Kijk eens 7 posts boven u5941 schreef:Gisteren is er nog een benelux in panne gevallen
Slachtoffer was 1186
http://www.flickr.com/photos/27974496@N02/2719783962/
Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
-
Wover
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
-
5941
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Even recht zetting
De 1186 heeft schade opgelopen en kon zo niet meer verder rijden
En 7837 is hem komen depaneren
Vervolgens in bundel luchtbal gaan omlopen om zo naar schaarbeek te gaan
GR hans
De 1186 heeft schade opgelopen en kon zo niet meer verder rijden
En 7837 is hem komen depaneren
Vervolgens in bundel luchtbal gaan omlopen om zo naar schaarbeek te gaan
GR hans
-
Jules
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
En hoe koppel je die interfonie kabels van de rijtuigen met de locomotief??? Met een stekker. En waar staat die op de traxx??? Nog niet gezien, en daar zou net het probleem liggen. Zonder deze verbinding geen interfonie mogelijk met de stuurpost.de gsm-r tot nu toe gebruikt op de nmbs locs (reeks 13, reeks 11, M6, ...) is van het type mesa 24 (sommige mesa 23) hebben allemaal een knop oproep treinbegeleider, dit maakt gewoon deel uit van de gsm-r maar is niet echt op zichzelf een gsm functie maar gewoon interfonie tussen rijtuigen en loc. Echter maakt men wel gebruik van dit toestel om deze communicatie tot stand te brengen, eveneens door gebruik te maken van dezelfde gesprekshoorn van de gsm-r bijgevolg. ik vermoed dat op de traxx dit ook gewoon idem is (zou een beetje zot zijn hiervoor een tweede telefoonhoorn te plaatsen).
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
jammer genoeg heb ik er gisteren geen foto van gemaakt anders had ik u deze kunnen laten zien, bij de testen gisteren te brussel zuid stak de sonorisatiekabel van het rijtuig gewoon in de loc zoals het moet zijn. de stekkerdoos voor deze kabel zit net naast de derde koplamp.
goed kijken want doordat alles zo mooi wit is zie je hem bijna niet staan.
goed kijken want doordat alles zo mooi wit is zie je hem bijna niet staan.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Is dat ook de UIC kabel ?? Iemand heeft mij ooit verteld (wijsgemaakt ?) dat men kan Muxen over de luidsprekerkabel....Steven schreef:jammer genoeg heb ik er gisteren geen foto van gemaakt anders had ik u deze kunnen laten zien, bij de testen gisteren te brussel zuid stak de sonorisatiekabel van het rijtuig gewoon in de loc zoals het moet zijn. de stekkerdoos voor deze kabel zit net naast de derde koplamp.
goed kijken want doordat alles zo mooi wit is zie je hem bijna niet staan.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
idd via die kabel loopt interfonie, mux en dergelijke meer, zolang je aan de binnenkant van de loc de info naar de juiste delen gaat sturen, die kabel is pure communicatie, dus daar kan je eens wat info doorsturen, geluidsignalen zijn er maar een deeltje van he.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Veel aderig of is alles eigenlijk "multiplex" ook het geluid ?Steven schreef:idd via die kabel loopt interfonie, mux en dergelijke meer, zolang je aan de binnenkant van de loc de info naar de juiste delen gaat sturen, die kabel is pure communicatie, dus daar kan je eens wat info doorsturen, geluidsignalen zijn er maar een deeltje van he.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
dat is eerder multiplex of glasvezel, de juiste samenstelling ken ik niet.
-
Steelwheels
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Vandaag zou de eerste E186 worden ingezet ter vervanging van de HLE11. Wegens het ontbreken van een handtekening voor de Belgische bobo's is helaas vandaag treinenpaar 9232/9233 voort bestemd om weer met de oude configuratie te rijden.TMTHALYS schreef:Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
W.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
9232 rijdt inderdaad -enfin hoogst waarschijnlijk- niet met Traxx, want heeft bij doorrit in Essen (13u14) al '32 vertraging en wordt beperkt tot Br-Noord.
spoorwegrealist
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Het geklungel blijft echt gewoon vol gas doorgaan dus! Ongelooflijk eigenlijk hoe dat gewoon blijft getolereerd worden eigenlijk...Wegens het ontbreken van een handtekening voor de Belgische bobo's is helaas vandaag treinenpaar 9232/9233 voort bestemd om weer met de oude configuratie te rijden.
9232 rijdt inderdaad -enfin hoogst waarschijnlijk- niet met Traxx, want heeft bij doorrit in Essen (13u14) al '32 vertraging en wordt beperkt tot Br-Noord.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Ik begin zo langzaam te snappen waarom Nederland erop heeft gehamerd dat de HSL naar Nederland door Berchem gestuurd zal worden ipv door Brussel....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
dentheo schreef:Ik begin zo langzaam te snappen waarom Nederland erop heeft gehamerd dat de HSL naar Nederland door Berchem gestuurd zal worden ipv door Brussel....
Dat is nu eens compleet naast de kwestie, blok 12 te Brussel zuid die het HSL verkeer doet van lijnen 1 en 2 doet dit uitstekend en dit in de twee landstalen. Die mensen voeren de taak uit van seingever, dispatcher en onderchef voor hun lijn. Je moet het maar doen. Deze mensen hebben ondertussen ook al de nodige ervaring opgedaan met dit soort van infrastructuur, afwachten wat dit gaat geven eens lijn 4 in dienst zal komen en het seinhuis van berchem met blanco ervaring zal starten, hopelijk komen ze eens kijken op blok 12 in Brussel zuid.
-
Steelwheels
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Pffff door een bureaucratische blunderSteelwheels schreef:Vandaag zou de eerste E186 worden ingezet ter vervanging van de HLE11. Wegens het ontbreken van een handtekening voor de Belgische bobo's is helaas vandaag treinen paar 9232/9233 voort bestemd om weer met de oude configuratie te rijden.TMTHALYS schreef:Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
W.
W.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Sorry sorrry, dan hebben ze het waarschijnlijk gedaan omdat de service "verschrikkelijk" goed was .Steven schreef:dentheo schreef:Ik begin zo langzaam te snappen waarom Nederland erop heeft gehamerd dat de HSL naar Nederland door Berchem gestuurd zal worden ipv door Brussel....
Dat is nu eens compleet naast de kwestie, blok 12 te Brussel zuid die het HSL verkeer doet van lijnen 1 en 2 doet dit uitstekend en dit in de twee landstalen. Die mensen voeren de taak uit van seingever, dispatcher en onderchef voor hun lijn. Je moet het maar doen. Deze mensen hebben ondertussen ook al de nodige ervaring opgedaan met dit soort van infrastructuur, afwachten wat dit gaat geven eens lijn 4 in dienst zal komen en het seinhuis van berchem met blanco ervaring zal starten, hopelijk komen ze eens kijken op blok 12 in Brussel zuid.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide