onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg
-
onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg
Op 25/08/2008 snapte ik op de snelweg tussen Villach en Tarvisio bij de grens een wegtransport richting Italië met onderstaand voor mij onbekend koprijtuig. Wie weet hier meer over te vertellen?
Wim
Wim
Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg
Deze treinstellen zijn de nieuwe hst die de Benelux treinen gaan vervangen.
dit is de ETR 600 die alsthom bouwt voor de FS
(een pendolino - TGV)

Hehe neenee, er worden nog wel andere treinen in Italië gebouwd ook hoorJérôme schreef:Deze treinstellen zijn de nieuwe hst die de Benelux treinen gaan vervangen.

Het zijn inderdaad Italiaanse (semi)hogesnelheidstreinen. Maar ik ben wel niet zeker of die door Alstom gebouwd worden. Ik dacht dat alle ETR-stellen door AnsaldoBreda gebouwd werden. Zwitserland had daar toch ook zo'n soort treinen besteld geloof ik (ETR 610 ofzo).
ze zijn weldegelijk van alstom hoorWover schreef: Het zijn inderdaad Italiaanse (semi)hogesnelheidstreinen. Maar ik ben wel niet zeker of die door Alstom gebouwd worden. Ik dacht dat alle ETR-stellen door AnsaldoBreda gebouwd werden. Zwitserland had daar toch ook zo'n soort treinen besteld geloof ik (ETR 610 ofzo).

Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...
Volgens mij de nieuwe Cisalpino die al enkele maanden proefrijdt in ZwitserlandWover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...
Laatst gewijzigd door dentheo op 08 sep 2008, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
http://www.transport.alstom.com/_eLibra ... _55552.pdf als je me echt niet gelooftWover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...

-
Het is volgens mij inderdaad een koprijtuig van de nieuwe Cisalpino ETR610 treinstellen, en dus niet van een ETR600 treinstel van FS. Ik concludeer dat uit het feit dat het door mij gesignaleerde koprijtuig video-camera's aan de buitenkant heeft, althans een kapje daarvoor.
Maar waarom het rijtuig dan over de weg wordt getransporteerd?
Wie weet waar deze rijtuigen gebouwd worden?
Wim
Wim
Dit is inderdaad de ETR-610 "Cisalpino Due" van Alstom Ferroviaria.wimpiespoor schreef:Het is volgens mij inderdaad een koprijtuig van de nieuwe Cisalpino ETR610 treinstellen, en dus niet van een ETR600 treinstel van FS. Ik concludeer dat uit het feit dat het door mij gesignaleerde koprijtuig video-camera's aan de buitenkant heeft, althans een kapje daarvoor.
Wim
Momenteel wordt hij getest door de DB AG.
De levering aan de SBB is opnieuw uitgesteld wegens problemen, dit tot grote ergernis van de SBB die eigenlijk de nieuwe treinen al in gebruik wilden nemen bij de opening van de Lotschbergtunnel.
Ok, ik geef mij gewonnenShrek schreef:http://www.transport.alstom.com/_eLibra ... _55552.pdf als je me echt niet gelooftWover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...

Maar deze komt van een ander fabriek en ontwerpgroep, dit is van de italiaanse fabriek overgenomen door Alstom, het vroegere ?? (iemand ?)Wover schreef:Ok, ik geef mij gewonnenShrek schreef:http://www.transport.alstom.com/_eLibra ... _55552.pdf als je me echt niet gelooftWover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Alstom Ferroviaria Spa is het vroegere FIAT Ferroviaria en is gevestigd in Savigliano en Milano.dentheo schreef: Maar deze komt van een ander fabriek en ontwerpgroep, dit is van de italiaanse fabriek overgenomen door Alstom, het vroegere ?? (iemand ?)
Het is volgens mij geen Cisalpino stel. Die hebben namelijk een adere kleurstelling (grijs en blauw, geen groen). Een van de nieuwe ETR610 staat overigens regelmatig hier in de bundel bij Bern.wimpiespoor schreef:Het is volgens mij inderdaad een koprijtuig van de nieuwe Cisalpino ETR610 treinstellen, en dus niet van een ETR600 treinstel van FS.
De SBB wil ze nu volgend jaar in gebruik nemen. Het is de bedoeling dat alle Pendolino's en ICN stellen afwisselend over de Gotthard rijden, zodat alle "IC's" er even lang over doen.Adler schreef: De levering aan de SBB is opnieuw uitgesteld wegens problemen, dit tot grote ergernis van de SBB die eigenlijk de nieuwe treinen al in gebruik wilden nemen bij de opening van de Lotschbergtunnel.