Hallo,
Ik wil morgen gaan toeren vanuit Nederland via Belgie en Duitsland. Nu wil ik tussen Luik en Aken de ICE pakken. Nu was mijn vraag, hoeveel is de ICE toeslag in België? Is dat ook gewoon 2 Euro zoals in Nederland?
Bij voorbaat dank.
eigelijk zou het wel handig zijn dat je voor bv 2€ de ICE kunt nemen tussen brussel en luik als je al een gewoon kaartje hebt.
want nu zit de ICE vaak leeg
Op een Thalys kan je normaal met een binnenlands vervoersbewijs enkel de reserveringskost betalen om mee te reizen. Bij een ICE moet je in principe niet reserveren, dus ik heb er geen idee van hoe het daarbij zit...
In Charleroi was er iemand mee die aan het internationaal loket in Brussel-Centraal zit. Zit die man hier ook? Hij zal misschien wel meer info kunnen geven .
In Nederland kun je de ICE gewoon nemen voor binnenlandse reizen, mits je gewoon een kaartje koopt voor dat traject en een toeslag van 2 Euro betaalt.
(van Gopassen en weet ik veel wat voor vage NMBS acties heb ik trouwens totaal geen verstand. :p )
Steven schreef:in belgie mag de ice niet gebruikt worden voor binnenverkeer normaal gezien.
Toch wel, daarvoor bestaat een speciaal "internationaal" biljet Brussel-Luik tegen Normalpreis. Dit kost 16€ enkel (ongeveer 3€ meer al normaal Belgisch tarief)
kortweg als het meer kost is het niet commercieel intressant om het te kopen he, aangezien hij maar 250 doet op L2 en de tijdswinst tov de ic te verwaarlozen is.
Bedankt voor de antwoorden.
Wel raar, als het toch niet vol zit. In Nederland kunt je gewoon bij de automaat of het loket een toeslag en een kaartje voor dat traject (bijvoorbeeld Amsterdam - Arnhem) kopen en dan binnenlands met de ICE reizen.
in belgie is de markt niet vrij voor het personenverkeer. ice is geen extra inkomst voor de nmbs, in tegendeel ze hebben enkel aandeel in thalys en hebben dus liever dat je daar een ticket van koopt.
Voor de Thalys (binnenlandse trajecten) kan je dus wel zo'n toeslag kopen. Thalys krijgt dan ook een toelage voor deze 'dienstverlening', eigenlijk een verkapte subsidie voor de Whalys en de Thalys naar Oostende...
groentje schreef:Voor de Thalys (binnenlandse trajecten) kan je dus wel zo'n toeslag kopen. Thalys krijgt dan ook een toelage voor deze 'dienstverlening', eigenlijk een verkapte subsidie voor de Whalys en de Thalys naar Oostende...
Kan je die toeslag ook kopen voor bijv. Brussel - Aken (als je een TCV biljet hebt)?