België tgv het niet mogelijk zijn van die oproep vanuit de rijtuigen. Het gaat hier om veiligheidsredenen, op onze ERTMS prototypes zijn de interfonielijnen nog steeds bekabeld. De oproep van de rijtuigen naar de stuurpost gaat niet via GSM-R. Denk ook maar aan de functie oproep treinbegeleider vanuit de stuupost. Hiervoor wordt ook geen GSM-R gebruikt.
de gsm-r tot nu toe gebruikt op de nmbs locs (reeks 13, reeks 11, M6, ...) is van het type mesa 24 (sommige mesa 23) hebben allemaal een knop oproep treinbegeleider, dit maakt gewoon deel uit van de gsm-r maar is niet echt op zichzelf een gsm functie maar gewoon interfonie tussen rijtuigen en loc. Echter maakt men wel gebruik van dit toestel om deze communicatie tot stand te brengen, eveneens door gebruik te maken van dezelfde gesprekshoorn van de gsm-r bijgevolg. ik vermoed dat op de traxx dit ook gewoon idem is (zou een beetje zot zijn hiervoor een tweede telefoonhoorn te plaatsen).
ok thx, wel raar dat ik die niet open kreeg, gsm staat echter juist ingesteld, heb al van andere mensen mms ontvangen, ge zijt echter de tweede van wie ik het niet open krijg.
Het was leuk fotoweer al durfde een paar wolken soms wel eens spelbreker spelen.
je zal opmerken dat ik ms813 op foto gezet heb, aan die foto is niets veranderd, deze is dus werkelijk zo blinkend rood en zal vermoedelijk recent cw mechelen verlaten hebben.
gisteren zag ik in rotterdam al een zuurstokstam met traxx stilstaan, en tijdens het wachten op de CNL passeerde er plots een traxx
(zit nu op de X2000 in Zweden tussen kopenhagen en stockholm)
Steven schreef:
je zal opmerken dat ik ms813 op foto gezet heb, aan die foto is niets veranderd, deze is dus werkelijk zo blinkend rood en zal vermoedelijk recent cw mechelen verlaten hebben.
Inderdaad . Ze spuiten daar trouwens meerdere treinen per dag hoor, meestal enkele klassiekjes of sporadisch een break (wordt nog in oude schildering gespoten) of een varkensneus die groot onderhoud krijgt.