Bij Schiedam Centrum is deze trein gezien met inmiddels een uur vertraging... had ik 'm nog bijna tegengekomen ook (kwam er net 10 min. later langs). De 9237 had door z'n vertraagde voorganger ook al +15 opgelopen.Steven schreef:9233 is met vertraging vertrokken (minstens 20 min) en had een traxx op kop.
Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Zoals Sander14 al op msn tegen mij zei: "Een goed begin is het halve werk!"

Het was E186 120 die de 9233 naar Amsterdam moest trekken. Er waren wel wat probleempjes, want op het vertrekuur gebeurde er niet al te veel. Dan ging de panto naar beneden en heeft de machinist (in kostuum met das) een extra luchtleiding geplaatst tussen loc en ram. Om 14.30 ben ik met de IC-E weggespoord en toen stond hij er nog altijd met 10 man rond
(voorzien vertrek 14.15).
(vrij slechte foto, blame het weer en de slechte lichtinval).

(vrij slechte foto, blame het weer en de slechte lichtinval).
had al vermoeden u gezien te hebben te brussel, echter op het perron van congres als ik me niet vergis, ik ben daar voorbijgereden met een sleep lege M4 met 2127 op kop naar schaarbeek.
-
kunnen ze er nu niet wat meer rijtuigen achter hangen als een traxx trekt?
want die heeft toch wel wat meer vermorgen als een type 11
en extra rijtuigen kunnen zeker vanpas komen op de benelux

Ah hehe ja, ik heb alle stations van Brussel aangedaanSteven schreef:had al vermoeden u gezien te hebben te brussel, echter op het perron van congres als ik me niet vergis, ik ben daar voorbijgereden met een sleep lege M4 met 2127 op kop naar schaarbeek.

ik zat zover ik kon zien achter de stoptrein ja, idd heb daar effe stilgestaan.
wat die traxxen betreft die zullen blijven met zeven rijtuigen rijden. De traxx van gisteren had problemen met de hs voeding van de rijtuigen waardoor er vertraging is ontstaan.
wat die traxxen betreft die zullen blijven met zeven rijtuigen rijden. De traxx van gisteren had problemen met de hs voeding van de rijtuigen waardoor er vertraging is ontstaan.
Vandaag ging het al iets beter...+20 bij terugrit naar Nederland...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
tja dat er in begin wat kinderziektes gingen zijn was te te verwachten, zolang deze n iet alle dagen voorkomen en erger worden in de loop van de tijd is dat geen probleem.
terecht, maar...treinbruno schreef:kunnen ze er nu niet wat meer rijtuigen achter hangen als een traxx trekt?
Van waar zouden die rijtuigen moeten komen? Een normale stam bestaat uit 7 rijtuigen, en de stuurstanden gaan er de komende maanden een voor een af. Een normale stam zal dan dus uit 6 rijtuigen bestaan. Er zijn geen extra rijtuigen om de treinen te versterken of om bv. een extra stam samen te stellen daar het loc wissellen in Brussel Zuid tijd vraagt en een extra stam ideaal zou zijn om keertijdvertragingen te vermijden.
Bedenk tevens dat de Benelux eigenlijk al lang niet meer moest rijden (vervangen dor Albatros) en dat het probleem met de buitendienstrelling van de stuurstandrijtuigen zich dus eigenlijk nooit had mogen voordoen. Die hele Traxx-toestanden op de Benelux zijn noodoplossingen om het probleem met de levertijd voor de Albatros-stellen (en indienstname van L4) op te vangen.
spoorwegrealist
Klopt Stefan, ik denk echter dat er één stam reserve is, die gebruikt wordt voor de HSL ritten tussen Amsterdam en Rotterdam en ook de vorige weken voor de ritten A'dam-Essen....stefanic schreef: Bedenk tevens dat de Benelux eigenlijk al lang niet meer moest rijden (vervangen dor Albatros) en dat het probleem met de buitendienstrelling van de stuurstandrijtuigen zich dus eigenlijk nooit had mogen voordoen. Die hele Traxx-toestanden op de Benelux zijn noodoplossingen om het probleem met de levertijd voor de Albatros-stellen (en indienstname van L4) op te vangen.
Eens die testritten geeindigd zijn er misschien een paar rijtuigen beschikbaar ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
normaal zouden alle stuurrijtuigen er uit gaan eens alles met traxx gedaan word. doch echter zullen het zeven rijtuigen blijven. volgens NS collega die ik eens aansprak.
Dan gaan ze die andere zuurstokken waarschijnlijk gebruiken ipv de stuurrijtuigen...Steven schreef:normaal zouden alle stuurrijtuigen er uit gaan eens alles met traxx gedaan word. doch echter zullen het zeven rijtuigen blijven. volgens NS collega die ik eens aansprak.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
idd, want als je goed kijkt stel je vast dat je zeven rijtuigen nodig hebt om de tekening juist te laten lopen op de zijkant.
Oh dat had ik nog niet gezien en is de 9233 dan al compleet ?Steven schreef:idd, want als je goed kijkt stel je vast dat je zeven rijtuigen nodig hebt om de tekening juist te laten lopen op de zijkant.
Moet ik straks nog eens gaan wandelen.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide