Nu dan miss een domme vraag van een Hollander.
Hoeveel locs serie 11 zijn er dan nog ? ,hier in NL zien we eigenlijk alleen de locs 1181 t/m ik dacht 1192 ?
(kan er een loc of 2 naast zitten)
Wat hebben de locs die de benelux trekken/duwen naar NL dan wel,dat de rest niet heeft ?
phantom27 schreef:Nu dan miss een domme vraag van een Hollander.
Hoeveel locs serie 11 zijn er dan nog ? ,hier in NL zien we eigenlijk alleen de locs 1181 t/m ik dacht 1192 ?
(kan er een loc of 2 naast zitten)
Wat hebben de locs die de benelux trekken/duwen naar NL dan wel,dat de rest niet heeft ?
Er is enkel maar een reeks van 1181 tot 1192 omdat de NS al een reeks 11 heeft en om te voorkomen dat er een verkeerde lok voor de benelux zou komen hadden ze aan de NMBS gevraagd voor vanaf het nummer 1181 te beginnen.
260689 schreef:
Er is enkel maar een reeks van 1181 tot 1192 omdat de NS al een reeks 11 heeft en om te voorkomen dat er een verkeerde lok voor de benelux zou komen hadden ze aan de NMBS gevraagd voor vanaf het nummer 1181 te beginnen.
Dan snap ik het onderstaande gequote echt niet
Shrek schreef:tegenwoordig hebben ze toch 11en genoeg op reserve veronderstel ik
trouwens reeks 11 ofwel de 1100en zijn hier allang niet meer te vinden hoor,jah in sommige musea
Beetje vreemd dat die regel dan nu nog gehanteerd zou worden
Ik denk dat Shrek bedoelt dat er meerdere HLE11 aan de kant staan (wat je dus ironisch "in reserve" zou kunnen noemen - hoewel ze waarschijnlijk om technische redenen aan de kant staan).
Ik zie de laatste tijd meer en meer TRAXX-en op de Beneluxtrein, alsook andere rare combinaties *bijvoorbeeld: "stuurstandrijtuig - gewone wagons - stuurstandrijtuig - HLE11 als duwer". waarom zowel vooraan als achteraan een stuurstandrijtuig?
*ander voorbeeld: TRAXX op kop van een sleep wagons maar zonder stuurstandrijtuig achteraan, en volgens mij véél te laat in Brussel (trein om 12u58 tussen Bru-Noord en Bru-Centraal, da's toch niet het normale uur?)
het feit dat je in een bepaalde sleep twee stuurrijtuigen ziet is heel eenvoudig. In de sleep rijtuigen met een traxx voor plaatst men geen stuurrijtuig meer (dat is niet voorzien). hierdoor heeft men echter vastgesteld dat men momenteel een tekort aan voldoende rijtuigen krijgt waardoor in de sleep rijtuigen die nog met een HLE 11 bediend worden twee stuurrijtuigen nodig zijn om voldoende zitplaatsen aan te bieden. Rest de vraag hoelang deze situatie zal blijven duren.
Ok dat maakt het duidelijker.
Ik heb gisteren trouwens nog een traxx met stuurstand+priorijtuigen+stuurstand op de foto gezet,en zo zijn er de afgelopen dagen al heel wat vage varianten op het spoor voorbij gekomen.
Zolang het duurt maak ik van de aparte varianten maar een plaatje,voor je t weet is het over