
er werd toen gewoon met speciale treinen in de NORMALE treindienst gereden, en er waren ook wat extra treintjes:
hier even een verslag:
s'morgens wou ik de vauban nemen naar luxemburg, s'morgens op tijd naar het station gegaan, waar ik de trein van 6u22 wou nemen...
maar het loket ging pas om 6u30 open

gelukkig had ik nog een kans om de vauban te halen, maar dan had ik maar 2 min. overstaptijd in gent

uiteindelijk kwam gelukkig stipt op tijd het loket open, een nieuwe loketbediende...
ik wou als eerste een mobiliteitsbiljet naar arlon kopen...
maar eerst moest ze nog de codes zoeken, uiteindelijk was het al 6u33, en mijn trein vertrok normaal om 6u36
uiteindelijk was het in orde, maar bleek dat de biljettten opwaren

maar omdat ik dringend mijn trein moest hebben had ze gelukkig ergens één leeg rondslingerend blanco biljetje gevonden...
daar werd uiteindelijk mijn ticket op gedrukt
> kom dus nooit in lokeren naar het loket net voor je je trein moet halen

uiteindelijk stapte ik dan op de trein, het STONK daar echt naar de alcohol, de enige plaats waar het niet stonk was in de kleine coupe net na de 2e classe stuurpostduur.
maar dat plaatsje was al bezet.
uiteindelijk me maar in de stank gezet...
na 20 min kwam ik gelukkig optijd in gent aan, waardoor ik 2 minuten had om de ICe te halen...
daar zag ik nog 5 13'ers op een rijtje, even een (mislukte) foto van gemaakt

op de trap lag er trouwens een of ander lege fles alcohol, waar er nog wat drank naastlag

toen was ik hard naar spoor 11 gelopen, had hem nog net

maar ik had nog altijd geen grensbiljet van arlon naar sterpenich(FR) want in luxemburg mag ik gratis naar de grens dankzij mijn jumbokaart.
dat wou ik dus in Brussel zuid doen, maar daar had ik maar 6 min overstaptijd op de vauban

snel naar het travel centre gelopen, gelukkig was er geen wachtrij, en nog snel een kaartje kunnen kopen.
snel weer naar de vauban gelopen, had hem nog, maar er stond wat politie boven, heb nog al eens een politiecontrole gehad op de EC vauban en toen belden ze naar mijn ouders

gelukkig controleerden ze me dit keer niet, en kon ik in een I6 coupee gaan zitten (lees: slapen)
daar had ik me maar goed dwars gelegt en de zetels uitgerokken, gelukkig vond de TBG het geen probleem

op mijn mobiliteitsbiljet stond er nog: niet geldig in combinatie met internationaal vervoerbewijs,
daarom heb ik in arlon 2 sec uit de trein gestapt en weer ingestapt, kunnen ze me niets doen

na bijna 3 uur in de comfortabele vauban kwam ik in luxemburg aan, daar nog even geplant wat ik zou doen.
in volmerange wou ik s'middags frietjes eten, MAAR






daar kwam uiteindelijk mijn westwagonn naar petange aan, dat was een extra trein.



ze rijdt zelfs soms gewoon in de normale dienst op het CFL net, ook buiten de classic transport day

wel jammer dat er nu allemaal duitse beveiliginssystemen in de stuurpost zitten, en dat er onderaan een lelijke indusi magneet hangt

je mocht ook gewoon in de stuurpost meerijden


toen kwam de conducteur langs, ik toonde gewoon mijn jumbokaart, maar hij had gezegt dat je een speciaal transport day biljet nodig hebt voor de EXTRA treinen, maar hij zij dat het niet erg was en ik mocht gewoon blijven zitten

in petange aangekomen ben ik dan toch maar zo'n classic transport day biljetje van 5€ gaan kopen omdat ik nog 3 extra treinen zou nemen...
daarna weer met dezelfde westwagonn naar luxemburg terug gekeerd, maar dit keer langs dippach.
op het lijntje zijn ze trouwens erg aan het werken.
westwagonn in petange:



in luxemburg aangekomen had ik 50 min tijd voordat mijn stoomtrein naar kleinbettingen vertrok

dan maar wat te eten gezocht, k'vond alleen de delhaize, maar daar waren alle broodjes al op

transport day is niet alleen met treinen,,, maar ook met bussen

er reden speciale bussen tussen het station en het trammuseum, maar het trammuseum wil ik later wel nog eens heen
eerst WEGMANN


uiteindelijk weer richting luxemburg station gegaan.
daar was de 1604 met mijn wegmannen aangekomen, er moest nog gerangeert worden, de 1604 ging de bundel in, en de stoomloc kwam voor de wegmannen.






MAAR



ik kon ook gewoon in eerste classe reizen omdat het een extra trein was, en er dus geen 1e en 2e classe was

zelfs de bar kwam rond







de trein schokte trouwens erg, maar dat komt waarschijnlijk door de stoomloc

na een klein half uurtje kwamen we in kleinbettingen aan, daar moest de stoomloc rangeren



ze mogen tot noorwegen rijden... of zelfs tot griekenland


maar sommigen stonden gewoon op het hoofdspoor van de lijn tussen luxemburg en arlon

en dat waren er redelijk veel

ik stond in de goederenuitwijksporen naast het station, het personeel kon het niet schelen waar je stond...
MAAR: plots kwam er in volle vaart (120 ofzo) de IC NAAR BRUSSEL aangestormt op het spoor waar er 10 spotters stonden ofzo

de trein toeterde erg, maar gaf geen noodrem, iedereen sprong snel opzij, maar gelukkig dat er niemand gevallen is

hier die trein:





de trein ging weer naar luxemburg, waar hij aankwam met 10 min vertraging.
in luxemburg moest de 1604 er weer aangehangen worden waarmee een trein in normale dienst naar troisvierges zou verzekerd worden.
hiermee ben ik ook meegegaan tot mersch.




er waren trouwens werken op het lijntje, waardoor we met wat vertraging aankwamen.
in mersch dan naar het ander spoor gegaan, om weer de normale trein naar luxemburg te nemen, deze werd weer met de westwagonn gereden.


jammer genoeg waren ze erg duur




eerst de RB naar bettembourg, en daarna het stoptreintje naar duddelange-usines
dat ritje duurt 10 minuten, en op die 10 minuten zijn er 4 haltes

duddelange-burgange, duddelange-ville, duddelange-centre, duddelange-usines
er hingen trouwens GEEN stationsnaambordjes in duddelange-burange en duddelange-centre

ik was tot usines gegaan.



dan maar weer teruggekeert richting bettembourg en luxemburg.
daar wou ik de vauban terug naar brussel nemen...



ben dan maar in arlon uitgestapt, om daar een frituur te zoeken, omdat ik wist dat er een was...
maar die frituur ging pas open om 18u en ik was er om 17u30

dan maar nog een rondje arlon gelopen, k'kwam ook nog een colruyt tegen, maar die was ook dicht.
dan maar weer teruggegaan, normaal wist ik dat de volgende trein met 10 M6'en gereden zou worden, maar in luxemburg stonden er 2 worsten klaar voor die trein.
maar uiteindelijk stonden er in arlon toch 10 M6'en klaar om de trein naar brussel te verzekeren, en de reizigers uit luxemburg moesten dus overstappen in arlon.
NOCHTANS IS PERRON 3 IN LUXEMBURG VOLLEDIG AFGEWERKT

10 minuten voor vertrek van de trein sloot een of andere mongool met een driewegsleutel de deuren ofzo

iedereen als een gek die trein inrennen, maar uiteindelijk gingen ze weer open.
daar in het laatste rijtuig ingestapt, want ik wist dat de trein overvol met studenten zat.
nochtans is er wel wat capaciteit tussen arlon en brussel in de treinen: 3 treinen op een uur:
IC met 10 M6'en, EC VAUBAN, en dan nog eens een IC met 10 M6'en

gelukkig had ik in het laatste rijtuig een mooi plaatsje met stopcontact, waardoor ik weer 2,5 uurtjes GTA san andreas kon spelen

want dat spel verbruikt nogal veel batterij

zo kwam ik dan in brussel noord, daar moest ik nog even wachten op mijn trein naar lokeren, en daar kwam die dan ook.
t'was zeker een zeer tof dagje met toffe treintjes, toffer als de transport day vorig jaar
