Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
door het (kleine) drukverschil kan je er voor zorgen dat vervelende geluidjes beter buiten te houden zijn (extra weerstand voor het geluid), ook tocht kan je iets beter tegenhouden. Hiernaast is het ook positief voor de klimaatregeling in de stuurpost. Het is ook leuker om door een tunnel te rijden via zo een stuurpost of grotere hoogteverschillen te overbruggen, dit voorkomt normaal het stopeffect in je oren. je kent dat gevoel wel alsof er een prop watten in je oren zit.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
En nog eventjes afgezakt naar Brussel-Zuid.. voor het 'inwisselen' van de locs eens te bekijken.









Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Welke nummers zijn er nu eigenlijk actief in BE?
De 186-nummers wel te verstaan
BDJ
De 186-nummers wel te verstaan

BDJ
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Zijn deze nu eigenlijk van de NS, of hangen deze ook af van onze 28xx-serie?
Misschien een domme vraag maar ik weet het niet
Misschien een domme vraag maar ik weet het niet

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
van de 28XX serie traxx zal er geen enkele benelux doen, de traxx die bij de benelux te zien is, is door ns gehuurd.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Die 'zijn van' NS Hispeed, geleased welteverstaan. De 2801 - 2803 zijn voor de Noorderkempen-express bedoeld (rijden deze momenteel nog cargo?) en er zijn nog eens 40 'Belgische' TRAXX'en, maar die zijn voorzien voor Bcargo.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Ik dacht dat de 28 cargo-verbod gekregen hadden, omdat ze nieuwe software gekregen hadden.Trainspotterke schreef:Die 'zijn van' NS Hispeed, geleased welteverstaan. De 2801 - 2803 zijn voor de Noorderkempen-express bedoeld (rijden deze momenteel nog cargo?) en er zijn nog eens 40 'Belgische' TRAXX'en, maar die zijn voorzien voor Bcargo.
BDJ
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
De nummers tot ....125 (?) zijn volgens mij gehuurd door NS, de hogere nummers op de beelden zijn volgens mij gehuurd door B Cargo, eventueel nog niet omgevormd in 28xxBartjedj schreef:Welke nummers zijn er nu eigenlijk actief in BE?
De 186-nummers wel te verstaan![]()
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
vrij eenvoudig, van tommyken zijn foto's zijn de 120 en 121 gehuurd door onze noorderburen, de rest is allemaal antwerpen noord.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Alle, we maken een klein overzichtje voor alles overzichtelijk te maken
NMBS Brecht shuttle :
HLE 2801 - 03
186 123 - 125
NMBS B-Cargo :
HLE 2804 - 11
186 196 - 203 ( Tot hier toe geleverd )
NS Hispeed :
186 113 - 121
Als men bronnen nog goed zijn. En dus GEEN reeks 28!
Actief in Belgie :
186 119 - 121
186 123 - 125
186 196 & 198 voor komende testritten.
De rest van de locs worden 1 keer ingereden en zijn normaal direckt
inzetbaar.
NMBS Brecht shuttle :
HLE 2801 - 03
186 123 - 125
NMBS B-Cargo :
HLE 2804 - 11
186 196 - 203 ( Tot hier toe geleverd )
NS Hispeed :
186 113 - 121
Als men bronnen nog goed zijn. En dus GEEN reeks 28!
Actief in Belgie :
186 119 - 121
186 123 - 125
186 196 & 198 voor komende testritten.
De rest van de locs worden 1 keer ingereden en zijn normaal direckt
inzetbaar.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Op de voorlaatste foto, dat I11-rijtuig was blijkbaar toch wel ver van huis! 

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Bwa, binnenkort niet meer eh. Neen, deze 3 staan er voor testopstelling op L4 die binnenkort terugTrainspotterke schreef:Op de voorlaatste foto, dat I11-rijtuig was blijkbaar toch wel ver van huis!
van start gaan.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Zo gaan ze weinig reizigers vervoeren voor de gereden kilometers
BDJ

BDJ