Wat ik mij afvraag is waarom die koppelingen zo ver uitsteken op de loc? Waarom niet gewoon gedaan zoals bij het NS DDAR materiaal: Buffers behouden, en de koppeling gewoon onder de bestaande hangen. Dat blijkt daar toch wel te werken. En anders waarom niet gewoon de standaard koppeling behouden? Daarmee moet splitsen en koppelen ook in vijf minuten te doen zijn.Beesty schreef:Ik heb die GF koppelingen altijd een heel slecht idee gevonden, nuja das mijn persoonlijke mening.
NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
met de standaardkoppeling heb je naast een tweede bestuurder ook nog steeds een rangeerder nodig om de fysieke koppeling te verwezenlijken, de gf was dus uit oogpunt van personeelsbesparing en een 'snelle' koppeling.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
kan een machinist dat dan niet doen
of moet die proper blijven

of moet die proper blijven


Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
tot op heden is dat niet voorzien om een TB te laten doen bij een reizigerstrein.treinbruno schreef:kan een machinist dat dan niet doen![]()
of moet die proper blijven
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
De laatste keer (toegegeven, ene paar jaar geleden) dat ik twee breaks heb zien koppelen stond er daar toch een rangeerder op te kijken.Steven schreef:met de standaardkoppeling heb je naast een tweede bestuurder ook nog steeds een rangeerder nodig om de fysieke koppeling te verwezenlijken, de gf was dus uit oogpunt van personeelsbesparing en een 'snelle' koppeling.
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Het is ook sneller als er een rangeerder bij is. Ik zie ze bij de SBB regelmatig wagens bij hangen tijdens de normale halteringstijd in een station. Afkoppelen gaat nog sneller. Bij aankomst van een trein in Luzern is na minder dan 30 seconden de loc al los.Steven schreef:tot op heden is dat niet voorzien om een TB te laten doen bij een reizigerstrein.treinbruno schreef:kan een machinist dat dan niet doen![]()
of moet die proper blijven
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
idd tijdwinst zal je niet maken door alles door de tb te laten doen, je gaat enkel op personeel besparen dat is al.K V B schreef:Het is ook sneller als er een rangeerder bij is. Ik zie ze bij de SBB regelmatig wagens bij hangen tijdens de normale halteringstijd in een station. Afkoppelen gaat nog sneller. Bij aankomst van een trein in Luzern is na minder dan 30 seconden de loc al los.Steven schreef:tot op heden is dat niet voorzien om een TB te laten doen bij een reizigerstrein.treinbruno schreef:kan een machinist dat dan niet doen![]()
of moet die proper blijven
Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl
Niemand die zegt dat die mens daar niet naar mag staan kijken hé maar voor het koppelen of ontkoppelen van materieel met GF-koppeling is normaal gezien geen extra personeel nodig.K V B schreef:De laatste keer (toegegeven, ene paar jaar geleden) dat ik twee breaks heb zien koppelen stond er daar toch een rangeerder op te kijken.Steven schreef:met de standaardkoppeling heb je naast een tweede bestuurder ook nog steeds een rangeerder nodig om de fysieke koppeling te verwezenlijken, de gf was dus uit oogpunt van personeelsbesparing en een 'snelle' koppeling.