Personenongeval in Sint-Agatha-Berchem
Re: Personenongeval in Sint-Agatha-Berchem
Dat vind ik al een meer relevante term, aangezien 50A u meteen van Brussel tot (minstens) Liedekerke voert, terwijl L50 daartussen een hoop haltes heeft. 

- Dieselfreak
Ga daar maar van uit. Bijna alle ongevallen waarbij een voetganger onder een trein belandt gebeuren doordat men ofwel het spoor oversteekt op een onbewaakte plaats - beslist niet slim -, ofwel op een bewaakte plaats de signalisatie negeert, wat al helemaal de grootste stommiteit is die je kunt begaan. Wat mij betreft mogen ze gevallen waarin een meerderjarige persoon om het leven komt door de signalisatie aan een overweg te negeren officieel gelijkstellen aan zelfmoord. Je wordt gewaarschuwd dat er een gevaarte van tientallen of honderden tonnen nadert en toch begeef je je op de sporen. Dat is je reinste Russische roulette spelen.Presario schreef:Triestig, maar vrees dat het haar echte schuld is.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
Toen ik nog treinen bestuurde in België was deze lijn een ware nachtmerrie voor mij om er een stoptrein op te verzekeren(P trein).Het deed hem zich ook wel voor op andere lijnen ,maar ik had de indruk van veel minder.Dieselfreak schreef:Ga daar maar van uit. Bijna alle ongevallen waarbij een voetganger onder een trein belandt gebeuren doordat men ofwel het spoor oversteekt op een onbewaakte plaats - beslist niet slim -, ofwel op een bewaakte plaats de signalisatie negeert, wat al helemaal de grootste stommiteit is die je kunt begaan. Wat mij betreft mogen ze gevallen waarin een meerderjarige persoon om het leven komt door de signalisatie aan een overweg te negeren officieel gelijkstellen aan zelfmoord. Je wordt gewaarschuwd dat er een gevaarte van tientallen of honderden tonnen nadert en toch begeef je je op de sporen. Dat is je reinste Russische roulette spelen.Presario schreef:Triestig, maar vrees dat het haar echte schuld is.
Zowel s'ochtends als 's avonds tijdens de spits staken de mensen nog over op het laatste ogenblik.
In de ochtend vanaf Essene lombeek en in de avond na Jette.
Alsook door zijn bochtig parcours.En de mix van P-stoptreinen en P-semi directs bv naar Etterbeek enz..
In feite verwonderd het mij dat er nog relatief weinig doden vallen.
een sensibiliserings aktie van de spoorweg politie zou de mensen moeten terug opvoeden. En na enkele dagen wie niet horen wil ,een bekeuring laten betalen,ik denk dat er velen wel even zouden nadenken.Natuurlijk niet op die lijn alleen!
Mar dit is wishfull thinking..
Inderdaad, en dit kan men combineren met veiligheid op andere plaatsen (zoals bij trams cfr. een vorige discussie).een sensibiliserings aktie van de spoorweg politie zou de mensen moeten terug opvoeden. En na enkele dagen wie niet horen wil ,een bekeuring laten betalen,ik denk dat er velen wel even zouden nadenken.Natuurlijk niet op die lijn alleen!
Dit bewijst nog maar eens dat het een algemeen probleem is dat bij de mensen ligt.
Na enkele dagen?
Is een zware overtreding,door het rood lopen.
Ik dacht dat dat grapje u 150 euro kost, als je betrapt wordt.
Zullen het dan wel afleren na een paar keer beboet te zijn.
Is een zware overtreding,door het rood lopen.
Zullen het dan wel afleren na een paar keer beboet te zijn.
In Nederland voert Prorail acties uit aan overwegen, zoals de politie de snelheid controleert.
Voetgangers worden staande gehouden en mogen cash betalen, auto's wordt de nummerplaat van genoteerd en gaat het rechtstreeks naar de politierechtbank.
Dat lijkt me een heel goed idee voor Securail.
BDJ
Voetgangers worden staande gehouden en mogen cash betalen, auto's wordt de nummerplaat van genoteerd en gaat het rechtstreeks naar de politierechtbank.
Dat lijkt me een heel goed idee voor Securail.
BDJ
- Dieselfreak
Dat is voor het negeren van een rood licht voor wegverkeer. Het negeren van een rood licht aan een overweg is een overtreding van de vierde graad, wat minstens 300 € kost. (http://www.advocaat-van-gheluwe.be/inde ... htm&cid=27Hobbes schreef:Is een zware overtreding,door het rood lopen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Tja maar veel mensen steken ook gewoon tussen de perrons over om bvb naar de parking aan de andere kant te lopen. Zie dit zelf meermaals gebeuren te Erembodegem, Haaltert, Herzele, enz. Dus op basis van welke wet ga je die bestraffen...
Inderdaad, 4de graad met als gevolg dat het sowieso politierechtbank is en die 300euro dus maar een minimum is, want je mag er nog een hoop gerechtskosten enzo bijrekenen.Dieselfreak schreef:Dat is voor het negeren van een rood licht voor wegverkeer. Het negeren van een rood licht aan een overweg is een overtreding van de vierde graad, wat minstens 300 € kost. (http://www.advocaat-van-gheluwe.be/inde ... htm&cid=27Hobbes schreef:Is een zware overtreding,door het rood lopen.