spotplekken langs lijn 24 met de auto bereikbaar ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
phantom27

spotplekken langs lijn 24 met de auto bereikbaar ?

Bericht door phantom27 »

Tja zoals de topic titel al aangeeft,ik zoek plekken rondom het 3 landen punt waar je enigzins kan komen met de auto.
Ik ben 2 jaar geleden is een keer met iemand meegereden die kant op per auto,maar zoals je zult begrijpen zal ik die weggetjes nie meer terug vinden nu :wink:
Ik kon op het forum eigenlijk niets vinden waar ik wat mee kon,of ik moet nie goed hebben gekeken :mrgreen:
Daarom wilde ik vragen weet iemand straatnamen of iets dergelijks waardoor je met auto en tomtom wat leuke fotopunten kunt bezoeken langs lijn 24 in de buurt van het 3landen punt ?
Dan kan ik hopelijk eindelijk eens met fotos naar huis ipv met een nat pak en mislukte plaatjes net als tijdens mijn enigste bezoek 2 jaar terug. :(
(owjah ik weet niet of het uitmaakt maar ik kom ervoor uit NL,dit evenals xtra info zeg maar)

*Trouwens weet iemand of dat er ergens goederen dienstregeling overzichten te vinden zijn voor deze lijn ?
Ik heb ooit ergens een site gehad die dat had maar door een pc crash ben ik het adres kwijt :?
13'erke

Re: spotplekken langs lijn 24 met de auto bereikbaar ?

Bericht door 13'erke »

Je kan er gerust met de auto geraken, gewoon tot Gemmenich rijden, iets voorbij het dorpje rijden en dan de "route des trois bornes" inrijden. Na een goeie 500 meter rij je de "botzelaer" rechts in, zo kom je uiteindelijk uit aan een brugje die onder de sporen doodloopt, daar kan je je auto onder parkeren. Het brugje bestaat eigelijk uit twee delen, je kan de trap naar boven nemen, die bevindt zich tussen de twee brugjes. Wanneer je boven komt zie je aan de linkerkant een boerenwegje lopen, dit is het trace van een oude spoorlijn. Je kan deze volgen in de richting van de tunnel of in de richting van het viaduct van Moresnet en zodoende enkele mooie foto's maken:
Aan de brug: Afbeelding Aan de tunnel: Afbeelding Je kan de "botzelaer" ook volgen onder de brug door en dan meteen naar rechts (tegen de spoorlijn). Dit boerenwegje maakt een bocht van 90 graden naar links, je kan daar 's ochtens vroeg ook nog enkele foto's nemen.
Deze dus: Afbeelding Wanneer je de scherpe bocht volgt (naar boven, door het bos) loop je parallel met de spoorweg en kom je na een goede kilometer uit aan het brugje die over de sporen loopt waar iedereen foto's maakt. Afbeelding Wanneer je de brug van Moresnet zelf wilt bezoeken, kan je best tot het gelijknamige dorpje doorrijden, je kan de "rue du viaduct" oprijden, die kronkelt naar boven tegen het kerkhof. Onder het viaduct kan je je auto wel kwijt en kan je tevoet links het grasveld op. Daar kan je ook wat foto's maken ('s ochtens staat de zon goed). Wanneer je 's avonds gaat kan je je best parkeren aan het kruispunt van de "rue du village" en de "rue langhaag". Er is daar een bushalte in de buurt en het viaduct bevind zich vlak boven je. Je kan daar de "rue langhaag" volgen en links een boerenwegje inslaan. blijf dit pad volgen, je kan daar op het grasland gaan staan en ook wel goede foto's maken.
Een ander goed fotopunt is gelegen aan de "rue de la calamine", je rijdt hiervoor van Gemmencih naar Kelmis, op een bepaald moment zie je de spoorweg over de brug passeren, achter de brug kan je je auto kwijt in de "buschhausen". Volg deze straat naar boven en je komt uit aan de spoorweg, vlak voor het viaduct. Afbeelding De site, dat zal waarschijnlijk deze geweest zijn:
http://vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/gueterfp.php
treinbruno

Bericht door treinbruno »

nu ziet het er in gemmenich dus zo uit :)

http://www.photos-de-trains.net/forums/ ... hp?t=10323
Afbeelding
13'erke

Bericht door 13'erke »

treinbruno schreef:nu ziet het er in gemmenich dus zo uit :)

http://www.photos-de-trains.net/forums/ ... hp?t=10323
Tja, had die persoon een ander fotopunt gekozen dan het brugje, bvb de tunnel ofzo (lager gaan staan) , dan kwamen de palen veel minder storend over.
Al bij al valt het nog mee.
Wover

Bericht door Wover »

Op de Athus Meuse kunnen toch ook mooie foto's genomen worden, dus ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen ;).

Bovendien is die plaats toch niet heilig. Er liggen duizenden kilometers spoor in België, er zullen vast nog wel plaatsen zijn waar je magnifiek een trein kan vereeuwigen...
phantom27

Bericht door phantom27 »

Lijn 24 is opzich niet heilig nee.
Maar zoals ik al zei ik heb pas 1x de kans gehad om er naar toe tegaan en toen was ik afhankelijk van die persoon,dat opzich was nie zo erg maar wel de regen de hele tijd dat we r waren en geen goede foto van over gehouden.
Vandaar nu dat ik tijd heb binnekort en eigen auto met tom tom dacht ik,ik moet is zien of iemand me kan helpen aan straatnamen+evt huisnrs en dorpsnamen.
Dan kan ik het zelf nog is gaan proberen nu er nog diesel rijd :wink: ,heb ook een betere camera als in die tijd dus t moet een keer goed komen* hoop ik * :mrgreen:
* trouwens 13'erke nog bedankt voor de uitgebreide info,neem aan dat alles met rue beginnende de straatnaam is ?
(ben dr nie bekent mee dus sorry voor de evt domme vraag)
En idd die site link klopt jah :D ,hoop alleen dat die nog een beetje klopt, staat bij gemaakt eind 2007 :shock:
13'erke

Bericht door 13'erke »

phantom27 schreef:Lijn 24 is opzich niet heilig nee.
Maar zoals ik al zei ik heb pas 1x de kans gehad om er naar toe tegaan en toen was ik afhankelijk van die persoon,dat opzich was nie zo erg maar wel de regen de hele tijd dat we r waren en geen goede foto van over gehouden.
Vandaar nu dat ik tijd heb binnekort en eigen auto met tom tom dacht ik,ik moet is zien of iemand me kan helpen aan straatnamen+evt huisnrs en dorpsnamen.
Dan kan ik het zelf nog is gaan proberen nu er nog diesel rijd :wink: ,heb ook een betere camera als in die tijd dus t moet een keer goed komen* hoop ik * :mrgreen:
* trouwens 13'erke nog bedankt voor de uitgebreide info,neem aan dat alles met rue beginnende de straatnaam is ?
(ben dr nie bekent mee dus sorry voor de evt domme vraag)
En idd die site link klopt jah :D ,hoop alleen dat die nog een beetje klopt, staat bij gemaakt eind 2007 :shock:
Alles wat tussen aanhalingstekens geplaatst is, is een straatnaam.
phantom27

Bericht door phantom27 »

Ok dat is dan ook duidelijk,zo kom ik er wel denk ik :D
Zal er een printje van maken zodat ik ook onderweg nog weet wat ik in moet typen :mrgreen:
Nogmaals bedankt voor de info.
Plaats reactie