Iemand die er hier iets meer van weet?www.standaard.be schreef:Hinder op spoorlijn Mechelen-Dendermonde na locomotiefbrand
MALDEREN - Het spoorverkeer op de lijn Mechelen-Dendermonde ondervindt dinsdagavond hinder doordat in Malderen, bij Londerzeel, een goederentrein is moeten stoppen na een locomotiefbrand. Dat meldt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen. Er vielen geen gewonden en er was geen gevaar voor de omgeving, ook al vervoerde de trein een gevaarlijk chemisch product.
De brand in de locomotief van de goederentrein brak omstreeks 16.42 uur uit. De brandweer was snel ter plaatse en het vuur was snel geblust. Even was er bezorgdheid omdat in één van de wagons een gevaarlijk chemisch product werd vervoerd, maar er bleek geen gevaar. De brandweer van Londerzeel is wel ter plaatse gebleven om een oogje in het zeil te houden.
Door het brandje was er op de spoorlijn Mechelen-Dendermonde geen verkeer mogelijk tussen 16.42 uur en 17.05 uur. Vanaf 17.05 uur kon het verkeer tussen Londerzeel en Dendermonde hernemen over één spoor, weliswaar met vertragingen die kunnen oplopen tot 25 minuten. De goederentrein staat nog steeds op het andere spoor en wacht daar op een vervanglocomotief. Zolang die goederentrein niet verwijderd is, zal de hinder blijven duren, zo meldt Infrabel.
bvb
Locomotiefbrand in Malderen
Locomotiefbrand in Malderen
Re: Locomotiefbrand in Malderen
hey,
ben een kijkje gaan nemen nadat ik het vernomen had op de weg naar huis.
een kort verslag:
slachtoffer van dienst was de 2309
locomotief die de sleepwerkzaamheden uitvoerde was de 2159, wss vanuit dendermonde opgestuurd
bijna klaar voor vertrek
juist op het moment van vertrek, raasde de direct, die dienst deed als stoptrein, voorbij richting dendermonde op tegenspoor. (was te laat voor een deftige foto :p)
greetz koen
ben een kijkje gaan nemen nadat ik het vernomen had op de weg naar huis.
een kort verslag:

greetz koen
Dank u wel om deze foto's te delen! Je weet toevallig niet tot waar hij gesleept is? Dendermonde of Merelbeke?
nee, want ik woon in buggenhout, en ik kwam juist van dendermonde. dus ik had niet veel goesting meer om nog eens terug te rijden. morgen passeer ik wel dendermonde en merelbeke, dus eens een kijkje nemen, ik laat nog iets weten als hij nog ergens te zien is.Presario schreef:Dank u wel om deze foto's te delen! Je weet toevallig niet tot waar hij gesleept is? Dendermonde of Merelbeke?
grtz
bespaar je de moeite,koendb schreef:nee, want ik woon in buggenhout, en ik kwam juist van dendermonde. dus ik had niet veel goesting meer om nog eens terug te rijden. morgen passeer ik wel dendermonde en merelbeke, dus eens een kijkje nemen, ik laat nog iets weten als hij nog ergens te zien is.Presario schreef:Dank u wel om deze foto's te delen! Je weet toevallig niet tot waar hij gesleept is? Dendermonde of Merelbeke?
grtz
die zal tegen dan al lang weg zijn...
Dat is volgens mij P-trein 8097 Mechelen - Dendermonde. Die vertrekt in Leuven als P 8397 naar Mechelen en wordt gesleept door een locomotief uit de reeks 22, 23 of 25. Tussen Leuven en Dendermonde wordt overal gestopt (in Malderen theoretisch om 18:23).koendb schreef:juist op het moment van vertrek, raasde de direct, die dienst deed als stoptrein, voorbij richting dendermonde op tegenspoor. (was te laat voor een deftige foto :p)
greetz koen
Klopt, deze P-trein reed met een vertraging van 50 minuten. Vele treinen waren trouwens afgeschaft of reden met een vertraging van veeel meer dan 25 minuten. Duurde tot ongeveer 19u30.Elgar schreef: Dat is volgens mij P-trein 8097 Mechelen - Dendermonde. Die vertrekt in Leuven als P 8397 naar Mechelen en wordt gesleept door een locomotief uit de reeks 22, 23 of 25. Tussen Leuven en Dendermonde wordt overal gestopt (in Malderen theoretisch om 18:23).
ow, oke, srry voor het foutje :p
en hij was idd nergens meer te bespeuren
grtz
en hij was idd nergens meer te bespeuren

grtz
en wat was er nu precies verkeerd met de loc ?
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hij rijdt al terug rond.HLE 2302 schreef:en wat was er nu precies verkeerd met de loc ?
greetz 2302

lolBert schreef:Hij rijdt al terug rond.HLE 2302 schreef:en wat was er nu precies verkeerd met de loc ?
greetz 2302
ik wist dat er brand was, maar wat is er dan misgelopen ?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Het was geen brand, maar een vonk uit de weerstanden. En de TB was daar nogal van geschrokken.
een elektrische doorslag van een van de weerstanden kan iinderdaad een serieuse vonk geven niets abnormaal op zich.
Ik snap opzich wel dat je als TB zijnde dan toch wat bang wordt: je ziet een grote vonk en met zo'n oude loc (sorry voor m'n taalgebruik) ben je dan al snel bang voor branden. Maar uiteindelijk bleek het geen al te groot probleem, maar de TB heeft toch -terecht- het zekere voor het onzekere genomen...
-
ik wed dat het brandrisico in nieuw materieel 1000x groter is als in oud materieel