Zo hier zijn we dan met het verslag van dag 2.
Onze dag start in Alexisbad.Waar een railbus binnenloopt vanuit Gernrode.

.
Iets later komt er een stoomtrein binnen ook vanuit Gernrode.

Deze zal hier (Alexisbad) frontwissel doen.
Dan ben ik met deze trein meegereden tot Quedlinburg.
Met een tussenstop te Mägdesprung.Waar we moesten kruisen met een railbus.

Toen ging het verder met de stoomtrein via Gernrode naar Quedlinburg.
Hier komt ook gewoonspoor. Deze lijn werd vooral bereden door stelletjes van HEX (HarzElbeExpress).

Dan vertrokken we terug naar Gernrode.
Met een stukje dubbelrit, tussen smalspoor en gewoonspoor.

Eens aangekomen in Gernrode moest iedereen uit de trein. Omdat de lok water en kolen nodig had. Hij stootte zijn wagens achteruit .

Deed de nodige rangeerbewegingen en nam kolen.

Dan moest hij nog water nemen, dit deed hij voor de loods.

Ondertussen ging ik nog wat verder op het terrein op verkenning.
En zag nog een oude sneeuwploeg.

En een Köf die ze omgebouwd hebben voor smalspoor.

Ook vertrok er nog een railbus richting Quedlinburg.

Dan ging het verder met stoomtrein tot Alexisbad.
Hier stond de auto. Dan zijn we met de auto naar Stiege gereden. Hier moest de stomer ook nog doorkomen.
En inderdaad hij kwam er aan.

Dan snel terug naar de auto . En verder gereden naar Hasselfelde. Ook hier moest de stoomtrein komen. En ja we waren weer sneller met auto,Dus we hadden weer geluk voor foto te kunnen maken.

Hier deed de lok frontwissel voor de terug rit naar Gernrode.
Toen de trein weg was, ging ik nog eens rondkijken op het terrein in Hasselfelde.
Hier stond ook nog wat materiaal tentoongesteld.
Een oude sneeuwploeg.

Een oude DR wagon op rolbokken.

Een oude ketel van de 99 5901 (Mallet)

En een klein monumentje of hoe je het wilt noemen.

Dan nog even met de auto naar Netzkater gereden.
Hier moest de Stomer doorkomen die van de Brocken kwam en naar Nordhausen ging.
Het station van Netzkater

En de trein waarvoor we gekomen waren.

En zo zat de dag er weer op.
Tot Morgen