Bistro rijtuig
Re: Bistro rijtuig
er enkel kleine keuken vanmaken is het iets anders, dan heb je enkel een bar nodig, de rest kunnen dan gewone zitplaatsen zijn. goed om dranken en versnaperingen te geven (broodjes, koffiekoeken, ...)
Re: Bistro rijtuig
Die rijtuigen staan maar te staan en na het afschaffen van de eet- en drankservice ettelijke jaren terug zou men deze service dus opnieuw willen aanbieden op de IC A's, vooral dan in de vakantieperiodes. Er was ook sprake van het gebruik van relatief recent gemoderniseerde "cateringrijtuigen" (weet nu niet juist welk type) omdat sommigen bij de NMBS denken dat hier geld mee te rapen valt.
Trouwens, mijn omschrijving van het "achteraan hangen" was figuurlijk bedoeld. Geen idee of en zo ja, wanneer het er ooit van komt...
Trouwens, mijn omschrijving van het "achteraan hangen" was figuurlijk bedoeld. Geen idee of en zo ja, wanneer het er ooit van komt...
Re: Bistro rijtuig
Ik heb zelfs ook al geruchten gehoord dat men gewoon een aantal I11-rijtuigen zou gaan ombouwen met een bar-afdeling! Dat zou ik nog een beter idee vinden! Neem bijvoorbeeld de helft van zo'n rijtuig in beslag om een bar en een aantal staanplaatsen in te bouwen. Zo ingewikkeld zou dat nog niet zijn om te construeren.
Re: Bistro rijtuig
Ein I10 Memling Restaurant versteckt sich in Schaarbeek Bundle in dem ganzen Haufen I5 BC Wagen.
Sichtung von letztem Montag.
Sichtung von letztem Montag.
Re: Bistro rijtuig
Hallo,
Overigens, misschien kijkt men beter eens rond in de buurlanden, ik denk wel dat er halve Bar/Bistro + eerste of tweede klas te koop is in de buurlanden. In Lourdes bvb staan enkele Corail Bars, die voor de helft 2de klasse aan boord hebben. Die aankopen, opfrissen en voor 200km/uur geschikt maken is misschien goedkoper dan een I11 op te offeren en te verbouwen.
Groeten,
Joris De Mol
EDIT: typfout verwijderd.
Zou fijn zijn, maar eerst zien en dan geloven.Trainspotterke schreef:Ik heb zelfs ook al geruchten gehoord dat men gewoon een aantal I11-rijtuigen zou gaan ombouwen met een bar-afdeling! Dat zou ik nog een beter idee vinden! Neem bijvoorbeeld de helft van zo'n rijtuig in beslag om een bar en een aantal staanplaatsen in te bouwen. Zo ingewikkeld zou dat nog niet zijn om te construeren.
Overigens, misschien kijkt men beter eens rond in de buurlanden, ik denk wel dat er halve Bar/Bistro + eerste of tweede klas te koop is in de buurlanden. In Lourdes bvb staan enkele Corail Bars, die voor de helft 2de klasse aan boord hebben. Die aankopen, opfrissen en voor 200km/uur geschikt maken is misschien goedkoper dan een I11 op te offeren en te verbouwen.
Groeten,
Joris De Mol
EDIT: typfout verwijderd.
Laatst gewijzigd door Joris op 15 jul 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bistro rijtuig
Als ze echt dergelijke 'bistro'-plannen hebben, zouden ze dan al niet beter eens beginnen met het installeren van automaten in het multifuncionele rijtuig van de M6'en?
Re: Bistro rijtuig
Update :
-Ex resto rijtuig (grill express??) hernummerd naar 00014 is deze week in de CW Mechelen beletterd ( REM FREIN)
om dienst te doen bij testen voor de nieuwe reeks 18.
-Ex dms pakwagen hernummerd 00015 zal volgende week in een nieuw jasje worden gestoken en ook beletterd worden
, idem als de 00014.
-Ex resto rijtuig (grill express??) hernummerd naar 00014 is deze week in de CW Mechelen beletterd ( REM FREIN)
om dienst te doen bij testen voor de nieuwe reeks 18.
-Ex dms pakwagen hernummerd 00015 zal volgende week in een nieuw jasje worden gestoken en ook beletterd worden
, idem als de 00014.
Re: Bistro rijtuig
in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
Re: Bistro rijtuig
en een aantal DMS'en260689 schreef:in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
Re: Bistro rijtuig
Maar waarschijnlijk wel geen Resto's van de nieuwste generaties, die 200 per uur kunnen?260689 schreef:in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
Re: Bistro rijtuig
neen dit zijn de oude SNCF grillwagensTerminus schreef:Maar waarschijnlijk wel geen Resto's van de nieuwste generaties, die 200 per uur kunnen?260689 schreef:in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
Re: Bistro rijtuig
Hallo,
Zit die 004 daar nog tussen (bij die WR ex-Grill Express)? Die was dacht ik vanbinnen al helemaal geplukt en rijp voor sloop, maar dat is intussen ook al bijna 2 jaar terug....
Groeten,
Joris De Mol
Zit die 004 daar nog tussen (bij die WR ex-Grill Express)? Die was dacht ik vanbinnen al helemaal geplukt en rijp voor sloop, maar dat is intussen ook al bijna 2 jaar terug....
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bistro rijtuig
Die 004 staat daar nog altijd samen met die twee dms rijtuigen in C1 livrei.Joris schreef:Hallo,
Zit die 004 daar nog tussen (bij die WR ex-Grill Express)? Die was dacht ik vanbinnen al helemaal geplukt en rijp voor sloop, maar dat is intussen ook al bijna 2 jaar terug....
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bistro rijtuig
!!!!???
De mogelijkheden die er dan zijn:
-ombouw tot meetrijtuig
-ombouw tot cinemarijtuig (weinig waarschijnlijk, maar goed)
-ombouw tot Bar-Disco SR-4 (SR-2 kan dan voor iets anders gebruikt worden, waar staat die nu eigenlijk ?)
-ombouw tot koninklijk rijtuig (!, ja, de koninklijke familie ging toch groener reizen ?)
-ombouw tot rijtuig voor in een onkruidtrein in te zetten
-en nog een paar andere mogelijkheden
Ik hoop alleen dat men er in Cuesmes er iets zinvol mee uithaalt, en niet het ding gaat plukken van alle bruikbare onderdelen en dan laten slopen.. Daar is het rijtuig met maar 20 jaar dienst iets te jong voor..
De mogelijkheden die er dan zijn:
-ombouw tot meetrijtuig
-ombouw tot cinemarijtuig (weinig waarschijnlijk, maar goed)
-ombouw tot Bar-Disco SR-4 (SR-2 kan dan voor iets anders gebruikt worden, waar staat die nu eigenlijk ?)
-ombouw tot koninklijk rijtuig (!, ja, de koninklijke familie ging toch groener reizen ?)
-ombouw tot rijtuig voor in een onkruidtrein in te zetten
-en nog een paar andere mogelijkheden
Ik hoop alleen dat men er in Cuesmes er iets zinvol mee uithaalt, en niet het ding gaat plukken van alle bruikbare onderdelen en dan laten slopen.. Daar is het rijtuig met maar 20 jaar dienst iets te jong voor..