Rolstoelgebruiker mag niet op trein tijdens de spits

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Rolstoelgebruiker mag niet op trein tijdens de spits

Bericht door Steven »

we zijn gewoon bezig over het feit dat er toch altijd een alternatieve oplossing kan zijn. Hier was het probleem dus dat de nmbs niet wilde voorzien in de mogelijkheid om tijdens de spits personeel en helling klaar te houden, zou je dan niet zelf creatief worden? ik toch wel, u in een hoekje laten duwen en alles begaan is toch laatste wat je wil die dag?
dekooiker

Rolstoelgebruiker mag niet op trein tijdens de spits

Bericht door dekooiker »

...maar dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen!
Als iedereen zou doen wat hij/zij moet doen dan ging er veel dinger beter, maar de realiteit is heel anders.
Zeker bij de overheid denken ze boven (dikwijls zelf genomen) beslissingen te staan.
Er is inderdaad een fout gemaakt, maar niet van die aard dat er rampen gebeurden.
Ik geloof er geen snars van dat die gasten allemaal braafjes hun vervoerbewijs op de bus tonen, dat moet ook.

Leer gewoon om een oplossing te zoeken als iemand zijn plicht niet doet, maar hang dan niet de zielepoot uit als het om relatief makkelijk oplosbare zaken gaat!
De trein.
Alleen voor durvers.
Adler

Bericht door Adler »

dekooiker schreef: Leer gewoon om een oplossing te zoeken als iemand zijn plicht niet doet, maar hang dan niet de zielepoot uit als het om relatief makkelijk oplosbare zaken gaat!
Ik vind het bijzonder erg dat je iemand die voor de rest van zijn leven in een rolstoel zit, een zielepoot noemt.
En wie zegt er dat die klas volgende week toch niet naar Brussel gaat ?
Steven

Bericht door Steven »

dat zielepoot zijn heeft niets met die handicap te maken, maar met de houding tov de reactie die er gegeven is door de nmbs. Als jij ergens van een bepaalde firma een bepaalde service verwacht en je krijgt die niet wat doe je dan? de zielepoot uithangen of er gewoon voor zorgen dat het toch in orde komt? ik opteer voor dat laatste.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:dat zielepoot zijn heeft niets met die handicap te maken, maar met de houding tov de reactie die er gegeven is door de nmbs. Als jij ergens van een bepaalde firma een bepaalde service verwacht en je krijgt die niet wat doe je dan? de zielepoot uithangen of er gewoon voor zorgen dat het toch in orde komt? ik opteer voor dat laatste.
Dus dat betekent dat we alles wat er misgaat bij de NMBS zomaar moeten goed vinden, dat daar niets mag over gezegd worden en dat we voor alles maar zelf een oplossing moeten zoeken ?
Dan stel ik voor dat de volgende keer dat jullie niet akkoord zijn met het bestuur, om ook niet de zielepoot uit te hangen en in plaats van weer maar eens te staken zelf een oplossing te zoeken.
Steven

Bericht door Steven »

beste Adler waarom trek je het geheel uit zijn context, elk probleem is uniek en kent een oplossing, in dit geval was er een alternatieve oplossing mogelijk zonder er de pers te moeten voor gebruiken (via de pers aandacht vragen is eigenlijk al een vorm van zielig gedrag, gelijk bepaalde politici hun problemen ook zo aankaarten als ze eens iets meemaakten op het OV). We wilden gewoon zeggen dat ze in dit geval best iets eenvoudig hadden kunnen oplossen. nu stond het in de krant en dat was het. Er zijn nu eenmaal problemen waar ge zelf een zekere inbreng in hebt, de problemen van het personeel zijn van een andere aard en kan je niet vergelijken, je kan uzelf moeilijk opslag geven indien je dat wil, je kan uzelf onmogelijke van betere locomotieven voorzien, ..... om maar een paar voorbeelden aan te halen.
Bibke

Bericht door Bibke »

Beste mensen, kan op dit topic een slotje geplaatst worden, a.u.b?
Adler

Bericht door Adler »

Steven, ik trek niets uit zijn context.
Voor die jongen was die ene uitstap misschien iets waar hij al heel lang had naar uitgekeken en voor hem iets heel belangrijk.
In dat krantenartikel wordt in wezen zelfs niets erg negatief gezegd over de NMBS, enkel dat hij de beslissing niet begrijpt.
Ik dacht toch, dat als de NMBS eerder gemaakte afspraken niet nakomt, het publiek recht heeft om dat te weten.
Ik ben vooral verbolgen over sommige uitspraken hier aan het adres van die klas en die jongen, enkel omdat sommigen geen enkele kritiek dulden op 'hun' NMBS.
Adler

