Dit weekend word er gewerkt aan de wissel ter hoogte van Sint Mariaburg komende vanuit de haven richting NL. Vanaf 11hr30 moet het verkeer over 1 spoor rijden voor de rest van het weekend.
Gevolg voor het treinverkeer; Vanaf 11hr30 moet het verkeer over 1 spoor rijden voor de rest van het weekend
en met aangepaste snelheid. De L trein Roosendaal <-> Antwerpen stopt niet in Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost (ik zag gisteren een spoorlegger bezig in de bundel van schijnpoort, misschien dat iemand meer weet).
Voor zover ik kon zien worden er nieuwe sporen gelegd en dwarsliggers.
Enkele foto's van deze middag:
Deze stond te wachten in de bundel van Antwerpen-Noorderdokken;
Robin schreef:Dit weekend word er gewerkt aan de wissel ter hoogte van Sint Mariaburg komende vanuit de haven richting NL. Vanaf 11hr30 moet het verkeer over 1 spoor rijden voor de rest van het weekend.
In de lokale pers stond dat dit het geval is tijdens drie weekends, men deed alsof men die drie wissels ging vervangen....
Robin schreef:Dit weekend word er gewerkt aan de wissel ter hoogte van Sint Mariaburg komende vanuit de haven richting NL. Vanaf 11hr30 moet het verkeer over 1 spoor rijden voor de rest van het weekend.
In de lokale pers stond dat dit het geval is tijdens drie weekends, men deed alsof men die drie wissels ging vervangen....
Volgende week zijn er terug werken dacht ik.
Klopt en tijdens die werken stuurt men de stoptrein door de "kelder" zodat hij vroeger aan Noorderdokken is (-7) zodat hij ook op tijd in Kapellen is om het enkel spoor vrij te geven.
Alle haltes tussen Antw en Kapellen worden dus "vroeger" bediend.