Wat klopt er niet aan dit bericht?De NMBS onderzoekt een denkpiste om het aantal snelle treinritten tussen Hasselt en Brussel, waarbij het station van Leuven niet wordt aangedaan, uit te breiden. De ICE-treinverbinding tussen Tongeren-Hasselt en Blankenberge-Knokke zou worden opgesplitst waarbij één van beiden 'de bocht van Leuven' zou gebruiken.
21 minuten sneller
Sinds eind 2006 loopt een proefproject waarbij 8 P-treinen op de lijn Hasselt-Brussel tussen Aarschot en Brussel "de bocht van Leuven" nemen en het station van Leuven niet aandoen. Dit levert een tijdswinst van een kwartier op. Twee van deze treinen stoppen ook niet in Diest en Aarschot wat de reistijd tussen Hasselt en Brussel zelfs met 21 minuten verkort. "Deze treinen zijn inderdaad een succes en kennen een hoge bezettingsgraad", aldus minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte.
Meer materiaal nodig
De vermelde denkpiste maakt het mogelijk de hele dag een snelle verbinding tussen Hasselt en Brussel te realiseren. "Dit zal bijkomend materiaal vergen. Het is immers niet de bedoeling de treindienst in een station af te bouwen om voor reizigers elders een snellere verbinding te realiseren. Bij de volgende wijziging van de treindienst in december 2008 zal nog niet voldoende extra materieel beschikbaar zijn om deze ontdubbeling te realiseren of nieuwe treinverbindingen in te leggen die de weggevallen haltes compenseren", aldus Vervotte. (belga/gb)
27/08/08 15u53
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... ssel.dhtml
NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
En dan liefst met M6en ipv de Bordeaux voorgangers 

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Haha, een snelle "ICE" tussen Hasselt en Brussel, ik zie het al voor me! 

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Is best mogelijk, en je moet er zelfs niet voor in Leuven zijn. Tijdens de toeristische periode zijn er in het weekend al zo'n treinen.
BDJ
BDJ
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Wat er niet klopt: er is voldoende materieel, maar er is niet voldoende personeel om ze te rijden...
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Materieel is er ook ni meer zunne, sommige dagen zijn er zelfs te korten da men met verkleinde samenstellingen moet rijden, als er net iets te veel buiten dienst is gaat het al ni meer...FLV-FGSP schreef:Wat er niet klopt: er is voldoende materieel, maar er is niet voldoende personeel om ze te rijden...
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
ze hebben nog een eurostar op overschot 




Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
In de gedrukte versie staat: intercityverbinding, net iets correcter.
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Dat zou grappig zijn, dat ze de Knokke/Blankenberge in twee aparte verbindingen zouden opsplitsen! Daar staan ze dan met hun GF-koppelingen! 

-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Dag,Dat zou grappig zijn, dat ze de Knokke/Blankenberge in twee aparte verbindingen zouden opsplitsen! Daar staan ze dan met hun GF-koppelingen!De ICE-treinverbinding tussen Tongeren-Hasselt en Blankenberge-Knokke zou worden opgesplitst waarbij één van beiden 'de bocht van Leuven' zou gebruiken.
Eigenlijk is het woord 'opgesplitst' voor 2 interpretaties vatbaar. Bedoelt men nu dat:
* Er 2 aparte verbindingen gerealiseerd zullen worden, waarvan eentje via de bocht bij Leuven.
* De IC E-treinen in de toekomst op weekdagen niet alleen te Brugge (ont)koppelen, maar dan logischerwijs ook te Brussel-Noord, zodat één gedeelte via de bocht van Leuven kan. De vraag is dan natuurlijk wat er met het andere gedeelte gebeurt.
Groeten,
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Volgens mij zullen het 2 aparte verbindingen worden.
Het is wel een grote afgang voor de ing. van de NMBS die altijd zo hun GF koppelingen verdedigd hebben.
Volgens mij is dit puur een maatregel om de problemen te omzeilen, hierdoor zullen waarschijnlijk ander verbindingen die de NMBS voor ogen had worden uitgesteld.
Dit voor de wel gekende redenen gebrek aan personeel en rollend materieel.
Het is wel een grote afgang voor de ing. van de NMBS die altijd zo hun GF koppelingen verdedigd hebben.
Volgens mij is dit puur een maatregel om de problemen te omzeilen, hierdoor zullen waarschijnlijk ander verbindingen die de NMBS voor ogen had worden uitgesteld.
Dit voor de wel gekende redenen gebrek aan personeel en rollend materieel.
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Ik denk dat het traject Brugge-Brussel Noord nogal kort is om effectief te kunnen besparen op een bestuurder en begeleiderMolenbruch Y. schreef: Eigenlijk is het woord 'opgesplitst' voor 2 interpretaties vatbaar. Bedoelt men nu dat:
* Er 2 aparte verbindingen gerealiseerd zullen worden, waarvan eentje via de bocht bij Leuven.
* De IC E-treinen in de toekomst op weekdagen niet alleen te Brugge (ont)koppelen, maar dan logischerwijs ook te Brussel-Noord, zodat één gedeelte via de bocht van Leuven kan. De vraag is dan natuurlijk wat er met het andere gedeelte gebeurt.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Het zou gaan idd gaan om 2 aparte treinseries, bijv. Tongeren - Hasselt - Leuven - Brussel - Blankenberge en Hasselt - Brussel - Knokke, waarbij de laatste gebruik zou maken van de boog bij Leuven.
Deze denkpiste is zoals hier al werd gesuggereerd bij enkele NMBS'ers ontstaan uit ergernis over het geklungel van de afdeling Techniek&productie die de (ont-)koppelingsproblemen maar niet opgelost krijgt.
Deze denkpiste is zoals hier al werd gesuggereerd bij enkele NMBS'ers ontstaan uit ergernis over het geklungel van de afdeling Techniek&productie die de (ont-)koppelingsproblemen maar niet opgelost krijgt.