Touren door de BeNeLux met Sander

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Steviewonder

Re: Touren door de BeNeLux met Sander

Bericht door Steviewonder »

Mooie foto's hoor. :) :wink:
Fles

Bericht door Fles »

Nette platen weer Sander! Die BR 181 van de DB gaan er binnenkort uit dacht ik. Iedere foto die je daarvan nog kan maken is meegenomen (heb ik gehoord van iemand). Zeg, zijn Halanzy en Aubange eventueel te lopen vanaf Athus? :mrgreen:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Misschien dat er enkele uitgaan, na het wegvallen van vele EC treinen naar Frankrijk, maar allemaal? Met wat gaan ze dan naar Luxemburg rijden? BR 185?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Sander14

Bericht door Sander14 »

Fles schreef:Nette platen weer Sander! Die BR 181 van de DB gaan er binnenkort uit dacht ik. Iedere foto die je daarvan nog kan maken is meegenomen (heb ik gehoord van iemand). Zeg, zijn Halanzy en Aubange eventueel te lopen vanaf Athus? :mrgreen:
Uhm....niet echt. Met de trein is het al een tijdje rijden, laat staan als je dat gaat lopen
Steven

Bericht door Steven »

misschien werkt hij aan zijn conditie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fles

Bericht door Fles »

Steven schreef:misschien werkt hij aan zijn conditie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:D Op zich is dat nog waar ook :idea: Zo te zien is het over de weg maar 9 km van Athus naar Halanzy. Dat wordt een weekendje Luxemburg :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Aubange ligt eigenlijk zo ver nog niet van Athus, hoor. Moesten de reizigerstreinen niet perse Rodange moeten aandoen, dan zou een rit van Aubange naar Athus maar een drietal minuten duren.
Sander14

Bericht door Sander14 »

