Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
fitnessboy

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door fitnessboy »

type 55 hebben ook geen indussie
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Mark7758 »

Alle 5 de 55ers die ooit ATB en PZB hebben gehad. Hadden dus Indusie. PZB is de verzamelnaam voor de indusie apparatuur. Het getal erna PZB 90 geeft aan welke versie er in zit.
Kijk maar goed naar draaistellen van die 55 ers en je zag of ziet de indusie magneet.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
fitnessboy

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door fitnessboy »

straks om 16:00 moet ik een ritje doen naar aachen west met 55 volgens mij hebben ze het er vanacht niet ingebouwd :wink:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Mark7758 »

Alleen in die 5 loc's zat of zit indusie. Ik heb genoeg foto's met indusie erop.
PS. Mail eens PM welk standplaats je heb.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bibke »

De INDUSI is al voor de ATB eruit gehaald.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:De INDUSI is al voor de ATB eruit gehaald.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
Zijn die ooit naar Gremberg geweest ? Anders heeft die Indusie nooit gediend....
Theo
Groeten vanop de Heide
fitnessboy

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door fitnessboy »

nee zijn toegelaten tot aachen west :)
fitnessboy

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door fitnessboy »

heb gisteren nog eens gevraagd aan een tos (instructeur )
die kwam ookuit de lucht gevallen over de middelste loc
die ging het eens navragen in brussel
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Mark7758 »

Als je de loc betreedt staat er ergens een klein plaatje dat ze zijn toegelaten in D.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:
Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Theo,


De groef zou zijdelinks op het wiel gemaakt zijn (30mm).
Ze zou goed opvallen. Ik heb een foto of tekening gevraagd om het juist te kunnen zien.

Bibke
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:
De groef zou zijdelinks op het wiel gemaakt zijn (30mm).
Ze zou goed opvallen. Ik heb een foto of tekening gevraagd om het juist te kunnen zien.

Bibke
Ok dan denk ik dat ik ze ken, zit ook op sommige goederenwagens denk ik.
Theo
Groeten vanop de Heide
fitnessboy

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door fitnessboy »

julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Mark7758 »

fitnessboy schreef:julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Nee.Het lijkt erop. Maar is echt iets anders.
Ik zou zeggen kijk eens zeer goed naar een 77er die wel en niet naar Duitsland mag.
Ik heb er niet even een foto van. Maar zodra ik er tijd voor heb zal ik eens kijken wat ik mijn archieven kan vinden of die "Streep".
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door dentheo »

fitnessboy schreef:julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Nee, zou zijdelingse groef zijn in wielband zodat men eenvoudig kan zien hoever de wielband al afgesleten is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland

Bericht door Bibke »

De informatie die ik gekregen heb is dat een nieuw wiel een doormeter heeft van 1000 mm en een volledig afgesleten 930 mm.
Plaats reactie