Sinds wanneer zijn de "rode Traxx'en" dan toegelaten in België?gysev schreef:Vorige donderdag gebeurde dat ook met een TRAXX : IC9256 kwam met een rode TRAXX uit Amsterdam en na het rondzetten vertrok die weer gewoon met IC9257.
Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
momenteel zijn het enkel de locs 186 119 en 186 121 die van dienst zijn en af en toe 186 120, echter is het zo dat ze al drie dagen geen gebruik kunnen maken van de 186 119 wegens een probleem met de compressor. (stond vandaag nog steeds op spoor 22 te brussel zuid hierdoor)
Hé die rode had zogezegd een andere softwareversie(voor HSL) en mocht tot voor enkele weken daarom NIET in Belgie....gysev schreef:Dat is niet helemaal correct : er zijn al minstens drie stuurstandrijtuigen waarvan de stuurpost buiten dienst is. Bij deze treinen wordt de lok gewoon rondgezet. Vorige donderdag gebeurde dat ook met een TRAXX : IC9256 kwam met een rode TRAXX uit Amsterdam en na het rondzetten vertrok die weer gewoon met IC9257.stefanic schreef:Momenteel (doordat er momenteel nog maar één treinenpaar zonder stuurstanden rijdt), blijft de afgekoppelde loc in Brussel staan tot de daaropvolgende dag.
Het kan dus verkeren....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Precies, maar hoe zeker is het dat één of enkele van de andere machines (111-118, 122) inmiddels ook is/zijn toegelaten?
Vandaag reed de E186 119 met de 9233... Ik vond eigenlijk maar een lelijk ding, die Traxx t.o.v. HLE11. 
Nu die Traxxen erop zitten is er ook welgeteld een rijtuig minder in de benelux, en het is vaak al proppen...

Nu die Traxxen erop zitten is er ook welgeteld een rijtuig minder in de benelux, en het is vaak al proppen...
Volgende keer beter tellen dan
De 9233 reed vandaag toch echt met 7 bakken, maar desondanks was het nog proppen.
Door z'n +15 zat hij in Dordrecht nog maar net voor de IC Vlissingen - Amsterdam, wat ongetwijfeld verderop het traject nog wat extra drukte opleverde.
Paar fototjes, om te beginnen de binnenkomst in Dordrecht waar de Traxx-locs als 't goed is niet zo gek lang langs zullen komen...
En na aankomst in Rotterdam...
Tot slot nog een filmpje van het vertrek uit Rotterdam

Door z'n +15 zat hij in Dordrecht nog maar net voor de IC Vlissingen - Amsterdam, wat ongetwijfeld verderop het traject nog wat extra drukte opleverde.
Paar fototjes, om te beginnen de binnenkomst in Dordrecht waar de Traxx-locs als 't goed is niet zo gek lang langs zullen komen...

je mag van geluk spreken dat ze hem aan de praat hebben gekregen, de voorbije drie dagen deed de 186 119 namelijk lastig. zijn compressor wilde niet werken om onverklaarbare reden. Blijkbaar is het probleem opgelost.
maar hij trekt precies wel èrg traag opSteven schreef:je mag van geluk spreken dat ze hem aan de praat hebben gekregen, de voorbije drie dagen deed de 186 119 namelijk lastig. zijn compressor wilde niet werken om onverklaarbare reden. Blijkbaar is het probleem opgelost.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
traag optrekken? niets van gemerkt, te antwerpen centraal was er ongeveer 5 min vertraging en die waren we in mechelen kwijt. met een reeks 11 mag je dat vergeten omdat die wat meer tijd nodig heeft voor die zijn max snelheid kan halen wegens minder vermogen.
Daarnet had ik het genoegen passagier te zijn in stel 329 (IC Antwerpen Leuven) die op L27 richting Mechelen reed, en kwam er ter hoogte van de aansluiting met L13 in Kontich ineens een Traxx met beneluxtrein naast ons rijden (L25). De eerste keer dat ik die in't wild zie 
Even verderop, zo ongeveer 1 km voor Duffel, zat er een spotter in de (steile) berm van een brug, die zat daar niet slecht want waarschijnlijk heeft hij zowel 329 als de Traxx netjes samen op foto kunnen zetten. Was het iemand van hier? Ben benieuwd naar de foto('s) trouwens.
18/08, 13u19, L25/27, tussen Kontich en Duffel.

Even verderop, zo ongeveer 1 km voor Duffel, zat er een spotter in de (steile) berm van een brug, die zat daar niet slecht want waarschijnlijk heeft hij zowel 329 als de Traxx netjes samen op foto kunnen zetten. Was het iemand van hier? Ben benieuwd naar de foto('s) trouwens.
Wou vandaag ook gaan kijken in Mechelen, maar door een defect thuis en het moeten bellen van de hersteldienst is het er niet van gekomen
Morgen beter
BDJ

Morgen beter
BDJ
Was ik ...mirax schreef:Daarnet had ik het genoegen passagier te zijn in stel 329 (IC Antwerpen Leuven) die op L27 richting Mechelen reed, en kwam er ter hoogte van de aansluiting met L13 in Kontich ineens een Traxx met beneluxtrein naast ons rijden (L25). De eerste keer dat ik die in't wild zie

Valt toch wel mee?HLE 2302 schreef:maar hij trekt precies wel èrg traag opSteven schreef:je mag van geluk spreken dat ze hem aan de praat hebben gekregen, de voorbije drie dagen deed de 186 119 namelijk lastig. zijn compressor wilde niet werken om onverklaarbare reden. Blijkbaar is het probleem opgelost.![]()
greetz 2302
Het geluid doet mij spontaan denken aan de Evolution in Bobbejaanland die optrekt. Maakt ook zo'n geluid
BDJ

BDJ
Straf, op de Boskapelweg een foto maken zonder fietser of voetganger!Tommyken schreef:Was ik ...mirax schreef:Daarnet had ik het genoegen passagier te zijn in stel 329 (IC Antwerpen Leuven) die op L27 richting Mechelen reed, en kwam er ter hoogte van de aansluiting met L13 in Kontich ineens een Traxx met beneluxtrein naast ons rijden (L25). De eerste keer dat ik die in't wild zie
18/08, 13u19, L25/27, tussen Kontich en Duffel.http://www.l2527.be/3GESPOT/2008/Traxx2/traxx2.html foto's zijn hier te vinden.
Die brug (en de weg naast het spoor) in Duffel zijn de beste plaatsen hier, maar zulk mooie foto's maken is toch wreed moeilijk.
We zijn jaloers!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.