Benelux Tourrail: Last part.
De laatste dag van mijn Benelux Tourrail was 1 augustus. Deze keer bleef ik binnen Nederland. Dus een leuk rondje uitgedacht: Breda -’s-Hertogenbosch – Nijmegen – Arnhem - Amsterdam CS – Amersfoort – Groningen – Leeuwarden – Amersfoort – Gouda - Alphen a/d Rijn - Leiden Centraal - Breda. Op enkele punten is de route wat aangepast, maar dat zie je verderop in dit verslag. Het begon in Breda. Ik vertrok om 8h10 met de IC naar Arnhem, maar omdat ik geen zit had om het hele eind in dezelfde trein te zitten ben ik er in ’s-Hertogenbosch uit gesprongen en op de stoptrein naar Nijmegen gestapt. In Nijmegen een korte overstap op de IC naar Arnhem. In Arnhem ben ik er uit gegaan en heb daar een toeslagkaartje voor de ICE gekocht. Ook een foto gemaakt: Afbeelding Toen een toeslagkaartje gekocht voor de ICE en 5 minuten later en €2 armer stond ik op het perron waar de ICE zou vertrekken. Keurig op tijd kwam de NS ICE binnen. Nadat ik een plaatje had gevonden in 1 van de niet zo heel comfortabele stoelen begon de reis naar Amsterdam. De machinist had kennelijk haast, zo kwam hij met -3 aan in Utrecht en met -2 in Amsterdam, wat mij mooi de gelegenheid gaf om de IC naar Amersfoort te nemen in plaats van de stoptrein. De stoelen van de ICL rijtuigen zaten goed, alleen de hoofdsteunen waren aan de harde kant. Niet echt fijn dus. Vlak voordat we in Amersfoort aan kwamen, kreeg ik een goed zicht op opstelterrein Bokkeduinen. Vanuit de trein toch wat leuke plaatjes kunnen schieten: Afbeelding De ACTS 1251 en 6705 met een containertrein gereed voor vertrek Afbeelding De Spitzke V 100 SP-005 ´Truus´ staat te niksen in de zon
Na aankomst in Amersfoort even wat eten gekocht in de kiosk, in de vorm van een saucijzenbroodje en een gevulde koek. Ook nog een foto genomen, geen bijzondere trein, maar hij stond zo mooi in de zon: Afbeelding DD-AR 7822 als stoptrein naar Zwolle
Toen kwam mijn IC naar Groningen. Voorop zat een ICM-IV, daarachter nog 2 ICM-III, waarvan 1 de gemoderniseerde 4018 was. Helaas ging alleen dat viertje naar Groningen en die zat STAMPVOL. Plaats genomen op een klapzitje, omdat er verder weinig plaats was. En zo vertrokken we richting Zwolle, waar natuurlijk nog meer volk in de trein kwam. Na vertrek uit Zwolle besloten om dit niet tot Groningen te doen en toen ben ik er in Assen uit gesprongen. Daar gewacht op de stoptrein naar Groningen: Afbeelding 2 keer DM’90 als stoptrein naar Groningen.
Deze waren zo goed als leeg en zo had ik ruimte zat. Na een rit van 20 minuten was ik in Groningen. Daar rustig naar spoor 3b gelopen, daar vertrok mijn sneltrein naar Leeuwarden: Afbeelding Arriva GTW 313 als sneltrein naar Leeuwarden.
Na iets meer dan een half uur was ik in Leeuwarden. Daar ben ik in de gereedstaande ICM’en naar Amersfoort gestapt. Deze trein reed met 10(!!!) bakken, terwijl er nog niet eens genoeg volk in zat om een ICM-III te vullen. Zo was het lekker rustig in deze ICM en was het goed vertoeven richting Amersfoort. Toen ik met deze trein Zwolle Rangeer passeerde viel mijn oog op deze loc: Afbeelding De Railion 363 723-8 staat te niksen.
Een rangeerlocje. Vind ze er wel grappig uit zien. In Amersfoort aangekomen uitgestapt. Daar bij de Smullers een puntzak friet (nieuw daar?) en een kroketje gehaald. Nadat ik het op had nog een foto geschoten: Afbeelding De ERS 6605 staat te wachten om verder te mogen
Toen kwam mijn trein: Afbeelding Een ICM-III en ICM-IV als IC naar Den Haag Centraal. In deze trein ben ik gaan zitten en mee gereisd tot Gouda. Daar overgestapt op de LightRail trein naar Alphen aan de Rijn. Daar weer overgestapt op een V-IRM-VI als IC naar Leiden Centraal. Op Leiden Centraal aangekomen zag ik dat er een beschadigde bovenleiding was tussen Rotterdam en Dordrecht. Daardoor zou ‘mijn’ sneltrein naar Breda niet rijden. De conducteur van de trein wist van niks, maar toch het zekere voor het onzekere genomen en de IC naar Vlissingen gepakt en tot Den Haag HS erin gezeten. Tijdens het wachten op deze trein nog een foto gemaakt: Afbeelding De NMBS 1188 trekt de beneluxtrein door Leiden richting Amsterdam CS
Toen kwam mijn IC naar Vlissingen. In Den Haag HS eruit gegaan. Blij dat ik dat gedaan heb, het was druk in mijn trein en het was maar een V-IRM-IV. Daar overgestapt op de IC naar Venlo. Deze reed ook met een V-IRM-IV en zat ook goed vol gepakt. Gelukkig werd het na Rotterdam rustiger. Om 21.19 kwam ik in Breda aan en zo was mijn laatste tourtje voorbij EN was mijn Benelux Tourrail op. Het is zeker aan te raden, deze kaart. Je kan er veel plezier aan beleven en overal gaan en staan waar je zelf wilt.

Groetjes en © Sander van Gool
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuke verslagen zo allemaal! :D
Steviewonder

Bericht door Steviewonder »

Je hebt je blijkbaar toch goed geamuseerd en dat is het belangrijkste. :D
Plaats reactie