Graffiti melden: zinvol?
Graffiti melden: zinvol?
Bij het bekijken van spoorlijnen via google-earth, ben ik op foto's van NMBS-bouwwerken gestoten die met tags werden vervuild. http://www.panoramio.com/user/452943
Blijkbaar is deze heer niet aan zijn proefstuk toe. Is het zinvol de NMBS/politie deze link mee te delen. Ze moeten toch kunnen nagaan wie deze foto's heeft geupload (hoogstwaarschijnlijk de graffiti-spuiter zelf). Dan zijn we verlost van dat gespuis en dan kan die dokken, of zie ik het iets te simplistisch? Het maakt me ronduit kwaad om zulke vernielingen te zien.
Blijkbaar is deze heer niet aan zijn proefstuk toe. Is het zinvol de NMBS/politie deze link mee te delen. Ze moeten toch kunnen nagaan wie deze foto's heeft geupload (hoogstwaarschijnlijk de graffiti-spuiter zelf). Dan zijn we verlost van dat gespuis en dan kan die dokken, of zie ik het iets te simplistisch? Het maakt me ronduit kwaad om zulke vernielingen te zien.
Re: Graffiti melden: zinvol?
als ze nu is gewoon een stenen muur over een bundel bouwen, net over de hoogspanning. Desnoods met hekken zoals bij de Eurostar terminal in bru-zuid. Dan kunnen ze er nimer aan he.
Het zal wel wat kosten maar liever dat dan elke week naar een CW en terug laten schilderen....
Het zal wel wat kosten maar liever dat dan elke week naar een CW en terug laten schilderen....

Ik heb het een keer gemeld, maar omdat ik geen schrik wil krijgen om een paar van die jongens aan de deur te krijgen ga ik het hele verhaal niet uit de doeken doen
.
Ik had een mailtje gestuurd naar de politie van brussel en de volgende dag kreeg ik een telefoontje van een hoofdinspecteur. Die was belast met de strijd tegen graffiti en vroeg mij enkele details (die nuttig bleken te zijn
). Hij zei wel dat als ik ooit nog nuttige informatie heb, dat ik hem gerust mocht bellen. Zelf hebben ze echt niet de tijd om de hele dag op het internet rond te snuffelen.
Dus om op uw vraag te antwoorden: het zal zeker nuttig zijn.
Als je wil zal ik het telefoonnummer in pm doorsturen.

Ik had een mailtje gestuurd naar de politie van brussel en de volgende dag kreeg ik een telefoontje van een hoofdinspecteur. Die was belast met de strijd tegen graffiti en vroeg mij enkele details (die nuttig bleken te zijn

Dus om op uw vraag te antwoorden: het zal zeker nuttig zijn.
Als je wil zal ik het telefoonnummer in pm doorsturen.
Hallo,
.
Nuja, als de treinen dan kleuter-krabbel-vrij rijden... Dan moet het misschien maar zo...
Groeten,
Joris De Mol
Maar wij ook niet meerRobin schreef: Dan kunnen ze er nimer aan he.

