Weet er soms iemand wanneer de eerste Railjet stam de fabriek gaat verlaten volgens Bahn tv moet dat ergens half april zijn en of er daar soms al wat meer terug te vinden is op internet
Ik zou even gaan googlen op railjet/obb/siemens dan vindt je vanzelf wle de antwoorden op je vragen. Een eerste test-combinatie zal niet heel lang meer op zich laten wachten. Mocht je erg veel interesse hebben, meldt je dan aan op bahnforum.info, daar wordt alles iedere dag op de voet gevolgd, inclusief spionage beelden en de reportages van bahn.tv zoals je zelf al hebt gezien.
Ik ken er zelf alleen aan toevoegen dat men bezig is om twee loks, 1116 201 en 204 aan het ombouwen is voor de eerste RailJet-testen. 201 krijgt de nieuwe kleur, 204 de apparatuur voor Zwitserland en Hongarije ingebouwd.
Als Ansaldo nog langer treuzelt met de nieuw Benelux HST's moet de NMBS maar gewoon aan Siemens vragen nog een paar Railjet stammen er bij te bouwen. Die zijn prima geschikt voor Amsterdam - Brussel.
pietje schreef:dan wordt het Vmax 230 ipv 250, niet dat dat het grote verschil is, maar het oogt weeral minder spectaculair
De Railjet is in principe geschikt voor 250. Alleen kan je nog nergens zo hard in Oostenrijk, en wordt hij dus in eerste instantie hiervoor niet gecertificeert. Als de NMBS een versie voor 250 kph wil hebben kan Siemens die zo bouwen.
Lijkt me geen slecht idee. Kunne we er de IC-A en de Benelux beide mee uitrusten.
pietje schreef:dan wordt het Vmax 230 ipv 250, niet dat dat het grote verschil is, maar het oogt weeral minder spectaculair
De Railjet is in principe geschikt voor 250. Alleen kan je nog nergens zo hard in Oostenrijk, en wordt hij dus in eerste instantie hiervoor niet gecertificeert.
Ey
Het gedeelte Linz - Wenen ( nog maar enkel het gedeelte van den NBS) is voorzien voor een snelheid van 200 a 250 km/h
er is sprakke van dat de Railjet er aan een snelheid van 23O km/h gaan rijden eenmaal gans die lijn in orde is (de reeks 1116 & 1216 waarmee ze de diensten gaan verzorgen kunnen maar 230 km/h rijden enkel de OBB versie)
pietje schreef:dan wordt het Vmax 230 ipv 250, niet dat dat het grote verschil is, maar het oogt weeral minder spectaculair
De Railjet is in principe geschikt voor 250. Alleen kan je nog nergens zo hard in Oostenrijk, en wordt hij dus in eerste instantie hiervoor niet gecertificeert. Als de NMBS een versie voor 250 kph wil hebben kan Siemens die zo bouwen.
Lijkt me geen slecht idee. Kunne we er de IC-A en de Benelux beide mee uitrusten.
Siemens bouwt toch maar Eurosprinters tot 230 km/h dat staat zo toch ook op de website
anders gaat het om een nieuwe (of her-) engineering en is het geen produkt "van de plank"
Met de nieuwe dienstregeling 2009 ga er bij de ÖBB gelijdekijk aan de Railjet ingevoert worden dat is de nieuwe HST gebouwd door Siemens
Hier onder vindt je een overzicht waar ze gaan inzetten vanaf 14 december tot midden juni 2009 dan worden er nog een paar verbingen toegevoegt
RJ 60 WIEN WESTBAHNHOF 10.20 MÜNCHEN HBF 14.31 VANAF 06.04 ÖBB Railjet
RJ 63 MÜNCHEN HBF 09.27 BUDAPEST-KELETIE PU 16.53 ÖBB Railjet Doppeleinheit (12 rijtuigen)
RJ 66 BUDAPEST –KELETI PU 13.10 WIEN WEST BAHNHOF ÖBB Railjet Doppeleinheit (12 rijtuigen
RJ 67 MÜNCHEN HBF 13.26 WIEN WESTBAHNHOF 17.40 VANAF 06.04 ÖBB Railjet
RJ 69 MÜNCHEN HBF 15.26 WIEN WESRBAHNHOF 19.40 VANAF 06.04 ÖBB Railjet
RJ 262 WIEN WESTBAHNHOF 08.20 MÜNCHEN HBF 12.31 VANAF 06.04 ÖBB Railjet
ik vond ze nogal tegenvallen, de stoelen zijn nogal hard en niet verstelbaar, en ze zijn ook hoog, maar ze zijn wel te overleven (beter als een TGV lacroix allesinds)
de 1e classe en vooral de premier classe leken mij wel zeer goed, de premier classe kun je bijna vergelijken met de first class van een vliegtuig