nu is de vraag hoe geraak ik daar???
via de website van de NMBS is er geen verbinding vanuit antwerpen

niet iedereen weet even goed zijn weg in belgië zoals pakweg ik en jij, bekijk het zo: men vraagt liever de weg aan mensen die er meer van af weten dan het op te zoeken1607 schreef:geraken zal je er altijd wel![]()
ik kan me soms storen aan die vragen he. van hoe geraak ik daar en daar... mensen laat eens het logisch verstand spreken he. vroeger had men geen internet en waren er veel minder communicatiemiddelen en men vond ook alles. lui.
sommige van dit forum zijn er al dikwijls naar toe geweest, ik niet dus is het gemakelijker om het aan hen te vragen niet waar? als ik niet weet waar het is hoe kan ik het dan opzoeken???1607 schreef:geraken zal je er altijd wel![]()
ik kan me soms storen aan die vragen he. van hoe geraak ik daar en daar... mensen laat eens het logisch verstand spreken he. vroeger had men geen internet en waren er veel minder communicatiemiddelen en men vond ook alles. lui.
Hou gewoon rekening met het "dood cargomoment", gedurende een paar uren kan het er rustiger zijn en zelfs helemaal niets passeren. Meestal is dit gelegen in de namiddag tussen half 2 en half 4. Dit is niet eigen aan L24 alleen, dit "dood cargomoment" heb je zowat overal. Maar eenmaal dit moment gepasseerd, is het de uren daarna blokrijden.Steven schreef:er komen geregeld meerdere treinen per uur langs in beide rijrichtingen, al is de spreiding niet elk uur gelijklopend natuurlijk. het probleem zit hem vooral op het eindpunt van die lijn, zijnde aachen west. In deze vorming heeft men een beperkte capaciteit per uur om treinen te laten binnen en buiten rijden, deze capaciteit bepaald mee de mogelijkheden van lijn 24, op bepaalde uren van de dag staan de treinen in file om aachen west binnen te rijden.
Iedereen zit hier te zagen dat de goede fotopunten weg zijn, helemaal niet waar. Toen ik de 24'igste augustus samen met OMC ben gaan spotten hebben we een ideaal punt gevonden aan de tunnel (toen er al draad hing). Verder moet je maar een beetje tussen de palen mikken, en aangezien de lijn nogal bochtig is, moet dat zeker geen probleem zijn. Het enige dat aan het fotograferen verprutst zal zijn, is de komst van de traxxen, de afwisseling is daarmee helemaal van de baan: bye 241, 225, 55 en 77, enkel de traxx blijft nog over, samen met de prive...treinbruno schreef:in gemmenich is het fotograferen wel redelijk verprutst :S
er hangt zelfs al draad....