HLE 2302 schreef:
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
dus in de eerstvolgende dagen nog geen verkeer ?
greetz 2302[/quote]
Hoeft niet, denk ik, als men de gesloten positie van de kleppen in de dwarsverbindingen kan bevestigen.. Dan duwen de treinen geen massa's lucht meer naar het getroffen gedeelte, dat zou mogelijk kunnen leiden tot heropflakkeren ??? Anderzijds zou men ook de snelheid kunnen beperken, geeft minder "zuigerwerking"
HLE 2302 schreef:
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
dus in de eerstvolgende dagen nog geen verkeer ?
greetz 2302
Hoeft niet, denk ik, als men de gesloten positie van de kleppen in de dwarsverbindingen kan bevestigen.. Dan duwen de treinen geen massa's lucht meer naar het getroffen gedeelte, dat zou mogelijk kunnen leiden tot heropflakkeren ??? Anderzijds zou men ook de snelheid kunnen beperken, geeft minder "zuigerwerking"[/quote]
just en dit zal ebeuren de komende uren
The Eurotunnel Passenger Service for Saturday 13 and Sunday 14 September remains suspended.
Customers wishing to travel on those dates are advised to make alternative travel arrangements with other cross-channel operators.
Vanavond verklaarde de directeur-generaal van Eurotunnel in het VRT-nieuws dat er morgen toch misschien treinen zouden rijden door de ene koker.
Dit is in tegenstelling met het bovenstaande bericht dat nog steeds op de website van Eurotunnel staat.
In het nieuws zei men ook dat het misschien wel maanden kan duren vooraleer er weer verkeer mogelijk is door de beschadigde koker.
Adler schreef:Vanavond verklaarde de directeur-generaal van Eurotunnel in het VRT-nieuws dat er morgen toch misschien treinen zouden rijden door de ene koker.
Dit is in tegenstelling met het bovenstaande bericht dat nog steeds op de website van Eurotunnel staat.
In het nieuws zei men ook dat het misschien wel maanden kan duren vooraleer er weer verkeer mogelijk is door de beschadigde koker.
Ons forumlid zal nu wel overuren of dubbele shiften kloppen... nadien zullen we wel iets meer weten, laat hem nu maar zwoegen.
Adler schreef:Vanavond verklaarde de directeur-generaal van Eurotunnel in het VRT-nieuws dat er morgen toch misschien treinen zouden rijden door de ene koker.
Dit is in tegenstelling met het bovenstaande bericht dat nog steeds op de website van Eurotunnel staat.
In het nieuws zei men ook dat het misschien wel maanden kan duren vooraleer er weer verkeer mogelijk is door de beschadigde koker.
Ons forumlid zal nu wel overuren of dubbele shiften kloppen... nadien zullen we wel iets meer weten, laat hem nu maar zwoegen.
En we zijn terug vertrokken om 22h00 in de zuidtunnel
Bartjedj schreef:Bedoel je dat er terug gereden wordt? Want op het 4FM-nieuws was een hoge piet van Eurotunnel te horen dat er nog geen verkeer zou zijn morgen.
BDJ
De meeste berichten die ik gehoord heb gingen over de Eurostar vanuit Brussel-Zuid.
Het is perfect mogelijk dat Eurotunnel zijn Shuttles (of een deel ervan)terug laat rijden, maar dat Eurostar nog enkele dagen wacht.
zeker niet vergeten dat de capaciteit van de tunnel nu sterk verminderd is, dus het zal zowiezo met een gewijzigde dienstregeling zijn.
Bartjedj schreef:Bedoel je dat er terug gereden wordt? Want op het 4FM-nieuws was een hoge piet van Eurotunnel te horen dat er nog geen verkeer zou zijn morgen.
BDJ
om 22h01 en 22h05 zijn 1 lege tourist shuttle gevolgd door 1 lege vrachtwagenshuttle van Coquelles naar Folkstone gereden zonder stoppen op de platforms en teruggekkeerd door de Zuid tunnel, en gevolgd door 2 commerciele goederen treinen van Doollands Moore naar Fréthun.
