Leuk is trouwens stel 228, dat heeft vanbinnen nog bordjes met de oudere nummering dus: 228.228
Maar je begint bij niet geïnteresseerde reizigers wel meer en meer gefronste wenkbrauwen te zien als ze dergelijk stel onder de ont geschoven krijgen...
Hallo,
Het valt me op dat vele oude AM blijkbaar wel al nieuwe tafeltjes hebben gekregen...
Hoedanook zijn het zeer fijne stellen...
Liever die dan een break
Groeten,
Joris De Mol
Vandaag weeral een dag vol met oude boemeltjes in Brugge.
De IC-trein van Kortrijk naar Oostende bestond vanmiddag uit de stellen 187 en 206.
Ach, als IC-trein tussen Leuven en Antwerpen-Centraal rijdt sinds enkele weken regelmatig een combinatie van niet-gemoderniseerde en gemoderniseerde klassiekjes ipv breaks.
Nog een voordeel van een klassiek motorstel is de verdeling in zowel grotere als kleinere coupé's.
Rustig de krant of een tijdschrift lezen zit er dus nog in. Terwijl M6-rijtuigen grote gemeenschappelijke ruimtes hebben.
Als er daar 1 persoon in kwettert, hoort heel de coupé het
Ook een gezellige verlichting die tenminste nog te verdragen is.
Als ik (persoonlijk) de trein neem en het is een samenstelling klassiekjes zal ik toch meer geneigd zijn om de goeie ouwe bordauxtjes te nemen dan de gemoderniseerde sommige hebben zo echt de specifieke geur als de verwarming opstaat,mmmm... echt om weg te dromen :p maar ja iedereen zo zen smaak he. Trouwens ik heb gehoord dat het hevig over en weer schokken van samenstellingen van klassiekjes zou kunnen liggen aan de basis van de aandrijvingen. Bijvoorbeeld als er een samenstelling is van 2 klassieke stellen en het 1 werkt met thyristoren en de andere met een JH zou dit enorme schokken geven aangezien beide niet gelijk tractioneren. Klopt deze theorie.?
dat klopt volledig, ik heb al verschillende van die samenstellingen gezien,
een newlookje vanvoor en een oud klasieke van achter, die newlook trok zowat de koppeling kapot, en dan ook es een keer met een newlook achteraan een een oud klasiekje vooraan, die new look duwde gewoon zohard tegen de JH versie dat de wielen van de newlook begonnen te slippen, en daar ben je als tb natuurlijk niet veel mee ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Wimpie schreef:Als ik (persoonlijk) de trein neem en het is een samenstelling klassiekjes zal ik toch meer geneigd zijn om de goeie ouwe bordauxtjes te nemen dan de gemoderniseerde sommige hebben zo echt de specifieke geur als de verwarming opstaat,mmmm... echt om weg te dromen :p maar ja iedereen zo zen smaak he. Trouwens ik heb gehoord dat het hevig over en weer schokken van samenstellingen van klassiekjes zou kunnen liggen aan de basis van de aandrijvingen. Bijvoorbeeld als er een samenstelling is van 2 klassieke stellen en het 1 werkt met thyristoren en de andere met een JH zou dit enorme schokken geven aangezien beide niet gelijk tractioneren. Klopt deze theorie.?
Greetz Wim
Deze theorie klopt volledig.
het is zo dat een klassiekje met JH onmiddelijk tractioneert bij het in een tractiestand brengen van de manipulator. Een ms met thyristoren (800/klassiek vanaf 665) zal pas tractioneren 2 sec na het in een tractiestand brengen van de manipulator wegens het laden van de ingangsfilter van de hakker. Hierdoor zal een JH vroeger vertrekke in tegenstelling tot zijn broertje met thyristoren en deze meeslepen/opduwen = schokken. Als het ms met thyristoren dan ook in tractie komt, krijg je terug een schok;)
HLE 2302 schreef:dat klopt volledig, ik heb al verschillende van die samenstellingen gezien,
een newlookje vanvoor en een oud klasieke van achter, die newlook trok zowat de koppeling kapot, en dan ook es een keer met een newlook achteraan een een oud klasiekje vooraan, die new look duwde gewoon zohard tegen de JH versie dat de wielen van de newlook begonnen te slippen, en daar ben je als tb natuurlijk niet veel mee ...
greetz 2302
Afgaande op KurtDS zijn uitleg is dat dus fout. Trouwens de livrei heeft niets te maken met de tractie-electronica. Er zijn veel meer gemoderniseerde met JH dan thyristor.
HLE 2302 schreef:dat klopt volledig, ik heb al verschillende van die samenstellingen gezien,
een newlookje vanvoor en een oud klasieke van achter, die newlook trok zowat de koppeling kapot, en dan ook es een keer met een newlook achteraan een een oud klasiekje vooraan, die new look duwde gewoon zohard tegen de JH versie dat de wielen van de newlook begonnen te slippen, en daar ben je als tb natuurlijk niet veel mee ...
greetz 2302
Afgaande op KurtDS zijn uitleg is dat dus fout. Trouwens de livrei heeft niets te maken met de tractie-electronica. Er zijn veel meer gemoderniseerde met JH dan thyristor.
en toch is het waar, en het was weldegelijk een met thyrustor, en ik typ gwn new look omdat dat makkelijker typt ...
en dat er meer new looks zijn met JH dan met Thyristoren is zever
er zijn er maar een stuk of 20 geloof ik met JH, de 600 tot 630 ?
en al de rest is met thyristoren
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...