Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
de 186 111-122 hebben iig 2 kaders, 1 met 140 (NL/B conventioneel spoor) en 1 met 160 (D en HSL), ze kunnen voor zover ik weet alleen dus op de HSL 160 rijden in onze contrijen
117-121 van Hispeed zullen vooarlsnog voor NL-B geschikt zijn/worden gemaakt om de klassieke Benelux te kunnen trekken, de 111-116, 122 vooralsnog niet en zullen dus op HSL tot inzet kunnen komen
117-121 van Hispeed zullen vooarlsnog voor NL-B geschikt zijn/worden gemaakt om de klassieke Benelux te kunnen trekken, de 111-116, 122 vooralsnog niet en zullen dus op HSL tot inzet kunnen komen
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
op de traxx benelux staat in beide kaders 140, de enige traxx met 160 (in die tweede kader) op die ik de laatste tijd in belgie zie rijden zijn onze reeks 28 die de pendeltreintjes gaan doen naar Brecht.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
okay, dan is dat bij de loks die in Belgie toegelaten zijn voor het trekken van de klassieke Benelux, veranderd.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
ik vermoed gewoon dat die traxxen die 160 toelating hebben in NL al aan de kant gehouden worden om daar die ritjes te verzekeren tussen amsterdam en rotterdam?
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
er zijn nu twee verschillende typen Traxxen bij Hispeed, zij die wel in Belgie toegelaten zijn, en de loks die dat niet zijn. De eerste groep heeft een vmax van 140, blijkbaar een gevolg van de toelating in Belgie, maar verder ook niet zo relevant voor de inzet, want de 160 is alleen geldig op de HSL zelf (dus niet voor heel Nederland). De loks die niet in Belgie mogen rijden hebben andere software waarmee ze wel op de HSL kunnen rijden, maar niet in Belgie mogen komen. Daar is 160 weer wel relevant.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
mogen de rijtuigen niet maar 140? ik dacht dit gezien te hebben aan de zijkant.Steven schreef:ik vermoed gewoon dat die traxxen die 160 toelating hebben in NL al aan de kant gehouden worden om daar die ritjes te verzekeren tussen amsterdam en rotterdam?



Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Prio's (benelux-rijtuigen nieuwe stijl) zijn aangepast om 160 te mogen. BDx'en mogen maar 140 (zijn niet omgebouwd).
Dat de toelating om 160 te rijden in NL enkel geldt op HSL is logisch: maximale referentiesnelheid in NL is 140 op het gehele normale net. Dus er mag hoe dan ook nergens 160 gereden worden.
BDJ
P.S.: Er is op de lijn Eindhoven-Venlo wel een vak uitgerust voor 160, maar enkel voor testdoeleinden.
Dat de toelating om 160 te rijden in NL enkel geldt op HSL is logisch: maximale referentiesnelheid in NL is 140 op het gehele normale net. Dus er mag hoe dan ook nergens 160 gereden worden.
BDJ
P.S.: Er is op de lijn Eindhoven-Venlo wel een vak uitgerust voor 160, maar enkel voor testdoeleinden.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Kleine aanvulling: tussen (globaal) Den Haag en Schiphol is 160 km/h mogelijk.
______________
even ergens een bordje voor steken
______________
even ergens een bordje voor steken
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Klopt, daar heeft de serie 11 OOIT in een ver verleden met de Benelux wel eens 160 gereden...Bordensteker schreef:Kleine aanvulling: tussen (globaal) Den Haag en Schiphol is 160 km/h mogelijk.
______________
even ergens een bordje voor steken
En de Thalys doet het nu nog ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Ik geloof niet dat daar de Benelux ooit 160 heeft gereden; misschien wel met proefnemingen. De Thalys kan daar inderdaad 160 rijden, met een aangepaste ATB-installatie. En die hebben de 11'en niet.dentheo schreef:Klopt, daar heeft de serie 11 OOIT in een ver verleden met de Benelux wel eens 160 gereden...Bordensteker schreef:Kleine aanvulling: tussen (globaal) Den Haag en Schiphol is 160 km/h mogelijk.
______________
even ergens een bordje voor steken
En de Thalys doet het nu nog ??
Groetjes,
Rian
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Thalys rijd daar nog altijd 160 ja.dentheo schreef:Klopt, daar heeft de serie 11 OOIT in een ver verleden met de Benelux wel eens 160 gereden...Bordensteker schreef:Kleine aanvulling: tussen (globaal) Den Haag en Schiphol is 160 km/h mogelijk.
______________
even ergens een bordje voor steken
En de Thalys doet het nu nog ??
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Ik spreek inderdaad van de aanvangsjaren (jaren 80 ?)...er zijn toen nog trildempers bijgeplaatst of aangepast op de draaistellen.rvdborgt schreef:Ik geloof niet dat daar de Benelux ooit 160 heeft gereden; misschien wel met proefnemingen.dentheo schreef:Klopt, daar heeft de serie 11 OOIT in een ver verleden met de Benelux wel eens 160 gereden...Bordensteker schreef:Kleine aanvulling: tussen (globaal) Den Haag en Schiphol is 160 km/h mogelijk.
______________
even ergens een bordje voor steken
En de Thalys doet het nu nog ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide