Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door treinbruno »

het is ook altijd zo dat de laatste trein maximaal een half uur moet wachten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2102
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door Dieselfreak »

Waarom rijdt er tussen Luik en Diekirch eigenlijk maar één trein per 2 uur per richting? Als de reden is dat er te weinig volk op zit, kunnen ze toch om het uur een trein inzetten maar die maar half zo lang maken?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wover

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door Wover »

In Wallonië zijn er veel plaatsen waar je u afvraagt waarom er (zelfs in de week) een twee-uursfrequentie is, want als je naar de opstappende reizigers kijkt verdienen die stopplaatsen wel een extra trein...

De lijn Marloie - Luik is er ook zo eentje (noemt ook L44 in het spoorboekje)
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door gysev »

Wover schreef:In Wallonië zijn er veel plaatsen waar je u afvraagt waarom er (zelfs in de week) een twee-uursfrequentie is, want als je naar de opstappende reizigers kijkt verdienen die stopplaatsen wel een extra trein...

De lijn Marloie - Luik is er ook zo eentje (noemt ook L44 in het spoorboekje)
Luik - Marloie is L43, L44 is tot nader bericht Pépinster - Géronstère.
Wover

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door Wover »

Dat weet ik ook wel, maar zoals ik al zei is het in het spoorboekje allebei L44 ;).
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door gysev »

In mijn exemplaar staan lijnen 42 en 43 samen als L43 maar de 44 staat wel degelijk apart...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door overweg13 »

Wover schreef: De lijn Marloie - Luik is er ook zo eentje (noemt ook L44 in het spoorboekje)
In het mijne nochtans niet. En als je dan toch de puntjes op de i wil: het is heet i.p.v. noemt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door Wover »

Ik bedoelde L43. En die heeft hetzelfde nummer als Luik - Rivage - Gouvy - Diekirch - Luxemburg ;).
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door K V B »

Dieselfreak schreef:Waarom rijdt er tussen Luik en Diekirch eigenlijk maar één trein per 2 uur per richting? Als de reden is dat er te weinig volk op zit, kunnen ze toch om het uur een trein inzetten maar die maar half zo lang maken?
Dan heb je wel twee keer zoveel personeel nodig, en dat is de belangrijkste kost. Je zou echter ook op eenmansbediening kunnen overgaan.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door overweg13 »

Wover schreef:Ik bedoelde L43. En die heeft hetzelfde nummer als Luik - Rivage - Gouvy - Diekirch - Luxemburg ;).
Ja, gemakshalve past men dat al jaren toe in het spoorboekje, wegens het gemeenschappelijke deel Liège - Rivage. technisch gesproken loopt lijn 42 van Rivage tot Gouvy-Grens.
Met vriendelijke groet

overweg13
KB
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door KB »

Wover schreef:Ik bedoelde L43. En die heeft hetzelfde nummer als Luik - Rivage - Gouvy - Diekirch - Luxemburg ;).
Als we toch aan het muggenziften zijn: (1) die lijn stopt aan de Belgisch-Luxemburgse grens; Luxemburg neemt de Belgische spoorlijnnummers niet over. (2) Die trein komt niet langs Diekirch, wel langs Ettelbrück.
L'union fait la force.
Wover

Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging

Bericht door Wover »

Een topic om te vergeten, want ik heb op 2 posts nog nooit de bal zo vaak mis geslagen :).
Plaats reactie