activiteit lijn 4 brecht
Re: activiteit lijn 4 brecht
Jammer alleen door de weeks. Of wordt er in het weekend voorlopig proefgereden?
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.
Re: activiteit lijn 4 brecht
1 trein per uur. Ik hoop maar dat de verbinding van Brussel naar Noorderkempen goed zal verlopen. Ik zie het al gebeuren. De trein vertrekt naar Brecht om 16u02, die van brussel komt aan om 16u04. Daar sta je dan een uur te koekeloeren.
Re: activiteit lijn 4 brecht
Vraagt dubbel zoveel materieel en personeel....henk22 schreef:Jammer alleen door de weeks. Of wordt er in het weekend voorlopig proefgereden?
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: activiteit lijn 4 brecht
eens er nieuwe stellen geleverd worden zullen ze wel verder doorrijden (breda of den haag). maar met slechts 3 locomotieven en een handjevol I11 rijtuigen lukt dat natuurlijk niet
Ik denk trouwens dat met slechts 1 IC per uur en een thalys om de 2 uur er geen probleem is om het hoofdspoor over te steken hoor 


Re: activiteit lijn 4 brecht
[quote="dentheo"][quote="henk22"]
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.[/quote]
Vraagt dubbel zoveel materieel en personeel....[/quote]
Maar het levert waarschijnlijk ook dubbel zoveel reizigers op
Groeten,
Arco
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.[/quote]
Vraagt dubbel zoveel materieel en personeel....[/quote]
Maar het levert waarschijnlijk ook dubbel zoveel reizigers op
Groeten,
Arco
Re: activiteit lijn 4 brecht
Dat het volk gaat trekken staat vast. Heb van de week nog in de krant gelezen, iemand die een oude maalderij hier in Brecht ging ombouwen naar kantoorruimtes en als er genoeg volk met de trein komt werken gingen ze zelfs busjes inleggen...
http://www.gva.be/Antwerpen/2960/artike ... 0E6E5E652}
http://www.gva.be/Antwerpen/2960/artike ... 0E6E5E652}
Code: Selecteer alles
Wanneer veel werknemers met de trein blijken te komen, lassen we een pendelbusje in. De rest krijgt een parkeerplaats aan het water.
Re: activiteit lijn 4 brecht
Twintig miljoen euro voor lege trein?
Gepubliceerd: 7 oktober 2008
BRUSSEL - Nederland wil graag een hogesnelheidsverbinding over het spoor van Brussel via Breda naar Den Haag. Maar bij de NMBS willen ze niet weten van zo'n verlieslatend plan. De bevoegde ministers zoeken een uitweg. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
De Nederlanders vroegen compensaties om in te stemmen met de uitdieping van de Westerschelde. Eén eis betrof een hst-verbinding Brussel-Breda-Den Haag. Toenmalig minister Johan Vande Lanotte stemde daarmee in.
Maar de NMBS werkt niet mee. De spoorwegen krijgen géén subsidies voor internationale verbindingen. Die moeten zelfbedruipend zijn. En de NMBS heeft uitgerekend dat een hst-lijn Brussel-Breda-Den Haag niet rendabel te krijgen is, zeker niet wanneer men daarvoor een bijkomend treinstel van 20 miljoen euro moet kopen.
Bij de Belgische spoorwegen blijven ze herhalen dat ze pas willen meewerken wanneer ze gecompenseerd worden voor het verlies. De Nederlanders blijven ondertussen aandringen op de realisatie van de verbinding. Deze week is er overleg tussen de administraties van beide landen.
Bron: De Standaard Online
Gepubliceerd: 7 oktober 2008
BRUSSEL - Nederland wil graag een hogesnelheidsverbinding over het spoor van Brussel via Breda naar Den Haag. Maar bij de NMBS willen ze niet weten van zo'n verlieslatend plan. De bevoegde ministers zoeken een uitweg. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
De Nederlanders vroegen compensaties om in te stemmen met de uitdieping van de Westerschelde. Eén eis betrof een hst-verbinding Brussel-Breda-Den Haag. Toenmalig minister Johan Vande Lanotte stemde daarmee in.
Maar de NMBS werkt niet mee. De spoorwegen krijgen géén subsidies voor internationale verbindingen. Die moeten zelfbedruipend zijn. En de NMBS heeft uitgerekend dat een hst-lijn Brussel-Breda-Den Haag niet rendabel te krijgen is, zeker niet wanneer men daarvoor een bijkomend treinstel van 20 miljoen euro moet kopen.
Bij de Belgische spoorwegen blijven ze herhalen dat ze pas willen meewerken wanneer ze gecompenseerd worden voor het verlies. De Nederlanders blijven ondertussen aandringen op de realisatie van de verbinding. Deze week is er overleg tussen de administraties van beide landen.
Bron: De Standaard Online
Re: activiteit lijn 4 brecht
Kunnen ze hiervoor niet gewoon een paar I11 stammen voor gebruiken, en de dienst in het binnenlandse verkeer integreren? Dan hoeft enkel het stukje Brecht - Breda nog zelfbedruipend te zijn, en het lijkt me dat de extra kost hiervan relatief klein zal zijn.Bartjedj schreef:
Maar de NMBS werkt niet mee. De spoorwegen krijgen géén subsidies voor internationale verbindingen. Die moeten zelfbedruipend zijn. En de NMBS heeft uitgerekend dat een hst-lijn Brussel-Breda-Den Haag niet rendabel te krijgen is, zeker niet wanneer men daarvoor een bijkomend treinstel van 20 miljoen euro moet kopen.
Re: activiteit lijn 4 brecht
Over een tijdje verwacht ik dit bericht in de kranten:
Nederland neemt België over - NMBS genationaliseerd
Even serieus, dit is van den zotte. De Belgen zijn hiermee akkoord gegaan, dat deze route er zou komen, en dat zij een treinstel zouden kopen. Als de NMBS nu ineens terugkrabbelt, vind ik dat wij Nederlanders ook het recht hebben om de Westerschelde weer dicht te gooien.
Nederland neemt België over - NMBS genationaliseerd

Even serieus, dit is van den zotte. De Belgen zijn hiermee akkoord gegaan, dat deze route er zou komen, en dat zij een treinstel zouden kopen. Als de NMBS nu ineens terugkrabbelt, vind ik dat wij Nederlanders ook het recht hebben om de Westerschelde weer dicht te gooien.
Re: activiteit lijn 4 brecht
KVB bedoelt net om de IR-s Noorderkempen door te linken met die verbinding. Dus dezelfde I11 als Noorderkempen
BDJ

BDJ
Re: activiteit lijn 4 brecht
voor heel die IR dienst gebruiken ze nu max 3 rijtuigen als je die gaat laten doorrijden heb je er een pak meer nodig en die zijn er niet op reserve zonder onderhoud in gedrang te brengen.
Re: activiteit lijn 4 brecht
Er worden 30 I10-rijtuigen aangepast voor de dienst naar Brecht, da's genoeg om door te rijden naar Breda. Moeten ze alleen nog ergens stuurstanden regelen.
Re: activiteit lijn 4 brecht
En als de NS nu ook nog wat materiaal in de pool gooien (dat anders toch op Den Haag - Breda nodig is) dan moet het toch mogelijk zijn.FLV-FGSP schreef:Er worden 30 I10-rijtuigen aangepast voor de dienst naar Brecht, da's genoeg om door te rijden naar Breda. Moeten ze alleen nog ergens stuurstanden regelen.
Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Re: activiteit lijn 4 brecht
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?