break sleept sprinter...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
treinbruno

break sleept sprinter...

Bericht door treinbruno »

als ik deze morgen uit mijn trein in sint niklaas stapte zag ik plots een break het station binnen rijden, met daarachter 2 sprinters!

hier wat fotos (getrokken met mijn GSM, kwalitieit is dus niet erg goed, hij heeft maar 3MP)
Foto's-0063.jpg
Foto's-0062.jpg
hier is duidelijk te zien dat de contactdozen van de electriciteit niet in elkaar zitten en ze dus niet in reizigersdienst zouden kunnen rijden.

de sprinters zouden waarschijnlijk wel ergens in panne zijn gevlogen, want enkel de break gaf tractie... :)
Bijlagen
Foto's-0061.jpg
Afbeelding
Shrek

Re: break sleept sprinter...

Bericht door Shrek »

ik dacht dat die wel in TS konden rijden? maar het is wel een leuke samenstelling :D
Elgar

Bericht door Elgar »

Die twee Sprinter-stellen (905 & 945) waren gisteren gestrand in Puurs.

Toen ik hier in Puurs gisteren om half 5 aan het station passeerde, stond enkel stel 905 plat op spoor 2. Toen ik er rond 7 uur terug passeerde, had stel 945 zich er bijgevoegd.
De gehele lijn 54 werd voor de rest van de dag met bussen gereden.

Deze morgen om 6:30 stonden beide stellen nog steeds in het station.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Wat is er gebeurd op lijn 54? Sluiten doen ze niet zomaar.

BDJ
Tim

Bericht door Tim »

Toen ik vanmorgen rond 8u45 passeerde te Sint-Niklaas reed de break met de 2 sprinters net terug lijn 54 op en dan nog zonder eindsein...
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Tim schreef:Toen ik vanmorgen rond 8u45 passeerde te Sint-Niklaas reed de break met de 2 sprinters net terug lijn 54 op en dan nog zonder eindsein...
Om 8u44 is de gewone IR naar Leuven vertrokken met 2' vertraging (1 break).
Weinig waarschijnlijk dus dat rond 8u45 al die break met 2 sprinters lijn 54 opreed; zou die niet eerder naar de bundel Sint-Niklaas-Oost gereden zijn?

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Bart

Bericht door Bart »

Tim schreef:Toen ik vanmorgen rond 8u45 passeerde te Sint-Niklaas reed de break met de 2 sprinters net terug lijn 54 op en dan nog zonder eindsein...
De 2 sprinters stonden "plat" in Puurs wegens defecte panto's.
Omstreeks 06u50 is een break toegekomen in Puurs, om deze stellen te evacueren. Na een lange tijd pompen (break moest sprinters volpompen) en de stellen op voertuig te hebben gezet zijn deze weggesleept tot Sint-Niklaas, en werd er daar later beslist om deze weg te slepen naar Tractiewerkplaats Schaarbeek.
De Electrische dozen zijn niet gekoppeld, omdat wij de pijtjes van die koppeling hebben moeten verdraaien, zodat ze enkel pneumatisch konden koppelen.
Dat moet zo op vraag van de depanneur, wegens defect aan de panto's.
De reden waarom die sprinter geen eindseinen had branden, maar wel 2 noodseinlantaarns :wink: was, omdat die sprinters geen batterijvoeding hadden, waardoor de eindseinen nu eenmaal niet kunnen branden.
Fles

Bericht door Fles »

Bart schreef:De 2 sprinters stonden "plat" in Puurs [..] weggesleept tot Sint-Niklaas, [..] weg te slepen naar Tractiewerkplaats Schaarbeek.
Ik zal wel wat over het hoofd zien hoor, maar was het niet handiger geweest om dat via Mechelen te doen ipv via St Niklaas? :?:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Fles schreef:
Bart schreef:De 2 sprinters stonden "plat" in Puurs [..] weggesleept tot Sint-Niklaas, [..] weg te slepen naar Tractiewerkplaats Schaarbeek.
Ik zal wel wat over het hoofd zien hoor, maar was het niet handiger geweest om dat via Mechelen te doen ipv via St Niklaas? :?:
als ik goed gelezen heb dan wordt er gezegt dat er in st niklaas pas is beslist om de trein naar schaarbeek te doen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie