Boetes voor opstappen na vertreksignaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Asterix

Re: Boetes voor opstappen na vertreksignaal

Bericht door Asterix »

Steven schreef:In Brussel zuid gebruikt men bewust een dergelijk systeem niet om naar de blok te roepen, aangezien het in dergelijk druk station anders een wirwar van gesprekken door elkaar zou zijn waardoor er enkel meer misverstanden zouden bijkomen, laat dat dus maar zo. Ze werken voor het stationspersoneel al met afzonderlijke walkietalkies die als een soort telefoon werken.
Dat lijkt mij dan een uitzonderlijke situatie want ik meen te weten dat de AVG officieel pas mag worden gedraaid als het vertreksein open staat? Zo heb ik het toch altijd al gezien...
overweg13

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:
Ik snap dus niet goed waarom het scenario van een gesloten sein en een gedraaide AVG wordt vernoemd?
Omdat het gewoon de gang van zaken is. De TB's op het forum moeten me corrigeren, maar ik denk dat het zelfs toegestaan is ondanks rode AVG na 10 sec. door te rijden tot aan de voet van het gesloten sein. of is dit een typisch cowboyverhaal?
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

overweg13 schreef:
Jeroen schreef:
Ik snap dus niet goed waarom het scenario van een gesloten sein en een gedraaide AVG wordt vernoemd?
Omdat het gewoon de gang van zaken is. De TB's op het forum moeten me corrigeren, maar ik denk dat het zelfs toegestaan is ondanks rode AVG na 10 sec. door te rijden tot aan de voet van het gesloten sein. of is dit een typisch cowboyverhaal?
is geen cowboy verhaal maar voorzien in onze boeken, dit hangt echter wel af van de afstand tussen de kop van het de trein en het sein. dit nadat de avg al drie minuten is gedraaid.
Plaats reactie