Aansluitende trein laten wachten bij vertraging
-
Re: Aansluitende trein laten wachten bij vertraging
het is ook altijd zo dat de laatste trein maximaal een half uur moet wachten

- Dieselfreak
Waarom rijdt er tussen Luik en Diekirch eigenlijk maar één trein per 2 uur per richting? Als de reden is dat er te weinig volk op zit, kunnen ze toch om het uur een trein inzetten maar die maar half zo lang maken?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
In Wallonië zijn er veel plaatsen waar je u afvraagt waarom er (zelfs in de week) een twee-uursfrequentie is, want als je naar de opstappende reizigers kijkt verdienen die stopplaatsen wel een extra trein...
De lijn Marloie - Luik is er ook zo eentje (noemt ook L44 in het spoorboekje)
Luik - Marloie is L43, L44 is tot nader bericht Pépinster - Géronstère.Wover schreef:In Wallonië zijn er veel plaatsen waar je u afvraagt waarom er (zelfs in de week) een twee-uursfrequentie is, want als je naar de opstappende reizigers kijkt verdienen die stopplaatsen wel een extra trein...
Dat weet ik ook wel, maar zoals ik al zei is het in het spoorboekje allebei L44
.

In mijn exemplaar staan lijnen 42 en 43 samen als L43 maar de 44 staat wel degelijk apart...
In het mijne nochtans niet. En als je dan toch de puntjes op de i wil: het is heet i.p.v. noemt.Wover schreef: De lijn Marloie - Luik is er ook zo eentje (noemt ook L44 in het spoorboekje)
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ik bedoelde L43. En die heeft hetzelfde nummer als Luik - Rivage - Gouvy - Diekirch - Luxemburg
.

Dan heb je wel twee keer zoveel personeel nodig, en dat is de belangrijkste kost. Je zou echter ook op eenmansbediening kunnen overgaan.Dieselfreak schreef:Waarom rijdt er tussen Luik en Diekirch eigenlijk maar één trein per 2 uur per richting? Als de reden is dat er te weinig volk op zit, kunnen ze toch om het uur een trein inzetten maar die maar half zo lang maken?
Ja, gemakshalve past men dat al jaren toe in het spoorboekje, wegens het gemeenschappelijke deel Liège - Rivage. technisch gesproken loopt lijn 42 van Rivage tot Gouvy-Grens.Wover schreef:Ik bedoelde L43. En die heeft hetzelfde nummer als Luik - Rivage - Gouvy - Diekirch - Luxemburg.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Als we toch aan het muggenziften zijn: (1) die lijn stopt aan de Belgisch-Luxemburgse grens; Luxemburg neemt de Belgische spoorlijnnummers niet over. (2) Die trein komt niet langs Diekirch, wel langs Ettelbrück.Wover schreef:Ik bedoelde L43. En die heeft hetzelfde nummer als Luik - Rivage - Gouvy - Diekirch - Luxemburg.
L'union fait la force.
Een topic om te vergeten, want ik heb op 2 posts nog nooit de bal zo vaak mis geslagen
.