Politieke strijd om macht bij NMBS woedt volop
Omwille van auteursrechtelijke bescherming van krantenartikels heb ik de tekst van dit artikel verwijderd. Het volledige artikel kan wel nog geraadpleegd worden in het archief op de website http://tijd.be
Tijd.be: Infrabel geeft vracht-hst groen licht
Re: Nieuws (uit de krant)
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
En niemand spreekt van het goederenvervoer, waar de concurrentie zich afspeelt.....thomaslj schreef:Politieke strijd om macht bij NMBS woedt volopSNIP/size]
Nu ja dan blijven de containers maar op de weg....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
België koopt extra tijd voor NMBS
Omwille van auteursrechtelijke bescherming van krantenartikels heb ik de tekst van dit artikel verwijderd. Het volledige artikel kan wel nog geraadpleegd worden in het archief op de website http://tijd.be
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tijd.be nieuws
Rekenhof verdenkt NMBS van subsidiëring cargoactiviteiten
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
Enkele kantopmerkingen:
*In Wallonie is men blijkbaar een heel aantel nieuwe brugjes aan het bouwen, op L43 (ook op 24 natuurlijk
) en op l 161, enkele daarvan zijn voor het afschaffen van een overweg, andere om bestaande bruggen te vervangen.
*Die 3ledige sturectuur si dacht ik ook terug te vinden bij DB. DB is eigenaar van DB Netz, DB Schenker en DB Personenverkehr. Infrabel moet volgens Europa dus niet onafhankelijk zijn of DB is ook in fout, net als vele anderen.
Het splitsen van reizigers, reizigers INT en goederen ruikt naar karel vinck (express zonder hoofdletters). Die wou dat ook al doen, daarbij de Cargo afdeling verkopen en reizigers INT zou enkel nog bestaan uit de aandelen in Thalys en Eurostar (hmm waar zijn de klassieke INT's? Juist ja, die hoorden hier niet thuis, en sneuvelden dan ook een half jaar later...), reizigers INT zou dan naar de beurs gaan.
Te veel splitsen is zeker niet aan te raden, Infrabel, SNCB en B-Holding kunnen nu al niet overeenkomen, laat staan als je ze dan nog meer gaat splitsen... Ik meen trouwens ook al te hebben gehoord dat de splitsing van DB soms Kafka toestanden opleverd... Dringent een opdrukloc nodig voor een Nachttrein? Afblijven, die daar is van Railion...
Groeten,
Joris De Mol
Enkele kantopmerkingen:
*In Wallonie is men blijkbaar een heel aantel nieuwe brugjes aan het bouwen, op L43 (ook op 24 natuurlijk

*Die 3ledige sturectuur si dacht ik ook terug te vinden bij DB. DB is eigenaar van DB Netz, DB Schenker en DB Personenverkehr. Infrabel moet volgens Europa dus niet onafhankelijk zijn of DB is ook in fout, net als vele anderen.
Het splitsen van reizigers, reizigers INT en goederen ruikt naar karel vinck (express zonder hoofdletters). Die wou dat ook al doen, daarbij de Cargo afdeling verkopen en reizigers INT zou enkel nog bestaan uit de aandelen in Thalys en Eurostar (hmm waar zijn de klassieke INT's? Juist ja, die hoorden hier niet thuis, en sneuvelden dan ook een half jaar later...), reizigers INT zou dan naar de beurs gaan.
Te veel splitsen is zeker niet aan te raden, Infrabel, SNCB en B-Holding kunnen nu al niet overeenkomen, laat staan als je ze dan nog meer gaat splitsen... Ik meen trouwens ook al te hebben gehoord dat de splitsing van DB soms Kafka toestanden opleverd... Dringent een opdrukloc nodig voor een Nachttrein? Afblijven, die daar is van Railion...
Groeten,
Joris De Mol
Treinreiziger krijgt hogere compensatie bij vertraging
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
NMBS-groep wil meewerken aan vracht-hst Luik
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
..