Nuja, als de treinen dan kleuter-krabbel-vrij rijden... Dan moet het misschien maar zo...
Groeten,
Joris De Mol
In feite, wil ik dat toch ergens relativeren, akkoord ogv de treinstellen mogen ze zeker hun pollekes afhouden,
maar laat ons niet vergeten dat er enkele oude 'vergrijsde' gebouwen langs 't spoor in bxl,
wel opgesmukt zijn met verschillende kunstwerkjes, die er zeker mogen zijn.
Is nu wel ter discussie wat 't verschil is tss, ja toch wel, enkele kunstwerkjes en gewoon
een soort van bekladderde oppervlaktes, wat tuurlijk, overmatig weelderig aanwezig is in de algemene Brusselse
stations.
Is langs de ene kant een schande en langs the other side...(een oneindige discussie), welk een solvabiliteits-keuring vanwege onze holding zal moeten dragen, maar wanneer.....................
maar laat ons niet vergeten dat er enkele oude 'vergrijsde' gebouwen langs 't spoor in bxl,
wel opgesmukt zijn met verschillende kunstwerkjes, die er zeker mogen zijn.
Is nu wel ter discussie wat 't verschil is tss, ja toch wel, enkele kunstwerkjes en gewoon
een soort van bekladderde oppervlaktes, wat tuurlijk, overmatig weelderig aanwezig is in de algemene Brusselse
stations.
Is langs de ene kant een schande en langs the other side...(een oneindige discussie), welk een solvabiliteits-keuring vanwege onze holding zal moeten dragen, maar wanneer.....................
Graffiti kan zeker kunst zijn, maar iets goedkeuren wat illegaal is vind ik niet echt kunnen... Er zijn mogelijkheden genoeg voor echte kunstenaars om zich te bewijzen en door te groeien. Maar dat is absoluut de motivatie van de taggers niet. Zij voelen zich stoer als ze hun tag op een zichtbare plaats hebben kunnen zetten zodat ze dat aan hun vriendjes kunnen laten zien.
moesten het mooie tekeningen zijn die op de treinen stonden, erg, maar toch, der zitten echt wel mooie dingen bij, maar de meeste zijn van die lelijke krabbelingen, zoals obx, of een paar strepen, en da zijn gasten da ze moette pakke
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ze moeten al die gasten pakken. ook wat volgens sommigen mooie tekeningen zijn. ik zou eens willen zien wat jullie zouden doen als jullie auto eens vol staat. ook al zouden het mooie tekeningen zijn. der zouden der veel anders over denken. ik vind persoonlijk dat men van andermans gerief moet blijven.
Illegale spuiters zijn illegaal en moeten aangepakt worden.
Aan de andere kant moet de overheid ook zorgen voor meer mogelijkheden (momenten, plaatsen,...) om legaal graffiti te spuiten.
Er zijn al meerdere voorbeelden in België van legale graffiti, en daar zitten echt mooie werken tussen.
BDJ
Aan de andere kant moet de overheid ook zorgen voor meer mogelijkheden (momenten, plaatsen,...) om legaal graffiti te spuiten.
Er zijn al meerdere voorbeelden in België van legale graffiti, en daar zitten echt mooie werken tussen.
BDJ
Gewoon 's nachts een paar Rotweilers loslaten...Robin schreef:als ze nu is gewoon een stenen muur over een bundel bouwen, net over de hoogspanning. Desnoods met hekken zoals bij de Eurostar terminal in bru-zuid. Dan kunnen ze er nimer aan he.
ze zouden het beter doen, gewoon een paar veiligheids agenten in de bundels zetten, maar ja heK V B schreef:Gewoon 's nachts een paar Rotweilers loslaten...Robin schreef:als ze nu is gewoon een stenen muur over een bundel bouwen, net over de hoogspanning. Desnoods met hekken zoals bij de Eurostar terminal in bru-zuid. Dan kunnen ze er nimer aan he.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Alle bundels 24h per dag, 7 dagen per week laten bewaken door agenten zou onbetaalbaar zijn denk ik.HLE 2302 schreef: ze zouden het beter doen, gewoon een paar veiligheids agenten in de bundels zetten, maar ja he
Ik heb trouwens eens gehoord van een hoofdingenieur bij de NMBS dat die vandalen niet enkel in afgelegen bundels hun 'kunstwerken' aanbrengen.
Soms gebeurt dat zelfs in een eindstation als een trein bijvoorbeeld een tiental minuten stilstaat.
Er komen zelfs speciale ploegen van Frankrijk naar hier om hun 'kunsten' te tonen.
Enkel als die veiligheidsagenten gewapend zijn, en het recht hebben om na "halt of ik schiet" ook echt te schieten. Ik denk dat daarom honden toch nog beter zouden werken. We moeten de vandalen vooral afschrikken.HLE 2302 schreef:ze zouden het beter doen, gewoon een paar veiligheids agenten in de bundels zetten, maar ja heK V B schreef:Gewoon 's nachts een paar Rotweilers loslaten...Robin schreef:als ze nu is gewoon een stenen muur over een bundel bouwen, net over de hoogspanning. Desnoods met hekken zoals bij de Eurostar terminal in bru-zuid. Dan kunnen ze er nimer aan he.
Wil je die honden daar dan zonder bewakers laten lopen ?K V B schreef:Enkel als die veiligheidsagenten gewapend zijn, en het recht hebben om na "halt of ik schiet" ook echt te schieten. Ik denk dat daarom honden toch nog beter zouden werken. We moeten de vandalen vooral afschrikken.
Hoe ga je die het onderscheid leren tussen taggers en personeel van de NMBS ?
Kom seg, een beetje serieus blijven mag wel he
.
KVB bedoelde het gewoon als "grapje" denk ik, dus daarop zitten vitten heeft geen zin.
Bovendien, als je er in slaagt om die jongeren van de graffiti te houden, gaan ze wel iets anders vinden om ons leven zuur te maken. Het is zoals zo vaak een algemeen maatschappelijk probleem dat met andere middelen aangepakt moet worden...

KVB bedoelde het gewoon als "grapje" denk ik, dus daarop zitten vitten heeft geen zin.
Bovendien, als je er in slaagt om die jongeren van de graffiti te houden, gaan ze wel iets anders vinden om ons leven zuur te maken. Het is zoals zo vaak een algemeen maatschappelijk probleem dat met andere middelen aangepakt moet worden...