En vanacht vertrekt om 1h00 de eerste flight naar Coquelles met 4 HGV treinen dus een capaciteit van 120 vrachtwagens/flight. dus op de pare uren rijden er 4 treinen naar Folkestone en op de onpare 4 naar Coquelles.
En vanaf 07h00 deze ochtend flights van 3€* en 3HGV treinen.
Tourisme zal waarschijnlijk maandag of dinsdag hernemen.
Amai, vlug terug opgelost. Kunnen anderen nog van leren
Wordt er dan voor de volledige rit door 1 koker gereden, of gewisseld op de overlopen?
Kan je ons ook bevrijden uit een andere vraag: gaat het (zoals voorspeld door onheilsprofeten) nog meerdere maanden duren voor de getroffen sectie terug hersteld en in dienst is?
Bartjedj schreef:Amai, vlug terug opgelost. Kunnen anderen nog van leren
Wordt er dan voor de volledige rit door 1 koker gereden, of gewisseld op de overlopen?
Kan je ons ook bevrijden uit een andere vraag: gaat het (zoals voorspeld door onheilsprofeten) nog meerdere maanden duren voor de getroffen sectie terug hersteld en in dienst is?
Greetz
BDJ
Straks op zondag beginnen we ook met de tourisme service.
En weldra zullen we op 5/6 draaien dus een geregelde service zal aangeboden worden.
Dus in plaats van monotube in de zuidtunnel,gaan we 2 intervals in de niet geincidenteerde noord tunnel gebruiken.
En het zal inderdaad enkele maanden duren voor de reparatie. Maar met de know how van toen(96 en 2006), en die mensen zijn nog altijd aanwezig in het bedrijf, zullen we toch enkele weken winnen.
De werkvergaderingen en aanduiding van de verantwoordelijke managers en met allerlei ondernemingen en planning zijn al begonnen 5 uur na het jammer genoeg uitbreken van de brand.
nighttrain schreef:
Dus in plaats van monotube in de zuidtunnel,gaan we 2 intervals in de niet geincidenteerde noord tunnel gebruiken.
En het zal inderdaad enkele maanden duren voor de reparatie. Maar met de know how van toen(96 en 2006), en die mensen zijn nog altijd aanwezig in het bedrijf, zullen we toch enkele weken winnen.
De werkvergaderingen en aanduiding van de verantwoordelijke managers en met allerlei ondernemingen en planning zijn al begonnen 5 uur na het jammer genoeg uitbreken van de brand.
Spijtig dat je al ooit de oefening hebt moeten maken, maar het helpt natuurlijk, ondervinding is toch wat waard.
Mag ik toch een vraagje (zonder het onderzoek in gevaar te willen brengen): rijden vrachtwagens ja dan niet voorbij warmtecamera's voor zij op de trein gaan ?
nighttrain schreef:
Dus in plaats van monotube in de zuidtunnel,gaan we 2 intervals in de niet geincidenteerde noord tunnel gebruiken.
En het zal inderdaad enkele maanden duren voor de reparatie. Maar met de know how van toen(96 en 2006), en die mensen zijn nog altijd aanwezig in het bedrijf, zullen we toch enkele weken winnen.
De werkvergaderingen en aanduiding van de verantwoordelijke managers en met allerlei ondernemingen en planning zijn al begonnen 5 uur na het jammer genoeg uitbreken van de brand.
Spijtig dat je al ooit de oefening hebt moeten maken, maar het helpt natuurlijk, ondervinding is toch wat waard.
Mag ik toch een vraagje (zonder het onderzoek in gevaar te willen brengen): rijden vrachtwagens ja dan niet voorbij warmtecamera's voor zij op de trein gaan ?
Volgende controles worden uitgevoerd juist voor het aan boord rijden van de vrachtwagen, sinds 1996: temp wielassen, aanwezigheid van vulstop op de fuelreservoir en het afleggen van de frigogroep (deze zijn transpatant voor de klant). En sinds het begin : de hoogte v/d vrachtwagen (CB antennes)Desondanks hebben we al 4 gevallen gehad ,dat de camioneur zijn CB antenne had losgemaakt en deze is bij het ontladen in kontakt gekomen met de bovenleiding . resultaat 25KV op de transistor radio : knal => flash=>tableau en smeltzekeringen gesmolten en 2 banden ontploft.