Laatst gewijzigd door thomaslj op 14 sep 2008, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mmm, ik denk dat Rian en rail s daar ons al meer over vertelden: viewtopic.php?f=6&t=4512Joris schreef:Die 3-ledige sturectuur is dacht ik ook terug te vinden bij DB. DB is eigenaar van DB Netz, DB Schenker en DB Personenverkehr. Infrabel moet volgens Europa dus niet onafhankelijk zijn of DB is ook in fout, net als vele anderen.
Niet minder dan 24 van de 27 EU-landen hebben de regelgeving niet voldoende omgezet, dus ook Duitsland. In Duitsland ligt de situatie toch enigzins anders: ondanks dat de infra onder de paraplu van DB zit, is het netwerk een stuk opener dan in België. Kijk maar eens alleen al hoeveel open-access operatoren daar aan het werk zijn die daar niet door allerlei pestmaatregelen gehinderd worden. Komt daarbij dat daar een nieuw materieeltype véél makkelijker en sneller kan gehomologeerd worden dan hier. Enige probleem met Duitsland is dat daar toch ook zo'n vreselijke organisatie zit die naar de naam EBA luistert. Eenmaal je die aan je been hebt, geraak je die niet makkelijk kwijt. Alle geluk wordt die binnen een korte tijd opgedoekt..
Ja, en als we dan eens naar Nederland kijken ? Daar heb je toch ook NSR, nshispeed en Railion/DB Schenker of hoe die Duitse vrachtoperator ook noemt.. Ja OK, de Benelux zit bij NSH net zoals de IC naar Berlijn, maar de Benelux wordt binnenkort vervangen door de Albatros en voor de IC naar Berlijn zorgt NSH enkel voor tractie en personeel. Als men wil zou de DB zelfs de tractie zelf kunnen voorzien (BR189), maar die locs zijn nu voorlopig in dringender oorden gewenst. Eénmaal het internationaal verkeer open is kan DB alles zelf afhandelen en zal NSH zich inderdaad enkel moeten beperken tot HST.Joris schreef:Het splitsen van reizigers, reizigers INT en goederen ruikt naar karel vinck (express zonder hoofdletters). Die wou dat ook al doen, daarbij de Cargo afdeling verkopen en reizigers INT zou enkel nog bestaan uit de aandelen in Thalys en Eurostar (hmm waar zijn de klassieke INT's? Juist ja, die hoorden hier niet thuis, en sneuvelden dan ook een half jaar later...), reizigers INT zou dan naar de beurs gaan.
Mmm, niet echt akkoord mee. Dan kunnen we ook beginnen over Nederland, Frankrijk, en een hele rist andere landen waar de cargo-afdeling fysiek en boekhoudkundig gescheiden is van de passagiersafdeling. Wil men een loc van de vrachtdivisie lenen ? Heel simpel, als die toch maar ergens staat te niksen in een bundel dichtbij het station waar men een loc nodig heeft: belletje naar de cargo-afdeling, vragen om akkoord en vragen het factuur op te sturen. Zo simpel is dat: de ene dienst factureert gewoon de andere, de trein is met de cargo-loc tot zijn bestemming geraakt en iedereen is tevreden.Joris schreef:Te veel splitsen is zeker niet aan te raden, Infrabel, SNCB en B-Holding kunnen nu al niet overeenkomen, laat staan als je ze dan nog meer gaat splitsen... Ik meen trouwens ook al te hebben gehoord dat de splitsing van DB soms Kafka toestanden opleverd... Dringent een opdrukloc nodig voor een Nachttrein? Afblijven, die daar is van Railion...
NMBS wil dienst bewaking laten werken voor derden
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tijd.be: NMBS wil dienst bewaking laten werken voor derden
Infrabel geeft vracht-hst groen licht
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tijd.be: Infrabel geeft vracht-hst groen licht
hebben ze zo ook al geen pendels die door eurotunnel gaan met vracht? heb die de vorige keer toch zien rijden dacht ik.

De vracht HST zijn treinen van meer dan 200km/h, die rijden zeker niet door de eurotunnel, daar mag max 160km/hRobin schreef:hebben ze zo ook al geen pendels die door eurotunnel gaan met vracht? heb die de vorige keer toch zien rijden dacht ik.
Infrabel wil meer sporen in Brussel-Centraal
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.