vertrek procedure tsjechie
vertrek procedure tsjechie
Was onlangs in tsjechie en was daar wat fotokes gaan trekken maar ik kon er niet echt goed aan uit hoe die vertrek procedure daar verloopt volgens mij kennen ze daar al helemaal geen AVG sein? Weet iemand toevallig hoe het daar werkt? En iets wat mij ook opviel wat niet echt verantwoord is dat er na dat de deuren dicht zijn de mensen die er nog aankomen gewoon die deuren nog kunnen openen en instappen.
Re: vertrek procedure tsjechie
wij zijn het enige land waar de deuren volledig dicht zijn na het vertrek, er zijn landen genoeg waar al de deuren los zijn ook al is de trein aan het rijden. tegenwoordig is bij het nieuwe(re) materieel wel een aanpassing, in de meeste europese landen zijn de deuren dan vast als de trein een snelheid heeft die hoger of gelijk is aan 5km/u
Re: vertrek procedure tsjechie
neen ben daar nog niet geweest dus heb geen zicht op eventueel gebruikte toestellen of signalen.ewie1 schreef:Weet je ook iets van de vertrekprocedure?
Re: vertrek procedure tsjechie
In vergelijking met onze buurlanden, is België toch wel het enige land waar men met avg-seinen werkt als vertrekprocedure!
Re: vertrek procedure tsjechie
zwitserland kent ook een lichtsein het vertrek te geven aan de bestuurder (combinatie van een groen en wit lampje)
Re: vertrek procedure tsjechie
Nederland heeft een 'vertrekseinlicht'. Dat gaat branden als het sein 'uit de stand stop komt' en pas dan mag de tbg het vertrek geven (door licht op de deuren bij MS of bij gesleepte trein door teken te doen met vertrekstaf).
Re: vertrek procedure tsjechie
Dat is dan gelijkaardig aan het Nederlandse systeem. Hierbij staat op het perron een V-sein. Deze lamp gaat branden als het sein openstaat, en desgevallend de overweg dicht is. Pas dan geeft de TB (daar HC) het vertreksein.
BDJ
BDJ