Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Alle 5 de 55ers die ooit ATB en PZB hebben gehad. Hadden dus Indusie. PZB is de verzamelnaam voor de indusie apparatuur. Het getal erna PZB 90 geeft aan welke versie er in zit.
Kijk maar goed naar draaistellen van die 55 ers en je zag of ziet de indusie magneet.
Kijk maar goed naar draaistellen van die 55 ers en je zag of ziet de indusie magneet.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
straks om 16:00 moet ik een ritje doen naar aachen west met 55 volgens mij hebben ze het er vanacht niet ingebouwd 

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Alleen in die 5 loc's zat of zit indusie. Ik heb genoeg foto's met indusie erop.
PS. Mail eens PM welk standplaats je heb.
PS. Mail eens PM welk standplaats je heb.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
De INDUSI is al voor de ATB eruit gehaald.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Zijn die ooit naar Gremberg geweest ? Anders heeft die Indusie nooit gediend....Bibke schreef:De INDUSI is al voor de ATB eruit gehaald.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
heb gisteren nog eens gevraagd aan een tos (instructeur )
die kwam ookuit de lucht gevallen over de middelste loc
die ging het eens navragen in brussel
die kwam ookuit de lucht gevallen over de middelste loc
die ging het eens navragen in brussel
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Als je de loc betreedt staat er ergens een klein plaatje dat ze zijn toegelaten in D.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Theo,dentheo schreef:Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
De groef zou zijdelinks op het wiel gemaakt zijn (30mm).
Ze zou goed opvallen. Ik heb een foto of tekening gevraagd om het juist te kunnen zien.
Bibke
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Ok dan denk ik dat ik ze ken, zit ook op sommige goederenwagens denk ik.Bibke schreef:
De groef zou zijdelinks op het wiel gemaakt zijn (30mm).
Ze zou goed opvallen. Ik heb een foto of tekening gevraagd om het juist te kunnen zien.
Bibke
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Nee.Het lijkt erop. Maar is echt iets anders.fitnessboy schreef:julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Ik zou zeggen kijk eens zeer goed naar een 77er die wel en niet naar Duitsland mag.
Ik heb er niet even een foto van. Maar zodra ik er tijd voor heb zal ik eens kijken wat ik mijn archieven kan vinden of die "Streep".
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Nee, zou zijdelingse groef zijn in wielband zodat men eenvoudig kan zien hoever de wielband al afgesleten is.fitnessboy schreef:julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
De informatie die ik gekregen heb is dat een nieuw wiel een doormeter heeft van 1000 mm en een volledig afgesleten 930 mm.