Graffiti melden: zinvol?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: Graffiti melden: zinvol?

Bericht door Adler »

Wover schreef:Kom seg, een beetje serieus blijven mag wel he ;).

KVB bedoelde het gewoon als "grapje" denk ik, dus daarop zitten vitten heeft geen zin.

Bovendien, als je er in slaagt om die jongeren van de graffiti te houden, gaan ze wel iets anders vinden om ons leven zuur te maken. Het is zoals zo vaak een algemeen maatschappelijk probleem dat met andere middelen aangepakt moet worden...
Met welke middelen dan ?
Veel meer dan het plakken van een stickertje met de datum op de bekladde rijtuigen zie ik niet gebeuren bij de NMBS.
Bij sommige reeksen zoals de breaks en de 800 vind je bijna geen enkel exemplaar meer dat niet het slachtoffer is geworden van graffiti.
Nu die allemaal 'op' zijn beginnen ze blijkbaar aan het nieuwere materiaal zoals de M6'en.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

M6 is al lang geplaagd, nu ja toch al een paar jaar. Vandaag wel de eerste keer een MW41 gezien met een serieuze grote tag erop.
K V B

Bericht door K V B »

Adler schreef:
K V B schreef:Enkel als die veiligheidsagenten gewapend zijn, en het recht hebben om na "halt of ik schiet" ook echt te schieten. Ik denk dat daarom honden toch nog beter zouden werken. We moeten de vandalen vooral afschrikken.
Wil je die honden daar dan zonder bewakers laten lopen ?
Hoe ga je die het onderscheid leren tussen taggers en personeel van de NMBS ?
Die honden laat je natuurlijk alleen los wanneer er geen personeel is...

Maar een paar bewakers met honden zou toch doenbaar moeten zijn. Het punt is dat je ergens iets moet hebben waarmee je taggers en grafitispuiters echt letterlijk pijn kan doen. Anders gaat het echt niet ophouden.
Plaats reactie