bovenleidingsbreuk landegem

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: bovenleidingsbreuk landegem

Bericht door Adler »

Steven schreef:passengerweb is de tegenhanger van artweb, maar dan enkel voor passagierstreinen. Dit stukje intraweb van de nmbs is enkel toegankelijk voor nmbs personeel en is het hulpmiddel voor de RDV om het verkeer op te volgen.
Maw Passengerweb is de informatie die andere maatschappijen zoals de DB en de NS al lang publiek maken op hun website maar wat wij als klanten van de NMBS nog altijd niet mogen weten en zien.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: bovenleidingsbreuk landegem

Bericht door Steven »

Neen passengerweb is daarvoor niet bruikbaar om de vorm waarin de info gegeven is niet handig is voor reizigers. Je kan enkel treinen zoeken per nummer en laat dat nu is een ongebruikt item zijn bij de gemiddelde passagiers (bij de meeste, die niet eens weten dat elk rit een nummertje heeft vdat je op de gele affiches ook kan vinden). het is eigenlijk bijna een kopie van artweb maar dan zonder prive of goederentreinen er tussen, verder verschilt het enkel wat in kleur en vorm van balkjes tov artweb. Wat kan je niet?
Treinen zoeken per relatie (voorbeeld IC A)
Treinen zoeken per station (staat wel in de menu maar is niet in gebruik)
vooral deze laatste zou eventueel nuttig kunnen zijn aangezien ik vermoed dat de meeste mensen op die manier info gaan zoeken over hun trein is het programma niet bruikbaar daarvoor.
Je zou uit dit programma dus een info moeten gaan filteren en ze dan gaan weergeven want de info die je nu te zien krijgt is te veel om nog bruikbaar te zijn voor een gewone passagier die zich niets aantrekt van al die seinen en vertakkingen die zich op een spoorlijn bevinden.

ik zou zeggen indien in alle stations schermen zouden hangen en er telkens naast elke trein ook een treinnummer zou staan (zoals op een luchthaven bij vluchten) en je kan dan via een eenvoudig scherm uw eigen trein opzoeken dan kan je van iets nuttigs spreken. De uitvoering zoals passangerweb nu bestaat is niet commercieel bruikbaar naar passagiers toe.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: bovenleidingsbreuk landegem

Bericht door Adler »

Ik bedoel niet dat passengerweb in de vorm zoals het nu bestaat moet toegankelijk gemaakt worden voor het publiek.
Wat ik wil zeggen is dat de NMBS nog steeds geen informatie geeft op de website over actuele vertrektijden, over vertragingen, over vertrekperrons, over storingen, over ongevallen die het treinverkeer beinvloeden, enz.
Dat soort informatie vind je al jaren op de websites van andere maatschappijen.
Er moet al bijna een halve ramp gebeuren om een bericht te vinden op de NMBS-site en dan nog is het dikwijls met een dag vertraging.
Het is niet dat die informatie niet beschikbaar is vermits ze wel gegeven wordt op het intranet.
Waarom gebeurt dit niet ?
Heeft men soms schrik dat de domme reiziger te veel zou te weten komen ?
Descheemaecker geeft op tv wel een show met Steve Ballmer van Microsoft maar daar blijft het dan bij.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: bovenleidingsbreuk landegem

Bericht door 2012 »

was de 1830 die het voorgehad heeft, met stellen 96
Plaats reactie