Weekend buitendienststelling L25
Weekend buitendienststelling L25
Weet er iemand welke werken er dit weekend zijn uitgevoerd op L25? Toen ik zondagavond thuiskwam, was deze buiten dienst richting Brussel.
BDJ
BDJ
Re: Weekend buitendienststelling L25
was buiten dienst van FVV tot FM vanaf vrijdagavond. En ik dacht van FVV tot FBND zondagavond.
tussen FVV en FM vernieuwen dwarsliggers
en tussen FVV en FBND dacht ik onderhoud sporen en spoortoestellen
en tussen FVV en FBND dacht ik onderhoud sporen en spoortoestellen
Een paar weekends geleden was het ook al zo voor het stuk aan het station van Berchem. In Berchem waren toen de 2 laatste sporen buiten Dienst.
Niet reageren op spamberichten, gewoon melden (klikken op het rode uitroepteken).
BDJ
BDJ
Wordt er binnenkort nog gewert op lijn 25 want volgens MArtine Taeleman in de burgerkrant van OpelnVLD wel en zal dit nefaste gevolgen hebben voor de Kempische reizigers naar Brussel. 5ik dacht dat de IC Turnhout-Brussel langs L27 ging?)
De IC-R gaat vanaf Kontich tot Sint Katelijne Waver over L27. Daar neemt hij de wissel vóór de fly-over zodat hij net voor Nekkerspoel op L25 terechtkomt, waar hij tot Brussel op blijft rijden.
Een volledige rit over L27 is ook een optie en duurt niet eens langer, kijk maar naar de P-trein Herentals - Brussel 's ochtends. Die stopt extra in Vilvoorde en toch is de rittijd 1 minuut korter. Dat heeft vooral te maken met extra buffer voor de IC-R.
Een volledige rit over L27 is ook een optie en duurt niet eens langer, kijk maar naar de P-trein Herentals - Brussel 's ochtends. Die stopt extra in Vilvoorde en toch is de rittijd 1 minuut korter. Dat heeft vooral te maken met extra buffer voor de IC-R.
L27 is inderdaad geen reistijdverlenging. Enkel het stuk Berchem-Mortsel duurt langer langs 27 dan langs 25, voor de rest is er (op infrastructuur gezien) geen probleem.
Waarschijnlijk worden de werken spoedig hervat, want het spoor ri. Brussel moet nog volledig gedaan worden.
BDJ
Waarschijnlijk worden de werken spoedig hervat, want het spoor ri. Brussel moet nog volledig gedaan worden.
BDJ
Welke werken zijn dat nu eigenlijk?
En is men ooit nog van plan die brug in Duffel te vernieuwen waar al jaren een snelheidsbeperking geldt?
En is men ooit nog van plan die brug in Duffel te vernieuwen waar al jaren een snelheidsbeperking geldt?
Er komt een nieuwe brug in Duffel, nog niet zo lang geleden stond hierover een heel artikel in Spoorwegjournaal.Wover schreef:
Een grondige spoorvernieuwing (opbraak en opnieuw leggen van dwarsliggers en ballast, rails blijven) op L25 tussen (momenteel) Brussel-Noord en Mechelen. Van de gelegenheid wordt gebruik gemaakt voor seinvernieuwingswerken tussen Vilvoorde en Brussel-Noord.Wover schreef:Welke werken zijn dat nu eigenlijk?
Te Duffel komt inderdaad een nieuwe brug. Deze zal eerst naast de spoorlijn opgebouwd worden, en nadien in één keer op z'n plaats worden gezet (wordt een weekendje bussen tussen Mechelen en Antwerpen

Op Duffel brug geldt enkel een Vmax van 60 km/h voor cargo op het spoor het meest links, gekeken ri. Mechelen. Voor de andere sporen is het de normale snelheid die daar sws al geldt (was dat nu 140 of 160?)
BDJ
Er geldt inderdaad een beperking van 60 voor goederentreinen, maar als ik mij niet vergis is er ook nog steeds een beperking van 90 voor reizigerstreinen hoor...
Toen ik in juli elke dag de Benelux nam remde die daar toch af. En ook de IC-R op L27 doet dat. Die laatste gaat heel dat stuk echt niet vooruit. Je komt dan vanuit Lier naar Kontich (90). Dan moet je de wissel nemen (60) en kan je optrekken tot 120. Maar als je aan 120 zit moet je weer afremmen tot 90 voor Duffel en dan is het al niet meer de moeite om terug op te trekken, want in Sint Katelijne Waver ligt een wissel (60) en dan een stuk spoorlijn (70). Dan komen tenslotte nog de wissels voor Nekkerspoel (40)...
Toen ik in juli elke dag de Benelux nam remde die daar toch af. En ook de IC-R op L27 doet dat. Die laatste gaat heel dat stuk echt niet vooruit. Je komt dan vanuit Lier naar Kontich (90). Dan moet je de wissel nemen (60) en kan je optrekken tot 120. Maar als je aan 120 zit moet je weer afremmen tot 90 voor Duffel en dan is het al niet meer de moeite om terug op te trekken, want in Sint Katelijne Waver ligt een wissel (60) en dan een stuk spoorlijn (70). Dan komen tenslotte nog de wissels voor Nekkerspoel (40)...
Die 90km/h is nog steeds van kracht en dat blijft zo tot de nieuwe brug geplaatst is.
De werken aan de nieuwe brug te Duffel zullen verschillende maanden vertraging oplopen door de schaarste van staal op de wereldmarkt.
Dat heeft Infrabel meegedeeld.
Dat heeft Infrabel meegedeeld.