Bericht door Adler »

Bibke schreef:Beste mensen, kan op dit topic een slotje geplaatst worden, a.u.b?
Mag er over zo een zaken niet gesproken worden misschien ?
Bibke

Bericht door Bibke »

Zeker wel, het moet kunnen.
Maar het begint wel wat te hard te worden.
En dat is niet tof meer.
Shrek

Bericht door Shrek »

Volgens mij ligt de fout niet zozeer bij de nmbs die geen rolstoelgebruikers wil toelaten in brussel-centraal maar gewoon bij het feit dat ze hier verkeerd over communiceren. Ze zouden gewoon duidelijk moeten zeggen dat rolstoelgebruikers daar niet welkom zijn, dan was er geen probleem.
Adler

Bericht door Adler »

Shrek schreef:Volgens mij ligt de fout niet zozeer bij de nmbs die geen rolstoelgebruikers wil toelaten in brussel-centraal maar gewoon bij het feit dat ze hier verkeerd over communiceren. Ze zouden gewoon duidelijk moeten zeggen dat rolstoelgebruikers daar niet welkom zijn, dan was er geen probleem.
Voila nu zijn we er.
Die Descheemaecker gaat Beheerscontracten ondertekenen waar punten in staan waarvan hij zeer goed weet dat ze onmogelijk kunnen gerealiseerd worden waaronder bijvoorbeeld dat artikel 44 waarvan nu de datum blijkbaar al 1 jaar is opgeschoven door de NMBS.
Als je voortdurend dingen beloofd die je niet kan waar maken en de zaken steeds beter voorsteld dan ze in werkelijkheid zijn, dan weet je dat er vodden van komen.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Steven schreef:dat zielepoot zijn heeft niets met die handicap te maken, maar met de houding tov de reactie die er gegeven is door de nmbs. Als jij ergens van een bepaalde firma een bepaalde service verwacht en je krijgt die niet wat doe je dan? de zielepoot uithangen of er gewoon voor zorgen dat het toch in orde komt? ik opteer voor dat laatste.
Voor zover ik deze discussie goed gevolgd heb, gaat het niet om 'een bepaalde service verwachten'. Het gaat erom dat de NMBS zwart op wit op papier zet dat ze een bepaalde service levert, en als puntje bij paaltje komt die service niet kan of wil leveren. Dat is erg. In zo'n geval zou ik zelf
1° in eerste instantie inderdaad zelf proberen mijn plan te trekken;
2° een klacht indienen bij de klantendienst van de NMBS;
3° indien ik daar geen reactie krijg waardoor de zaken op een aanvaardbare manier worden rechtgezet, mij wenden tot de ombudsdienst van de NMBS.
Ik weet wel dat dat een lange weg is, maar uiteindelijk meestal wel efficiënt is mijn ervaring.
Ik vind dat Adler in deze discussie gelijk heeft, maar dat veel anderen hem blijkbaar niet goed begrijpen.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Steven

Bericht door Steven »

oh ik begrijp hem wel, maar blijkbaar heeft hij uw punt 1 dat ik ook al heel de tijd wil duidelijk maken niet begrepen. We proberen enkel duidelijk te maken dat door stil te blijven zitten aan de kant er niets zal veranderen. Je voor die ene keer een creactieve oplossing kan vinden om het alsnog te verhelpen. (moet mogelijk geweest zijn in dit geval). Verder zijn inderdaad alle punten te ondernemen zoals je ze daar opnoemt.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Steven schreef:oh ik begrijp hem wel, maar blijkbaar heeft hij uw punt 1 dat ik ook al heel de tijd wil duidelijk maken niet begrepen. We proberen enkel duidelijk te maken dat door stil te blijven zitten aan de kant er niets zal veranderen. Je voor die ene keer een creactieve oplossing kan vinden om het alsnog te verhelpen. (moet mogelijk geweest zijn in dit geval). Verder zijn inderdaad alle punten te ondernemen zoals je ze daar opnoemt.
Maar wie zegt dat ze stil aan de kant zijn blijven zitten? Dat weet je toch niet? Ze zullen wel hun plan getrokken hebben! En ze kaarten bovendien het probleem aan.
Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie